Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .  (gelezen 590 keer)

Offline Asperger

  • Lid
.
« Gepost op: 2008/04/30, 17:52:53 »
.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/01, 18:54:56 door Martie Schellekens »

Offline Ubert

  • Lid
Externe DVD-stoker gebruiken met Gparted en PartImage Live CD?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/30, 22:36:04 »
Ik denk dat het beste is om gewoon het risico te nemen (wat heel klein is) en gewoon de vista partitie verkleinen en ubuntu er naast zetten als dualboot. Later kan je de vista partitie ook zien en openen in ubuntu.

Ps: als je veel van die fabrikanten zooi in vista hebt staan is het beste gewoon een offciel cdtje van internet te halen, dit mag en kan gewoon legaal als je je productcode hebt.

Offline Asperger

  • Lid
Externe DVD-stoker gebruiken met Gparted en PartImage Live CD?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 08:51:29 »
En waar kan ik dat Vista CD-tje eigenlijk downloaden?
Wil niet via bijvoorbeeld emule of linewire, wil dan wel echt bij Microsoft.
Heb je een URL voor me?
Dan ga ik dat gewoon proberen.
Heb het idee dat de fabrikant van de laptop een hoop afkapt, heb weinig keuzes te maken met het installeren van Vista.
In XP had ik die vele keuzes wel...
Dan begin ik meteen helemaal opnieuw vanaf de bodem, de drivers van de laptop heb ik op een aparte CD staan dus kan ik altijd gewoon bij.
Trouwens, kan het zo zijn dat ik een speciaal serienummertje heb omdat de Vista bij de laptop is geleverd voor deze fabrikant?
Heb dat ooit met Windows XP gehad bij een Acer 2300 Travelmate laptop.
Moest toen speciaal via Microsoft de code laten veranderen, daar deden ze wel moeilijk over, wilden persé dat ik de CD's van Acer gebruikte.
Kon toen niet omdat de CD-rom kistje zes was en met veel zeuren kreeg ik toen een ceodeverandering maar dat heeft een vermogen aan telefoontjs gekost om dat klaar te krijgen.