Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Shift+Ctrl+Alt+Pijltjestoetsen en Ctrl+Alt+Pijltjestoetsen  (gelezen 1220 keer)

Offline wowo

  • Lid
Ik ben alle sneltoetsen van Ubuntu 12.04 Unity eens na aan het lopen of er voor mij nog leuke dingen tussen zitten.
Zo kwam ik onder werkbladen een sneltoets-combinatie tegen waarmee je een Venster naar een ander Werkblad kan verplaatsen:
Shift + Ctrl + Alt + Pijltjestoets-Links = Venster één werkblad naar links verplaatsen
Shift + Ctrl + Alt + Pijltjestoets-Rechts = Venster één werkblad naar rechts verplaatsen
Shift + Ctrl + Alt + Pijltjestoets-Omhoog = Venster één werkblad naar omhoog verplaatsen
Shift + Ctrl + Alt + Pijltjestoets-Omlaag = Venster één werkblad naar omlaag verplaatsen

Nu kan ik deze combinatie bijna niet voor mekaar krijgen met mijn vingers.
Ook is de combinatie ook wel erg lang.

Daarnaast vind ik ook de toetsencombinatie voor "Verplaatsen van werkblad" = Ctrl + Alt + Pijltjestoetsen, eigenlijk ook al te lang.

Wie heeft of kan een meer gemakkelijkere toetsencombinatie bedenken om dit allemaal voor mekaar te krijgen ?

ps 1: Onder Toetsenbord > Sneltoetsen kan je dit vinden en eventueel veranderen.
ps 2: Ben een sneltoetsen man.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/06/04, 00:35:25 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline HarzG

  • Lid
Shift + Ctrl + Alt + Pijltjestoets-Links = Venster één werkblad naar links verplaatsen
Definieer i.p.v. Shift+Ctrl gewoon de linker Windows-toets, dan heb je bijv.
Win + Alt + Pijltjestoets-Links = Venster één werkblad naar links verplaatsen.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline wowo

  • Lid
Bedankt voor deze oplossing.
Maar waar is die Windows toets ?  ;)
( Ik heb daar namelijk een Ubuntu sticker overheen geplakt. Dus is het een Ubuntu toets geworden ook wel Super toets genoemd.)

Heb nu (voorlopig?):
Venster één werkblad naar links verplaatsen        = Super + Alt + Pijltjestoets-Links
Venster één werkblad naar rechts verplaatsen     = Super + Alt + Pijltjestoets-Rechts
Venster één werkblad naar omhoog verplaatsen = Super + Alt + Pijltjestoets-Omhoog
Venster één werkblad naar omlaag verplaatsen   = Super + Alt + Pijltjestoets-Omlaag
en
Verplaatsen naar werkblad links                                = Super + Pijltjestoets-Links
Verplaatsen naar werkblad rechts                             = Super + Pijltjestoets-Rechts
Verplaatsen naar werkblad hierboven                      = Super + Pijltjestoets-Omhoog
Verplaatsen naar werkblad hieronder                      = Super + Pijltjestoets-Omlaag
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline HarzG

  • Lid
Re: [Opgelost] Shift+Ctrl+Alt+Pijltjestoetsen en Ctrl+Alt+Pijltjestoetsen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/04, 21:08:59 »
Maar waar is die Windows toets ?  ;)
( Ik heb daar namelijk een Ubuntu sticker overheen geplakt. Dus is het een Ubuntu toets geworden ook wel Super toets genoemd.)
1. Je bent net zo'n sneltoetsen-typetje als ik, daarom help ik je heel graag.
2. Ik schrok en dacht eerst dat je mijn stikkers had geleend, maar ze zitten er nog op. Inderdaad, ik bedoelde de Ubuntu-toets.
(btw: in het midden van de grotere stikker voor "op de pc", glimt hier de HD activiteit, yeah  =D )
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce