Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 11.04 en gnome  (gelezen 1268 keer)

Offline pete973

  • Lid
Ubuntu 11.04 en gnome
« Gepost op: 2011/05/14, 10:00:23 »
Hoi, ik ben nieuw op dit forum dus ik stel me eerst even voor, ik ben Peter Brechthold, woon in Groningen en ben sinds 1 dag Ubuntu gebruiker. Gisteren heb ik op een wat oudere Hp compaq nx9030 laptob ubuntu geïnstalleerd. Nu zit ik met het volgende; volgens mij is Gnome niet in de installatie meegenomen, maw ik kan het nergens vinden op de laptob en ik kan me ook niet aanmelden met gnome. Kan ik gnome er nu nog bij op zetten, en hoe?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 en gnome
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/14, 10:05:27 »
Op het login scherm kan je verschillende "sessies" kiezen. Zie hier uitleg hoe je kan inloggen in de klassieke gnome omgeving: http://sites.google.com/site/computertip/klassiek

PS: dit is de site van Pjotr, één van de leden van dit forum. Schitterende site en een zeer toegankelijk naslagwerk zowel voor nieuwe als ervaren Ubuntu gebruikers.

Offline pete973

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 en gnome
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/14, 10:53:50 »
Bedankt voor je reactie. Mischien was mijn eerste vraagstelling verkeerd, en heeft het niets met gmome te maken. Mijn desktop ziet er altijd uit als Ubuntu klassiek, ik krijg geen pictogrammen links in beeld. De vraag is; hoe dit in te stellen, ik heb geprobeerd : voorkeuren-starters & menu"s : Toon de starter wanneer de aanwijzer: ect. Heeft het iets te maken dat mijn Unity werkomgeving niet of niet goed is ingesteld?

Re: Ubuntu 11.04 en gnome
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/14, 10:59:55 »
De balk met pictogrammen is inderdaad van Unity (3d) voldoet je computer niet aan de specificatie wordt de classic Ubuntu geinstallleerd.
Er is nog wel het pakket Unity 2d dit kan je installeren via het Ubuntu software centrum, Synaptic of via de terminal.
Is dit niet helemaal wat je wilt, kan je altijd nog op zoek naar andere programma's om Ubuntu te pimpen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline pete973

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 en gnome
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/14, 11:11:48 »
Ik denk dat je gelijk hebt, omdat ik Ubuntu pas na een aantal keren proberen goed geïnstalleerd kreeg, heb ik in het begin met het opstarten een foutmelding van Unity gehad. Omdat ik allang blij wat dat het werkte ben ik het weer vergeten. Bedankt.

Re: Ubuntu 11.04 en gnome
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/15, 11:25:15 »
Ff de specificaties opgezocht en de laptop lijk me idd wat te oud voor Unity.
Als er gesloten stuurprogramma's beschikbaar zijn kan je het proberen deze te installeren,
maar anders adviseer ik je bij Gnome te blijven.

Het controleren voor gesloten stuurprogramma's kan je vinden via:
Systeem>Beheer>Stuurprogramma's