Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu volledig op een usb installeren...  (gelezen 2159 keer)

classic

  • Gast
Xubuntu volledig op een usb installeren...
« Gepost op: 2008/11/02, 19:39:28 »
Ergens las ik dat er een tooltje bij Ubuntu zit om het te installeren op een usb-stick maar na het downloaden van Xubuntu kwam ik bedrogen uit, als ik de enige beschikbare installatie programma start kan het blijkbaar enkel op de harde schijf ?

Alle hulp is dus welkom...

Xubuntu volledig op een usb installeren...
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/02, 19:50:08 »
http://www.pendrivelinux.com diverse mogelijkheden
Het tooltje zit onder Systeem>Beheer>usb-creator of het onder Xubuntu zit?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

classic

  • Gast
Xubuntu volledig op een usb installeren...
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/02, 22:11:25 »
Dank je Gijsbert.

Bij de derde keer slaagde ik er uiteindelijk in om de Xubuntu erop te krijgen maar heb daarvoor wel een FAT16 partitie van 1024M ipv 750M moeten ingeven.

Ik ga nu op zoek om het opstarten naar mijn wens te zetten en het opstart menu te verwijderen...

Groetjes.

Xubuntu volledig op een usb installeren...
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/03, 20:52:30 »
Misschien kan je volgende keer beter eerst je USB stick formatteren naar EXT3.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

classic

  • Gast
Re: Xubuntu volledig op een usb installeren...
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/16, 16:16:58 »
Mmmm...

Dit is dus eigenlijk een copy maken van de live-cd op een usb-stick wat niet mijn bedoeling is.
Is er een mogelijkheid om Xubuntu op USB te instaleren zoals het op een harde schijf wordt geïnstalleerd ?

Re: Xubuntu volledig op een usb installeren...
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/16, 18:47:32 »
Heb je hier wat aan http://www.pendrivelinux.com/category/flashdrive-installs-using-linux/ ?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

classic

  • Gast
Re: Xubuntu volledig op een usb installeren...
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/16, 19:39:24 »
Beste Gijsbert,

Ik heb alle mogelijkheden van pendrivelinux gelezen maar ze maken infeite enkel een hardcopy van de ISO naar de USB zodat de USB opstart alsof het een live-cd is.  Wat ik echter wil is een volledige installatie van Xubuntu op een USB stick alsof deze een harde schijf is...

Offline yafuhenk

  • Lid
Re: Xubuntu volledig op een usb installeren...
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/16, 20:42:46 »
Hallo Classic,

Ik ben daar op naar opzoek geweest. Het enige wat goed werkt is Fedora met het programma USB Creator op de USB stick zetten. Met Xubuntu worden de instellingen voor zover ik heb kunnen nagaan niet opgeslagen en moet je bijvoorbeeld je WPA steeds opnieuw ingeven als je weer opstart.
Kijk uit met het installeren van Xubuntu op een USB stick middels een installatie CD. Ik kreeg opstartproblemen met mijn PC! Hou je er niet te lang mee bezig. Inmiddels zeg ik, door ervaring wijzer, dat installatie op een USB of externe HD alleen maar problemen geeft.

Henk

Re: Xubuntu volledig op een usb installeren...
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/16, 22:18:43 »
http://www.pendrivelinux.com/2008/05/21/usb-xubuntu-804-persistent-install-from-linux/#more-408 lijkt mij toch echt voor een echte installatie.
persistent=blijvend

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.