Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kali Linux in Windows 10  (gelezen 1243 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Kali Linux in Windows 10
« Gepost op: 2018/03/06, 00:15:41 »
Kali, een Linux distributie gericht op security onderzoekers, is nu te downloaden voor Windows 10, gewoon uit de Microsoft store!

https://www.kali.org/news/kali-linux-in-the-windows-app-store/

Na het installeren kan je met een simpel script de xfce4 desktop toevoegen (zie filmpje).

Zonder Windows te verlaten heb ik nu een heuse xfce4 desktop met Kali als extern bureaublad (mstc) op 127.0.0.1:3390. Cool. :P

Tot nu toe gebruikte ik xfce4 in Ubuntu voor Windows 10 met VcXsrv (voorbeeld) maar ook leuk om Ubuntu (Xubuntu) te gebruiken als extern bureaublad. Morgen eens verder mee experimenteren.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Bloom

  • Lid
Re: Kali Linux in Windows 10
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/06, 00:20:56 »
Eender welke Linux gebruiken binnen Windows maakt alles vatbaar voor malware. Windows draaien binnen Linux is dan ook de aangewezen methode.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kali Linux in Windows 10
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/06, 00:31:56 »
Eender welke Linux gebruiken binnen Windows maakt alles vatbaar voor malware. Windows draaien binnen Linux is dan ook de aangewezen methode.
+1

Inderdaad een vanzelfsprekendheid

Moderator edit: Niet op de man spelen!
« Laatst bewerkt op: 2018/03/06, 10:14:07 door Ron »

Re: Kali Linux in Windows 10
« Reactie #3 Gepost op: 2018/03/06, 08:40:40 »
Met Bloom en Pjotr eens om de volgende reden.

Start je Kali of welke andere linux dan ook vanuit Windows en gaat er wat mis, dan is men al snel geneigd om het programma de schuld te geven in plaats van het onderliggende OS. Op die manier is het dus schadelijker voor de reputatie van Linux dan Windows. Als ex-systeembeheerder spreek ik uit ervaring en weet waar in 99% van dit soort gevallen naar gewezen word.

Nog iets en zeker niet onbelangrijk een citaat van de Kali site:

"While running Kali on Windows has a few drawbacks to running it natively (such as the lack of raw socket support)".

En daar heb je het eerste dingetje al waar ik hierboven al over schreef, het heeft dus beperkingen wanneer het onder Windows gestart word.
Iemand die niet de moeite neemt om het hele verhaal te lezen, gaat dus vrijwel direct wijzen naar het programma.
Mijn advies is dan ook heel simpel. Wil je Kali? Download het, zet het op een stick, plug het in je computer, zet hem aan en verander de opstartvolgorde en je hebt een compleet werkende versie.

Ik kan een auto ook ombouwen tot boot, maar daarmee maak ik het nog geen zeewaardig schip. Het idee is misschien grappig, maar als ik daarmee de haven uitvaar met een aantal netten aan boord om te gaan vissen zullen er 3 soorten mensen zijn. De eerste categorie, zijn de mensen die niet verder denken en vinden het knap, de 2e en wellicht de grootste groep vind zoiets komisch en verklaren je voor gek. De laatste categorie (mensen met de nodige knowhow en werkzaam in het vak) voelen niets anders dan schaamte.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Kali Linux in Windows 10
« Reactie #4 Gepost op: 2018/03/06, 09:11:40 »
Met Bloom en Pjotr eens om de volgende reden.

Start je Kali of welke andere linux dan ook vanuit Windows en gaat er wat mis, dan is men al snel geneigd om het programma de schuld te geven in plaats van het onderliggende OS. Op die manier is het dus schadelijker voor de reputatie van Linux dan Windows. Als ex-systeembeheerder spreek ik uit ervaring en weet waar in 99% van dit soort gevallen naar gewezen word.

Nog iets en zeker niet onbelangrijk een citaat van de Kali site:

"While running Kali on Windows has a few drawbacks to running it natively (such as the lack of raw socket support)".

En daar heb je het eerste dingetje al waar ik hierboven al over schreef, het heeft dus beperkingen wanneer het onder Windows gestart word.
Iemand die niet de moeite neemt om het hele verhaal te lezen, gaat dus vrijwel direct wijzen naar het programma.
Mijn advies is dan ook heel simpel. Wil je Kali? Download het, zet het op een stick, plug het in je computer, zet hem aan en verander de opstartvolgorde en je hebt een compleet werkende versie.

Ik kan een auto ook ombouwen tot boot, maar daarmee maak ik het nog geen zeewaardig schip. Het idee is misschien grappig, maar als ik daarmee de haven uitvaar met een aantal netten aan boord om te gaan vissen zullen er 3 soorten mensen zijn. De eerste categorie, zijn de mensen die niet verder denken en vinden het knap, de 2e en wellicht de grootste groep vind zoiets komisch en verklaren je voor gek. De laatste categorie (mensen met de nodige knowhow en werkzaam in het vak) voelen niets anders dan schaamte.

Juist, Theo, Bloom en Pjotr. Dat is ook mijn standpunt.
Gebruik iets waarvoor het oorspronkelijk ontworpen is.
Je maakte een heel goede vergelijking met die boot/auto. 

Groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kali Linux in Windows 10
« Reactie #5 Gepost op: 2018/03/06, 10:20:52 »
[knip]

Opmerkingen a.u.b. via een moderatorraport, zoals bekend.
« Laatst bewerkt op: 2018/03/06, 12:24:41 door Timo »

Offline rico70

  • Lid
Re: Kali Linux in Windows 10
« Reactie #6 Gepost op: 2018/03/06, 10:26:35 »
Zelf de gratis virtuele windows promoten en dan commentaar leveren op een ander die nieuws over de combinatie Linux / Windows levert. Hoe hypocriet kan je zijn

Re: Kali Linux in Windows 10
« Reactie #7 Gepost op: 2018/03/06, 10:42:50 »
Het gaat weer de goede kant op, merk ik alweer!
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Kali Linux in Windows 10
« Reactie #8 Gepost op: 2018/03/06, 10:47:42 »
Hoi Peter,

Ja inderdaad. Jammer van dit Forum! Het staat me goed tegen.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Kali Linux in Windows 10
« Reactie #9 Gepost op: 2018/03/06, 11:44:22 »
Goed, ook dit topic op slot voor verder overleg.