Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LAN verbinding maken [opgelost]  (gelezen 2251 keer)

Offline vragen

  • Lid
LAN verbinding maken [opgelost]
« Gepost op: 2011/03/13, 20:27:02 »
Bij het opstarten van de DELL computer blijft hij heel lang zoeken voor het verkrijgen van een MAC adres? Wanneer ik de LAN kabel er uit haal dan start hij heel snel UBUNTU op en blijft hij daarin het begin menu niet te lang bij stil staan. Als ik later de LAN kabel er in doe heb ik gewoon een internet verbinding. Hij blijft wel anderhalve minuut stil staan om een MAC adres te krijgen. Latere technische info over dit systeem volgt nog.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/15, 13:16:00 door vragen »

Offline Gr8Jen

  • Lid
Re: LAN verbinding maken
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/13, 22:27:09 »
probleem zit in je bios volgens mij

hij verwacht een ip adres (geen mac adres)
ik raad je aan om in je bios te zoeken naar de plek waar je dat kan uitzetten

Re: LAN verbinding maken
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/14, 00:29:40 »
Open eens een terminal(onder Hulpmiddelen) en type ifconfig -a  en geef een ENTER
nu krijg je het apparaat( netwerk kaartje) te zien, op de eerste regel achter eth0 staat je mac adres.
Dit moet ook staan in het volgende Klik met de rechtermuisknop, op de wekbalk rechts boven op het netwerk icoontje, dan opent zich een menu, kies Verbindingen bewerken, kies dan in het venster wat je krijgt het tabblad Kabel, selecteer de Auto eth0,wordt blauw, kies nu rechts Bewerken, controleer of bij de eerste regel het Mac adres het zelfde is wat er bij de terminal uit kwam. Zo niet , lees ik het wel. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vragen

  • Lid
Re: LAN verbinding maken
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/15, 08:54:04 »
Dit probleem deed zich ook voor toen alleen Windows Vista er nog op stond. Er komt dan in beeld MAC met een getal er achter.

Re: LAN verbinding maken
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/15, 10:40:16 »
Zoals Gr8Jen al schreef, kijk eens in de BIOS. Kijk hoe de opstart volgorde is, Zorg dat het opstarten van het Netwerk als laatste staat. Dus eerst de CD/DVD speler, dan de Harddisk, dan het Netwerk.
Op sommige computers kan je in een apart menu de bootvolgorde instellen. De juiste toets staat vermeld in het eerste scherm wat je te zien krijgt direct na het opstarten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vragen

  • Lid
Re: LAN verbinding maken [opgelost]
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/15, 13:17:14 »
Super bedankt wist niet dat je computer ook via LAN als eerste kan opstarten. Kon eerst niet in de BIOS komen maar wat F knoppen te hebben ingedrukt kwam ik er in terecht. Gelukkig ging hij niet gelijk UBUNTU starten zodat ik nog de tijd had op er in te kunnen komen. Nu werkt de computer perfect, dat voor 50 euro bij een kringloop winkel!