Jan11000 en Pjotr bedankt voor jullie tips. Ik zal het volgende week bij mijn ´aanvrager' toepassen.
Nog even een reactie op de opmerking van Jan11000 (dat had je als steunpunt moeten weten...); volgens mij is er geen ´eisenpakket´ voor een steunpunt en ook niet voor leden. Evenals jij en anderen doen, probeer je zo goed mogelijk elkaar te helpen. Er zijn verhoudingsgewijs niet veel steunpunten. Meestal komt men bij mij een CD halen en wat opstartinstructies, soms installeer ik bij iemand Ubuntu opnieuw of help met installeren en de meest voor de hand liggende pakketten in te stellen en gebruiksklaar te maken. Minder vaak wordt je als steunpunt benaderd met meer ´technische´ problemen.
Ik merk dat vooral beginnende Ubuntu gebruikers niet goed overweg kunnen met de wat te technische taal in het forum. Bij een installatie loopt men dan al vast. Die beginnersgroep benadert mij vaak als steunpunt.
In die zin zouden er meer kwaliteiten in een steunpunt (maar ook als onderscheid bij leden??) kunnen zijn. Nu ben je niets, gemiddeld of ervaren.
Kortom, vooralsnog vind ik je opmerking niet terecht.