Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amarok speelt niet vanuit netwerk  (gelezen 1384 keer)

lordwodan

  • Gast
Amarok speelt niet vanuit netwerk
« Gepost op: 2007/02/13, 23:59:48 »
Ik heb amarok draaiend maar alleen voor locale bestanden. Als ik via het netwerk een mp3 selecteer, crashed hij.

Ken iemand hier de oplossing voor?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Amarok speelt niet vanuit netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/14, 01:20:07 »
Wat voor netwerk is dat? Een Windows computer die gedeeld is via SAMBA? NFS netwerk? of nog iets anders?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Amarok speelt niet vanuit netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/14, 05:49:13 »
Draai je Ubuntu of Kubuntu?

En wat profoX al vroeg: wat voor netwerk is het?
Volgende vraag: hoe is die netwerkshare gemount?

Crashen andere programma's ook als je een mp3 selecteert?

lordwodan

  • Gast
Amarok speelt niet vanuit netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/14, 08:33:29 »
Ik draai op die pc Kubuntu. 2.6.17-11 dacht ik

Andere programma's heb ik (nog) niet geprobeerd omdat ik dacht dat Amarok dit prima moest kunnen.

Het gaat om een SMB share

En mounten; sja dat is een goeie, kan ik nog proberen. Nu open ik de mp3 via Media openen-->sambashares etc in Amarok.

Amarok speelt niet vanuit netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/03, 11:47:17 »
bij mij wil t ook niet lukken op die manier , krijg de melding dat er geen goede input plugin voor is geinstalleerd maar welke input plugin heb ik daar voor nodig????

ik denk dat ik LinNeighborhood maar even ga instaleren , daarmee kan je netwerk mappen lokaal mounten en dan speelt alles wel af,

maar toch..... ik zou toch liever gewoon direct via amarok mijn muziek af willen spelen dus als iemand iets weet over die input plugin......
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Amarok speelt niet vanuit netwerk
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/03, 11:58:43 »
Hier is ooit al eens een draad over begonnen. Zelfde probleem, maar een andere player dacht ik. Het leuke aan het benaderen van mappen via samba shares is dat die niet lokaal gemount worden. De player kan alleen de bestanden benaderen als je de samba of nfs share ook lokaal gaat mounten.

Amarok speelt niet vanuit netwerk
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/03, 12:01:28 »
heb t nu opgelost met linneighborhood , werkt helaas wel alleen als root omdat ik suid root onschadelijk heb gemaakt omdat dat veiliger zou zijn...
maar goed , ik kan weer muziek afspelen...
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

lordwodan

  • Gast
Amarok speelt niet vanuit netwerk
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/03, 18:44:58 »
Nadat ik de shares gemount had lukte het wel.

Alleen bij het aanmaken/bijwerken van de database loopt hij continue vast....

Multiem

  • Gast
Amarok speelt niet vanuit netwerk
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/03, 21:15:27 »
Je moet de schijf inderdaad mounten wil je er bij kunnen komen. Amarok heeft inderdaad een beetje moeite met heel veel muziek, als ik mijn collectie muziek in de database wil gooien loopt hij ook constant vast. Ik weet niet precies waarom hij dat doet, want nu ik de muziek op een usb schijf heb gezet en die gemount kan ik wel gewoon alle muziek in de database pleuren.

Wat ook af en toe helpt is alle lossen mappen apart aanvinken ipv de gehele muziek map

Amarok speelt niet vanuit netwerk
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/03, 22:49:56 »
mijn database inladen heb ik nog niet gedaan maar hoop dat ik niet alle mappen appart aan moet gaan klikken , in 90gig passen best wat mapjes :/
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

lordwodan

  • Gast
Amarok speelt niet vanuit netwerk
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/04, 17:52:27 »
Inmiddels al wat oud maar ik wil toch de oorzaak van mijn probleem met jullie delen.

In een ander topic kwam ik er achter dat de rechten van mijn mp3 mappen niet correct waren. Ik had ze daar neergezet vanuit een XP bak. De rechten waren 700. Om deze reden kon ik ze wel zien maar afspelen ging niet. Toen ik ditzelfde probleem kreeg met fotos ben ik gaan zoeken.

Inmiddels heb ik MSQL op mijn server geinstalleerd en de rechten aangepast. Amarok laadt nu met gemak grote hoeveelheden in zijn database.