Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Oxygen Icon Theme verandert niet alles [Opgelost]  (gelezen 443 keer)

[Opgelost] Oxygen Icon Theme verandert niet alles [Opgelost]
« Gepost op: 2013/08/10, 19:25:13 »
Hallo,

Ik heb op mijn computer met Lubuntu 13.04 via Synaptic Oxygen Icon Theme en Oxygen Icon Theme Complete geïnstalleerd. Daarna heb ik het iconen thema geselecteed, de meeste dingen veranderen, alleen als ik naar PCManFM ga, zijn de mappen niet verandert, deze iconen hebben het Gnome thema. Ook herstarten helpt niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2013/08/10, 21:08:28 door StefanAnimall »

Re: Oxygen Icon Theme verandert niet alles
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/10, 20:03:04 »
Het pictogramthema van Oxygen (dus niet het cursorthema) is eigenlijk gemaakt voor KDE en die wijkt hier en daar wat af van de GNOME-specificaties die Lubuntu gebruikt. Daarom zal het thema niet helemaal goed werken.

Re: Oxygen Icon Theme verandert niet alles
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/10, 20:07:54 »
@Vistaus: Bedankt voor je reactie. Is er dan ook een website zoals www.xfce-look.org maar dan voor Lxde? Want als ik bijvoorbeeld een Gtk 2 thema van www.xfce-look.org download, werkt het thema niet in Lubuntu, je krijgt dan hele andere buttons dan die bij het thema horen, ze lijken dan een beetje op Windows 2000.

Re: Oxygen Icon Theme verandert niet alles
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/10, 20:09:43 »
Voor zover ik weet is daar niet een specifieke site voor.

-look.org heeft verschillende afdelingen: eentje voor GNOME, eentje voor KDE, eentje voor Xfce, eentje voor E17 maar voor LXDE niet.

Re: Oxygen Icon Theme verandert niet alles
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/10, 20:13:14 »
@Vistaus: Ik wist niet dat er ook een was voor E17. Ik gebruikte eerst Bodhi, maar ik had het gevoel dat het nadat ik een paar programma´s had geïnstalleerd trager werd. Ligt dit misschien aan mij of mijn computer?
« Laatst bewerkt op: 2013/08/10, 20:17:35 door StefanAnimall »

Re: Oxygen Icon Theme verandert niet alles
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/10, 20:20:41 »
Dat ligt waarschijnlijk aan jou want E17 is nog veel lichter dan LXDE (helemaal op Bodhi) dus een paar programma's kunnen het niet trager maken; dan zou dat op LXDE of een andere desktopomgeving ook zo moeten zijn.

En ja, E17 heeft er ook een: http://www.e17-stuff.org

Re: Oxygen Icon Theme verandert niet alles
« Reactie #6 Gepost op: 2013/08/10, 20:23:11 »
@Vistaus: Oh, oke. Dan ga ik Bodhi nog eens weer proberen, want ik vond het wel een goed werkend systeem, en dat het traag aanvoelde zal dan inderdaad aan mij liggen. Want 512 MB RAM geheugen is genoeg had ik gelezen.

Re: Oxygen Icon Theme verandert niet alles
« Reactie #7 Gepost op: 2013/08/10, 20:45:09 »
Bodhi kan al prima werken met 256 MB (heb het hier op een laptop met 256 MB draaien) dus 512 is zeker wel genoeg :)
Evt. kun je wel de swappiness nog aanpassen naar 10 op Bodhi (net als op Ubuntu), dat helpt ook heel erg. https://sites.google.com/site/computertip/snelheid#TOC-De-absolute-topper:-verlaag-de-swapneiging

Re: Oxygen Icon Theme verandert niet alles
« Reactie #8 Gepost op: 2013/08/10, 21:08:07 »
@Vistaus: Bedankt voor de tip! Ga het denk ik morgen proberen. Bedankt.