Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bureaublad acchtergrond  (gelezen 499 keer)

Offline Bjensje

  • Lid
bureaublad acchtergrond
« Gepost op: 2014/09/17, 20:43:56 »
Beste mensen,

Door voor mij onverklaarbare wijze ( ik weet niet wat ik heb gedaan....) is mijn bureaubladachtergrond verdwenen. een grijs scherm met boven in de zwarte balk een aantal snelkoppelingen en datum en tijd.
Wie heeft suggesties om dit weer te herstellen?
Met dank en vriendelijke groeten,
Appie.

Re: bureaublad acchtergrond
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/17, 20:44:39 »
Welke versie van Ubuntu gebruik je en welke uitgave (Ubuntu, Xubuntu, etc.)?

Offline Bjensje

  • Lid
Re: bureaublad acchtergrond
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/18, 19:55:19 »
Welke versie van Ubuntu gebruik je en welke uitgave (Ubuntu, Xubuntu, etc.)?
Ik gebruik Xubuntu Trusty Tarr 14.04

Re: bureaublad acchtergrond
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/18, 21:22:28 »
Rechtsklik op je bureaublad en kies bureaubladinstellingen of -parameters (heb even geen NL'se versie bij de hand). Dan zie je een dialoogvenster met de schermfoto's voor bureaublad1, bureaublad2 etc. Klik op Map en navigeer naar de map waar je je schermfoto's hebt staan, en kies er vervolgens een. Dat zou het moeten doen.

Offline Bjensje

  • Lid
Re: bureaublad acchtergrond
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/18, 23:18:32 »
Dank voor de reactie. Rechts klikken geeft geen rolmenu. Ja, vreemd....
Via Instellingen en Systeembeheer naar Bureaublad en de opties daar geeft voor mij geen oplossing.
Ik heb zitten denken aan een terminalopdracht, maar heb geen idee hoe en wat ik zou moten schrijven.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: bureaublad acchtergrond
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/18, 23:23:08 »
Je mag de "onderliggende" afbeelding niet weggooien, want dan krijg je zoiets. De bureaubladachtergrond is slechts een snelkoppeling.

Laat de afbeelding staan in de map Afbeeldingen, doe *in de bestandbeheerder* rechtsklik muis op afbeelding - instellen als bureaubladachtergrond.

Offline Bjensje

  • Lid
Re: bureaublad acchtergrond
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/19, 22:05:17 »
Goedenavond Pjotr,

Helaas is ook dit geen werkende oplossing. De eerder gebruikte achtergrond is verdwenen....Ik heb een nieuwe achtergrond van `t www opgehaald, en ingesteld als achtergrond, maar het scherm blijft grijsachtig.
Onder Instellingen en Systeembeheer onderdeel Bureaublad staat nog wel de verdwenen afbeelding, maar ik kan er niets mee en gek, maar de twee nieuw opgehaalde staan er niet bij.
 
Erg vreemd. Even dacht ik net in een opwelling: Ik installeer opnieuw Trusty.
« Laatst bewerkt op: 2014/09/19, 22:06:49 door Bjensje »