Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Newbee vraagt hulp bij installatie  (gelezen 819 keer)

Renten

  • Gast
Newbee vraagt hulp bij installatie
« Gepost op: 2008/05/24, 11:12:21 »
Hallo,
ik ben van plan om Ubuntu 8.04 te installeren naast mijn bestaande Windows.
Ik heb al een beetje kunnen spelen met de Live cd, maar nu wil ik het permanent installeren.
Ik heb al wat documenten doorgelezen en daar liep ik tegen een probleem op: De officiele handleidingen geven aan dat je een manual patitioning moet uitvoeren, maar Pjotr tips zegt dat je de default op voor de patitioning moet aanhouden. Wat nu?
Daarnaast zie ik in de handleiding niet waar je opgeeft waar je bootloader geinstalleerd moet worden. (/root of /boot)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Newbee vraagt hulp bij installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/24, 11:16:02 »
de nederlandse handleiding zie mijn onderschrift) heeft een hele mooi/goede uitleg over dualboot systemen, nog steeds voor 7.10, maar nog wel in orde, ook voor ubuntu 8.04.
je moet manueel/handmatig als optie kiezen voor partioneren.
: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/dualboot_gutsy/

Offline mcgyver

  • Lid
Newbee vraagt hulp bij installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/24, 11:25:36 »
Citaat van: Renten
Hallo,
ik ben van plan om Ubuntu 8.04 te installeren naast mijn bestaande Windows.
Ik heb al een beetje kunnen spelen met de Live cd, maar nu wil ik het permanent installeren.
Ik heb al wat documenten doorgelezen en daar liep ik tegen een probleem op: De officiële handleidingen geven aan dat je een manual partitioning moet uitvoeren, maar Pjotr tips zegt dat je de default op voor de partitioning moet aanhouden. Wat nu?
Daarnaast zie ik in de handleiding niet waar je opgeeft waar je bootloader geïnstalleerd moet worden. (/root of /boot)
Hangt af van wat je wil:

Ubuntu ziet je Windows installatie en houd er rekening mee. Daarom zegt Pjotr dat.

Als je verstand hebt van partities en partitioneren kan je het handmatig doen. (officiële handleiding)

Ik doe het altijd handmatig met de Alternate cd.

Maak a.u.b wel een back-up voor het geval JIJ iets verkeerd doet (Ubuntu doet alleen wat jij zegt)

Newbee vraagt hulp bij installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/24, 12:06:16 »
Ik zou zeggen gebruik eerst WUBI om wat meer achter te komen hoe en wat.. is standaard al klaar in de livecd.

Wubi is een functie/software waardoor je ubuntu 8.04 als software onder windows installeer maar als je herstart je een dualboot krijgt met windows en ubuntu 8.04

Newbee vraagt hulp bij installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/24, 14:22:46 »
wubi is zeker niet de oplossing. Wubi is enkel om ubuntu eens uit te proberen.
Als je ubuntu echt wil gaan gebruiken raad ik je een echte install aan met handmatig gepartitioneerde schijven.

Arvid

Offline mcgyver

  • Lid
Newbee vraagt hulp bij installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/24, 15:46:40 »
Ook mijn idee.