Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu tweak (opgelost)  (gelezen 1093 keer)

Offline houe

  • Lid
ubuntu tweak (opgelost)
« Gepost op: 2011/01/21, 22:54:00 »
Per abuis heb ik ubuntu tweak geinstalleerd ik weet inmiddels dat dit een linke is.. :|
Het staat onder Toepassingen -Systeemgereedschap- ubuntu tweak
Heb dit programma( ubuntu tweak) nog niet geopend gehad.
Vraag ; hoe kan ik deze verwijderen , in het softwarecentrum- geinstalleerde software staat hij niet bij ???
groet Erik
« Laatst bewerkt op: 2011/01/22, 17:33:09 door houe »

Offline HarzG

  • Lid
Re: ubuntu tweak
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/21, 23:27:49 »
Per abuis komt niets in je Ubuntu-systeem, het is immers geen MS Windows  :D

Maar je kan uiteraard uit nieuwsgierigheid een pakket/programma geïnstalleerd hebben waar je later weer vanaf wilt.

Hoe heb je ubuntu-tweak geïnstalleerd?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: ubuntu tweak
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/22, 10:12:00 »
Ik werk hier met Ubuntu 10.04 en ik zie Ubuntu Tweak toch wel degelijk staan in het softwarecentrum.
Maar zoek eens op "Ubuntu Configuration Tool" in het softwarecentrum, daarna zul je een knopje "Verwijderen" zien staan.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/22, 11:55:11 door asilnevs »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline houe

  • Lid
Re: ubuntu tweak
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/22, 12:36:44 »
Uiteraard komt het niet vanzelf daar terecht zoals ik ook al melde heb ik het zelf opgehaald =D
ben er inmiddels achter dat het te deactiveren is via Synaptic Pakket Beheer het is dan ook
verwijderd uit Toepassingen.
Enkel en alleen blijft het dan ben in de database staan heb daar op zich geen probleem mee
misschien wel handig om te weten hoe je het daar uit kan verwijderen.
Soms gaat het goed en soms niet persoonlijk vind ik dat je ook niet bang moet zijn om eens wat
uit te proberen daar leer je ook weer van ;).
Bedankt voor jullie reacties en tot een volgend probleem.
groet Erik

Offline houe

  • Lid
Re: ubuntu tweak
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/22, 13:57:51 »
Voor mekaar Thank you.
Erik

Offline HarzG

  • Lid
Re: ubuntu tweak
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/22, 14:09:32 »
Soms gaat het goed en soms niet persoonlijk vind ik dat je ook niet bang moet zijn om eens wat uit te proberen daar leer je ook weer van ;).
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Vraag ; hoe kan ik deze verwijderen , in het softwarecentrum- geinstalleerde software staat hij niet bij ???

Maar zoek eens op "Ubuntu Configuration Tool" in het softwarecentrum, daarna zul je een knopje "Verwijderen" zien staan.

Het komt voor dat het zoeken naar programma's lastig is omdat de naam die getoond wordt (in NL vertaling) niet altijd dezelfde is als die die in het Softwarecentrum of in Synaptic wordt gebruikt. Sommige programma's heten in het menu "nieuw programma" terwijl de echte naam "new-program" is.

Wat je bij het opsporen van programma's kan helpen, is de geschiedenis van Synaptic (menu bestand->geschiedenis). Daar staat per maand/dag in vermeld wanneer nieuwe programma's geïnstalleerd of geactualiseerd worden.

Het zoekvak van "snel zoeken" levert niet alle resultaten. Het is wel snel, maar onvolledig. Als je volledig naar een programma wilt zoeken, kan je de button "Zoeken" gebruiken. Hiermee kan bijv. zowel in de naam als in de beschrijving van het programma worden gezocht naar een trefwoord.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce