Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] mijn taal staat verkeert.  (gelezen 913 keer)

Offline vanmill8

  • Lid
[Opgelost] mijn taal staat verkeert.
« Gepost op: 2012/11/05, 16:34:41 »
ik heb  een fout gemaakt, alles staat op chinees ingesteld, mijn toetsenbord, ik kan het  uiteraard ook niet meer lezen alles chinees    :)
hoe krijg ik dat weer terug in nederlands ?  ik kan alles wel weer alles opnieuw gaan instaleren , maar dat is zo veel werk.
groetjes.

Moderator edit: bericht als [opgelost] gezet.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/06, 10:57:28 door Ron »

Offline RikRik

  • Lid
Re: mijn taal staat verkeert.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/05, 19:04:40 »
druk op de supertoets (links onder met het windows vlaggetje)  en type: taal
Of via rechtsboven (sterretje) derde optie (systeeminstellingen)
Klik op de blauwe vlag en zoek nederlands en klik op de eerste optie: voor het gehele systeem toepassen.
Dit zal wel lastig te vinden zijn omdat je  Chinese tekens ziet, maar het selecteren van de taal doe je met de eerste optie vanaf de bovenkant, zie plaatje :
 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: mijn taal staat verkeert.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/05, 19:11:30 »
Er goed op letten dat je in het aanmeldscherm de juiste taal kiest? Ik heb dat ook een keer meegemaakt.... Ook alles ineens Chinees.  :P

Met wat onvoorzichtige muisklikken heb je veel te snel de taalkeuze in het aanmeldscherm verkeerd gezet. Als er dat aan de hand is bij jou, dan is het dus eenvoudig te corrigeren.

Offline vanmill8

  • Lid
Re: mijn taal staat verkeert. opgelost.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/06, 09:42:58 »
alles staat weer in het nederlands, maar ik had alles opnieuw installeerd , een hoop werk , in ieder geval bedankt voor de reacties .
groetjes.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: [Opgelost] mijn taal staat verkeert.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/07, 22:25:34 »
Nou, dat is ook leuk. Heb ineens hetzelfde probleem als TS.
Onlangs 12.04 geïnstalleerd, 32 bit en draai Unity3D.
Vandaag heb ik eens uitgelogd en daarna voor Gnome gekozen: eens zien hoe dat er in deze versie uit ziet. Bij het inloggen meteen de vraag of ik de taal van een aantal mappen op mijn bureaublad wil wijzigen of in de oorspronkelijke taal wil houden. Vreemde vraag denk ik dus vink aan taal behouden. Hierna blijkt dat een groot deel van mijn menu in het Engels is en de rest is Chinese of Japanse karakters.
Uitloggen, even kijken bij Unity 2D: zelfde vraag, zelfde gevolg.
Uitloggen en naar 3D: zelfde vraag, zelfde volgorde.

Ik weet waar ik taal instellingen aan kan passen dus een correctie leek me niet zo'n probleem. Vergeet het maar. De Chinese karakters staan boven in de lijst, Engels op P2 en ook Nederlands staat in de lijst maar is niet te selecteren. Ook werken de knoppen (gebruiken voor hele systeem) niet meer.

Het onderhoud aan het systeem doe ik dmv een ander gebruikersaccount. Daar staat de boel nog netjes op NL en speelt het probleem niet. Hier dus bij taalinstellingen gekeken. Staat netjes op NL. Druk op de knop "gebruiken voor hele systeem" en hoop het probleem hiermee op te lossen.
Niet dus.

Iemand nog ideetjes?

Bvd
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: [Opgelost] mijn taal staat verkeert.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/07, 22:43:06 »
locale/etc/default staat netjes op: LANG="nl_NL.UTF-8"

.pam_environment geeft het volgende:
LANGUAGE=zh_CN:en
LANG=zh_CN.UTF-8
LC_NUMERIC=nl_NL.UTF-8
LC_TIME=nl_NL.UTF-8
LC_MONETARY=nl_NL.UTF-8
LC_PAPER=nl_NL.UTF-8
LC_NAME=nl_NL.UTF-8
LC_ADDRESS=nl_NL.UTF-8
LC_TELEPHONE=nl_NL.UTF-8
LC_MEASUREMENT=nl_NL.UTF-8
LC_IDENTIFICATION=nl_NL.UTF-8

Die moet ik dus maar eens zien te corrigeren.
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: [Opgelost] mijn taal staat verkeert.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/08, 07:16:52 »
Okay, gelukt.
Ben eerst naar mijn beheerdersaccount gegaan. Hier kun je ook je taal aanpassen. (eerst ontgrendelen) De taal stond hier op Chinees. Naar Nederlands gezet.
Hierna mij gebruikersaccount tijdelijk beheersaccount gemaakt.
Uitgelogd en naar het eigenlijke gebruikersaccount gegaan.
Hier dmv. sudo gedit ~/.pam_environment dit bestand geopend (op dat moment  stond er bij LANGUAGE: "nl_NL:zh_CN:en") en hier in de bovenste regel zh_CN weggehaald (zodat er nu "nl_NL:en" overblijft.)
Deze laatste stap was misschien niet nodig geweest. Nu is Chinees in de taalinstellingen in ieder geval niet meer selecteerbaar. Dat was het voorheen overigens ook al niet....)

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline RikRik

  • Lid
Re: [Opgelost] mijn taal staat verkeert.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/08, 20:04:45 »
Nu is Chinees in de taalinstellingen in ieder geval niet meer selecteerbaar. Dat was het voorheen overigens ook al niet....)

Gr
Jeroen
Ik had ook even in mijn taalinstellingen gekeken maar Chinees is ook bij mij niet selecteerbaar, vreemd dat Chinees als standaard taal spontaan  geselecteerd kan worden door Ubuntu zelf. Mooi dat je probleem is opgelost !
Misschien ben je slachtoffer van de Chinese chips in je pc   =D   
Ik meen het niet serieus hoor, maar ik moest even denken aan:  http://nos.nl/artikel/377595-achterdeurtjes-in-chinese-chips.html