Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie printerserver e-tech psu 201 / codec voor geluidsindeling  (gelezen 1155 keer)

age

  • Gast
Ook ik ben sinds vorige week bezweken aan het LINUX virus en heb nu de UBUNTU 7.10 als dual boot op mijn ASUS laptop geinstalleerd. De meeste elementaire zaken draaien onmiddelijk, harsdstikke goed!! Nu een stapje verder:

stap 1:
 Ik heb via mijn netwerkrouter de e-tech psu 201 printerserver draaien om draadloos vanaf de laptop de printer (HP 930C) in de gangkast te kunnen aansturen. E-tech levert alleen geen ondersteruning voor LINUX, of in ieder geval niet voor dit model. Heeft iemand hier ervaring mee??

Satp 2:
Hoewel ik wel het LINUX geluid bij het opstarten en afsluiten van LINUX krijg kan ik geen MP3 files afspelen. Ik krijg een of andere melding dat de codec niet geladen kan worden, ook niet bij de beperkt ondersteunende stuurprogrammas's. Ienamdn een tip????

Ik hoor wel van jullie
groet


Age

Quatroking

  • Gast
installatie printerserver e-tech psu 201 / codec voor geluidsindeling
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/09, 22:20:31 »
Verkeerd forum, maar daar zorgt een Moderator zometeen wel voor.

Voor Stap 2, ga naar instaleer/verwijder programma's, en zoek op MP3. Dan staan daar ergens de codecs die je nodig heb.

Offline PeterF

  • Lid
installatie printerserver e-tech psu 201 / codec voor geluidsindeling
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/10, 09:47:34 »
Voor stap 2, Je hebt de HPLIP printer driver nodig. HPLIP zit in de pakket bronnen om te installeren (met GUI ondersteuning):

sudo apt-get install hplip hplip-gui python-qt3Om de printer te configureren:

sudo hp-setup