Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade van 8.04 LTS naar 8.10 (en verder)  (gelezen 728 keer)

upgrade van 8.04 LTS naar 8.10 (en verder)
« Gepost op: 2009/11/30, 14:57:03 »
Uitgangssituatie: double boot met Windows XP. Ik sla al mij documenten, afbeeldingen etc. op op een extra harde schijf die ik vanuit beide OS's kan benaderen. Ik krijg bij mijn poging tot update de melding dat er niet genoeg geheugenplaats zou zijn. De systeemmonitor geeft: 1011,1 MiB en vrije schijfruimte 59,4 GiB. Wat te doen. Of is het beter te wachten tot er een LTS update tot 9.1 komt? Ik ben geen digibeet, maar zeker ook geen Ubuntu-deskundige, eerder een gemiddelde gebruiker.

Re: upgrade van 8.04 LTS naar 8.10 (en verder)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/30, 15:01:41 »
ikzelf zou een schone installatie doen: de ubuntu partitie helemaal verwijderen (natuurlijk alle bestanden die je wilt hebben op een usb stick/externe harde schijf zetten) en dan ubuntu 8.10 erop zetten... (natuurlijk kan je ook 9.04 of 9.10 erop zetten :P )

ik weet niet precies hoe je dat moet doen met die partitie, dus nog ff wachten op tips van de rest :P
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline Dave

  • Lid
Re: upgrade van 8.04 LTS naar 8.10 (en verder)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/30, 15:09:02 »
Hoe is de partitie verdeling, waar zit die vrije ruimte?

Re: upgrade van 8.04 LTS naar 8.10 (en verder)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/02, 15:08:01 »
Is het de updater die deze melding geeft? Kan je eventueel eeen screendump van deze maken?

Indien al je bestanden op een externe harde schijf staan (Tip, sla ook de hidden folders van je home-folder op!) dan kan je
m.i. beter met een schone installatie beginnen.

Vooraleer Thunderbird of firefos te starten, kan je de hidden folders terug plaatsen. Op dergelijke manier staan onmiddellijk
als je prereferences zoals voorheen