Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: videoconventer  (gelezen 1634 keer)

Offline keanu

  • Lid
videoconventer
« Gepost op: 2009/08/26, 16:39:23 »
ik heb kino video-editor op mijn ubuntu 9.04 pc staan, en ik wil graag een filmpje bewerken voor mijn broer.

het formaat van de opgenomen filmpjes is: "MPG".
als ik ze naar mijn editor sleep, of ik ze invoeg via "open a video project", krijg ik dit:

-
als ik op oké klik krijg ik het volgende:

-
klik ik terug op oké sluit mijn scherm (met de foutcode) af.

ik zou graag weten hoe ik dat wel kan ingeven met desnoods eventuele conventers van video's.

een uitgebruide handleiding van een site waar ineens alles (of veel) opstaat mag ook.

alvast bedankt.
grtzzzzz keanu

Re: videoconventer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/26, 17:23:24 »
KINO kan met meer bestanden omgaan dan alleen DV. Ik denk dat je eerst de MPG moet bewerken en dan opslaan als DV. Wat ik hieruit begrijp
http://pc-en-internet.infonu.nl/software/30236-kino-video-voor-linux.html

Edit
Ik heb KINO even geinstalleerd en een mpg erin gezet. Eerst een nieuw project, dan een bestand openen dan krijg ik de vraag dat x.mpg geen dv file is en of deze omgezet moet worden,ja, vervolgens beeldformaat, hier kies ik pal, hierna kan ik knippen etc.
Wat me wel opvalt is dat KINO vaak vastloopt(beeld/kader wordt grijs en dan kan ik alleen geforceerd afsluiten. Misschien komt het omdat ik Gnome gebruik en geen KDE. ???
« Laatst bewerkt op: 2009/08/26, 17:38:58 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline keanu

  • Lid
Re: videoconventer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/26, 21:25:01 »
KINO kan met meer bestanden omgaan dan alleen DV. Ik denk dat je eerst de MPG moet bewerken en dan opslaan als DV. Wat ik hieruit begrijp
http://pc-en-internet.infonu.nl/software/30236-kino-video-voor-linux.html

Edit
Ik heb KINO even geinstalleerd en een mpg erin gezet. Eerst een nieuw project, dan een bestand openen dan krijg ik de vraag dat x.mpg geen dv file is en of deze omgezet moet worden,ja, vervolgens beeldformaat, hier kies ik pal, hierna kan ik knippen etc.
Wat me wel opvalt is dat KINO vaak vastloopt(beeld/kader wordt grijs en dan kan ik alleen geforceerd afsluiten. Misschien komt het omdat ik Gnome gebruik en geen KDE. ???

dus moet ik eigenlijk eerst op zoek gaan naar een goede videoconventor, als ik het snap.
grtzzzzz keanu

Offline keanu

  • Lid
Re: videoconventer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/26, 21:38:39 »
KINO kan met meer bestanden omgaan dan alleen DV. Ik denk dat je eerst de MPG moet bewerken en dan opslaan als DV. Wat ik hieruit begrijp
http://pc-en-internet.infonu.nl/software/30236-kino-video-voor-linux.html

Edit
Ik heb KINO even geinstalleerd en een mpg erin gezet. Eerst een nieuw project, dan een bestand openen dan krijg ik de vraag dat x.mpg geen dv file is en of deze omgezet moet worden,ja, vervolgens beeldformaat, hier kies ik pal, hierna kan ik knippen etc.
Wat me wel opvalt is dat KINO vaak vastloopt(beeld/kader wordt grijs en dan kan ik alleen geforceerd afsluiten. Misschien komt het omdat ik Gnome gebruik en geen KDE. ???

dus moet ik eigenlijk eerst op zoek gaan naar een goede videoconventor, als ik het snap.

ik heb al wat opgezocht maar ik heb een goede videoconventer nodig, heb er al getest maar die gaan niet naar dv.

wie kent er een, of zijn er nog andere bewerk-programma's??
grtzzzzz keanu