Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: intranet LAN zonder internet, zonder kabels op basis van wifi: HOE BEGINNEN?  (gelezen 1397 keer)

Dag mensen,

Wie kan mij een beetje op weg helpen? Ik wil een LAN maken met 3 tot 4 computers. Op 1 computer draait een website. Het enige wat ik wil is dat de andere computers op die website kunnen, door via de browser het IP-adres van de webserver in te toetsen. Het LAN hoeft geen verbinding met internet .

Ik heb GEEN beschikking over een switch of een router.  Iedere PC heeft alleen een wifi USB Adapter. Er is dus geen Ethernet bekabeling aanwezig.   

Ik wil beginnen aan de server kant. Welke programma's moet mijn Ubuntu server draaien? Liefst heb ik CLI-commando's omdat ik via de GUI het vaak onduidelijk vind welke processen nu precies worden geconfigureerd en opgestart.

alvast bedankt!


Groet,

Gerard   

Offline MKe

  • Lid
Waarom heb je geen router? Voor de kosten hoef je het niet te laten, een routertje koop je al voor een paar tientjes en het maakt je leven een stuk gemakkelijker.

Op je server heb je tenminste een webserver nodig, apache of nginx. De ouderwetse manier werkt nog steeds goed: een LAMP server
sudo apt install tasksel && sudo tasksel install lamp-server
« Laatst bewerkt op: 2018/01/25, 13:17:24 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

+1

Mijn advies aan iedereen. Eigen router!
Eigen router zorgt ook nog voor extra veiligheid, betere beheersbaarheid en meer mogelijkheden. Zat gebruikt te koop voor een paar tientje.
Die van de provider hebben backdoors. Eigen router is een extra beveiligingslaag.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline aartje

  • Lid
+1

Mijn advies aan iedereen. Eigen router!
Eigen router zorgt ook nog voor extra veiligheid, betere beheersbaarheid en meer mogelijkheden. Zat gebruikt te koop voor een paar tientje.
Die van de provider hebben backdoors. Eigen router is een extra beveiligingslaag.
In de kringloop kan je ze kopen voor een paar euro.