Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gsharkdown in Xubuntu?  (gelezen 596 keer)

Offline Puzzel

  • Lid
gsharkdown in Xubuntu?
« Gepost op: 2013/01/19, 21:54:27 »
Ik heb geprobeerd het programma gsharkdown voor ubuntu te installeren in Xubuntu 12.04
Alles lijkt goed te gaan, start-icoontjes zijn geïnstalleerd, alleen, als je ze aanklikt gebeurt er niets....
Op het internet kwam ik de opmerking tegen: "gSharkDown is a GNOME desktop application......"
Betekent dit dat het programma niet te gebruiken is in Xubuntu?
Xubuntu 14.04 (64)  i3, 8Gb, 1Tb.

Re: gsharkdown in Xubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/19, 22:04:31 »
Helaas, dat is geen rechtenvrije muziek dus muziek downloaden via een dergelijk programma is illegaal en we mogen niet helpen bij illegale activiteiten.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: gsharkdown in Xubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/19, 22:24:50 »
Waarom kan er geen rechtenvrije muziek mee gedownload worden ?
Enige uitleg graag ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Puzzel

  • Lid
Re: gsharkdown in Xubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/19, 22:34:30 »
Ik ben liefhebber van oude jazz, dus eigenlijk altijd rechtenvrij.
Ik kan de vraag even opnieuw formuleren:
Kan je een Gnome desktop applicatie toepassen in Xubuntu?  ;)
Xubuntu 14.04 (64)  i3, 8Gb, 1Tb.

Re: gsharkdown in Xubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/19, 22:50:26 »
Waarom kan er geen rechtenvrije muziek mee gedownload worden ?
Enige uitleg graag ......

Nog niet eens zozeer dat maar volgens Grooveshark zelf is het sowieso verboden om iets van Grooveshark te downloaden: http://www.grooveshark.com/terms

"Any musical work made available via the Service is intended for Streaming only. Streaming meaning the transmission of an audiovisual work via the Internet from the Service to a user's device in such a manner that the data is intended for real-time listening and not intended to be copied, stored, permanently downloaded, or redistributed by the user. Accessing any musical work for any purpose or in any manner other than Streaming is expressly prohibited. "

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: gsharkdown in Xubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/20, 02:07:57 »
Er zijn allerhande progjes voorhanden om van streaming sites permanent te downloaden. Of dit nu naar keuze over oude jazz of de nieuwste pareltjes van Justin Bieber gaat (tsja, wie wil die nu niet), het gaat om het principe. Daarover kan je discussiëren in zijn algemeenheid. Feit blijft, dat hieromtrent een waas hangt dat allerlei belanghebbenden dit niet zomaar ok vinden, en we betreden hiermee een grijs gebied die maar liefst 50 tinten telt of meer.

Om hierover in het heldere te blijven is het wellicht beter om dit hier te mijden, en gaan we hierover geen openbare medewerking verlenen. Topic gaat dus dicht.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]