Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar blijven mijn applicaties?  (gelezen 293 keer)

Waar blijven mijn applicaties?
« Gepost op: 2014/08/22, 13:00:46 »
Om de snelheid op mijn oude computer er een beetje in te houden heb ik mijn Ubuntu 12.04 ingesteld met Gnome panel desktop.
Ik heb daar diverse applicaties draaien, maar schakel ik weer terug naar Unity dan zijn sommige applicaties zoals systeemmonitor schijnbaar niet meer geinstalleerd of niet meer vindbaar.

Zijn sommige applicaties die ik installeer ook afhankelijk van de gebruikte desktop?

Re: Waar blijven mijn applicaties?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/22, 14:30:34 »
Nee. Alles moet terug te vinden zijn. In Unity kun je al je apps terugvinden middels de Snelzoeker (knop linksbovenin het linkerpaneel).

Re: Waar blijven mijn applicaties?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/22, 14:56:41 »
Juist dat dacht ik ook, maar de Syteemmonitor moest ik toch echt in Unity opnieuw installeren, ook het softwarecentrum gaf aan dat het niet geïnstalleerd was en de snelzoeker kon het niet vinden.

Re: Waar blijven mijn applicaties?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/22, 15:13:22 »
Dan is er iets aan de hand met je installatie, want normaal gebeurt dit nooit.

Re: Waar blijven mijn applicaties?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/22, 15:23:18 »
Ik denk toch dat systeemmonitor een specifieke Gnome versie was want de versie onder Unity ziet er compleet anders uit.
Overigens zie ik meer applicaties die zich anders gedragen onder Unity zo kan ik bij printerinstellingen veel meer opties instellen.
Maar goed het maakt niet uit maar was wel benieuwd of meer gebruikers dit tegenkomen.

Re: Waar blijven mijn applicaties?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/22, 20:04:15 »
Het programma is precies hetzelfde, het ziet er anders uit in Unity omdat Unity een andere stijl hanteert. Maar het programma zelf is echt exact hetzelfde.
Systeeminstellingen is wel anders; Unity heeft een eigen soort systeeminstellingen.