Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scherm gaat stand-by na paars scherm na installatie  (gelezen 1360 keer)

Offline timbaah

  • Lid
Scherm gaat stand-by na paars scherm na installatie
« Gepost op: 2011/08/29, 12:39:47 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw met Ubuntu.

Nadat ik de installatie gedownload en gebrand heb op cd ging ik Ubuntu installeren.
Dit gaf al direct problemen, gezien mijn scherm in stand-by ging. Geen video output dus.
Na op F6 te drukken kon ik de installatie toch voor elkaar krijgen.

Nu Ubuntu is geïnstalleerd zit ik echter met hetzelfde probleem.
Nadat ik het paarse scherm zie gaat mijn scherm in stand-by.

Ik heb gelezen dat ik in GRUB menu moet komen door 'e' te drukken, maar dat lukt niet..
Ook Alt-F2, en Alt-Ctrl-F2 brengen me nergens.

Wat wel goed gaat is vanaf de Live-CD Ubuntu uitproberen, dus wellicht dat ik vanaf daar met de terminal iets kan bereiken, maar dat gaat vooralsnog boven mijn kennis.

Hoop dat iemand me verder kan helpen, het gaat om Ubuntu 10.04 op een Dell PowerEdge SC-440.

Alvast bedankt, hulp wordt gewaardeerd!

Groet,

Tim


Offline HapsHash

  • Lid
Re: Scherm gaat stand-by na paars scherm na installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/29, 12:56:50 »
Nadat ik de installatie gedownload en gebrand heb op cd ging ik Ubuntu installeren.
Dit gaf al direct problemen, gezien mijn scherm in stand-by ging. Geen video output dus.
Na op F6 te drukken kon ik de installatie toch voor elkaar krijgen.

Wat wel goed gaat is vanaf de Live-CD Ubuntu uitproberen, dus wellicht dat ik vanaf daar met de terminal iets kan bereiken, maar dat gaat vooralsnog boven mijn kennis.

Hier het zelfde ,altans nog erger ik krijg de Live-CD nog niet eens de lucht in!!
(Monitor in slaapstand) Iemand???
M.v.g.

Offline timbaah

  • Lid
Re: Scherm gaat stand-by na paars scherm na installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/29, 13:04:49 »
Krijg je het paarse ubuntu-loader scherm ook niet te zien ?

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Scherm gaat stand-by na paars scherm na installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/29, 13:19:34 »
Om in het grub menu te komen, moet je de shift toets ingedrukt houden bij het opstarten.

Verder is het handig te weten welke video kaart je hebt.
Verder heb ik hier ook geen verstand van.

- Roc

Re: Scherm gaat stand-by na paars scherm na installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/29, 13:34:58 »
Je zou ook even hier naar kunnen kijken: http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld

Offline timbaah

  • Lid
Re: Scherm gaat stand-by na paars scherm na installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/29, 14:07:23 »
@ erik1984:
Thanks, dat gaf precies de informatie die ik nodig had.. Voornamelijk dat ik shift ingedrukt moest houden om in de opstartconfig van ubuntu te komen!
Thanks!

EDIT: En nu zie ik dat dat Roc.am dat ook heeft gezegd zojuist! Dank!
« Laatst bewerkt op: 2011/08/29, 14:09:30 door timbaah »

Offline heir4c

  • Lid
Re: Scherm gaat stand-by na paars scherm na installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/02, 20:36:06 »
Nadat ik de installatie gedownload en gebrand heb op cd ging ik Ubuntu installeren.
Dit gaf al direct problemen, gezien mijn scherm in stand-by ging. Geen video output dus.
Na op F6 te drukken kon ik de installatie toch voor elkaar krijgen.

Wat wel goed gaat is vanaf de Live-CD Ubuntu uitproberen, dus wellicht dat ik vanaf daar met de terminal iets kan bereiken, maar dat gaat vooralsnog boven mijn kennis.

Hier het zelfde ,altans nog erger ik krijg de Live-CD nog niet eens de lucht in!!
(Monitor in slaapstand) Iemand???
M.v.g.

Krijg je als je de live-cd opstart een paars scherm te zien met twee icoontjes onderaan?
Zo ja, klik dan SNEL op een willekeurige toets (je krijgt niet veel tijd om dit te doen).
Dan kom je in een menu terecht (waar je eerst de taal kan instellen).
Dan kan je evt. op F3 drukken voor het toetsenbord.

Op F6 klikken geeft een popup menu. Daar kan je "acpi=off" aanvinken (met spatie of enter) en/of ook "nomodeset".
Daarna op ESC drukken om het pop-up menu te laten verdwijnen. Daarna gewoon op Enter om door te starten.

Wat geeft dit?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline HapsHash

  • Lid
Re: Scherm gaat stand-by na paars scherm na installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/03, 09:13:07 »
Nadat ik de installatie gedownload en gebrand heb op cd ging ik Ubuntu installeren.
Dit gaf al direct problemen, gezien mijn scherm in stand-by ging. Geen video output dus.
Na op F6 te drukken kon ik de installatie toch voor elkaar krijgen.

Wat wel goed gaat is vanaf de Live-CD Ubuntu uitproberen, dus wellicht dat ik vanaf daar met de terminal iets kan bereiken, maar dat gaat vooralsnog boven mijn kennis.

Hier het zelfde ,altans nog erger ik krijg de Live-CD nog niet eens de lucht in!!
(Monitor in slaapstand) Iemand???
M.v.g.

Krijg je als je de live-cd opstart een paars scherm te zien met twee icoontjes onderaan?
Zo ja, klik dan SNEL op een willekeurige toets (je krijgt niet veel tijd om dit te doen).
Dan kom je in een menu terecht (waar je eerst de taal kan instellen).
Dan kan je evt. op F3 drukken voor het toetsenbord.

Op F6 klikken geeft een popup menu. Daar kan je "acpi=off" aanvinken (met spatie of enter) en/of ook "nomodeset".
Daarna op ESC drukken om het pop-up menu te laten verdwijnen. Daarna gewoon op Enter om door te starten.

Wat geeft dit?


Na 10 minuten horizontale strepen
Intel pentium 4 cpu 3.20 GHz
2 GB ram
Ati Radeon 9800 pro AGP/Gforce FX5500 AGP Monitor kan 1920 by 1440 32 bit aan
En ALLE live cd distro's Linux doen dit behoudens Puppy 5.28 die doet het wel zowel live-cd als
USB instal (Vesa drivers helaas).Heeft de RAID controler er mee te maken??(staat in de BIOS uit geschakeld) in schakelen geef het zelfde resultaat.
M.v.g.