Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Partitie versleuteld  (gelezen 586 keer)

[opgelost] Partitie versleuteld
« Gepost op: 2013/01/02, 14:19:05 »
Ik heb een iets meer dan een maand geleden Ubuntu  (12.10) geïnstalleerd op me Laptop was er zeer tevreden over. Alleen kon op eindelijk geen software meer installeren (via terminal). Ik had me toen bedacht Ubuntu maar opnieuw te installeren. Maar eerst wou ik want andere Linux distro's uittesten. Zo heb ik eerst Fedora geïnstalleerd, maar vond het niet zo fijn werken als Ubuntu (en me wifi deed het niet). Ik wilde toen Ubuntu installeren alleen, de installatie geeft geen optie meer om Ubuntu naast windows te installeren of om Fedora te vervangen (deze optie gaf Fedora wel toen ik ubuntu vervangde). Hij gaf alleen de optie om windows te vervangen of om handmatig te installeren. Dit wil ik niet want ik heb windows nodig om te gamen. Ik klikte op handmatig installeren, klikte de partitie aan van fedora. Zit heel lang te wachten, en de installatie geeft een soort van error aan. Ik zoek wat op internet, en het internet geeft aan eerst Fedora te verwijderen. Ik start gParted op vanaf de LiveUsb, maar ik Fedora niet formateren of verwijderen. Dan ga ik naar windows 7 (schijf beheer) en probeer het vanuit daar.  Ik verwijder partitie waar Fedora op is geïnstalleerd en denk ik kan Ubuntu gaan instaleren. Alleen als de liveUsb opstart bestaat (volgens de liveUsb en volgens de grub) fedora nog wel (het bestaat ook nog want ik kan het opstarten). Schijf beheer zegt dat er niks op de schijf, want ik kon er nog een aparte windows partitie van maken. (zie afbeelding bijlage). Mijn vraag is dus hoe kan ik Fedora verwijderen en Ubuntu weer installeren naast windows?

Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2013/01/04, 21:19:53 door MerijnMilan »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Partitie versleuteld
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/02, 16:01:46 »
Na verwijderen partitie van fedora, heb je de pc opnieuw opgestart, met de livecd?

Anders met de hand de partitie maken,
swap, iets groter dan je geheugen,
De rest /home maken,
en installeren maar.
Als goed is wordt er een nieuwe grub gemaakt zonder fedora.

Re: Partitie versleuteld
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/02, 17:59:22 »
Na verwijderen partitie van fedora, heb je de pc opnieuw opgestart, met de livecd?

Anders met de hand de partitie maken,
swap, iets groter dan je geheugen,
De rest /home maken,
en installeren maar.
Als goed is wordt er een nieuwe grub gemaakt zonder fedora.
Ja met de livecd van ubuntu, maar deze zegt dat Fedora niet verwijderd (wat ook niet zo is) maar kan hem ook niet verwijderde in gparted op de liveCD. Volgens mij is fedora versleuteld en het lukt niet om te verwijderen. Maar ik ga het nu nogmaals proberen.

Re: Partitie versleuteld
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/02, 18:11:28 »
Ik zie dat je 4 primaire partities hebt en 1 uitgebreide.
Dit maakt bij elkaar 5. Maximum is 4.
Heb ik wat gemist dat dit tegenwoordig kan?

Re: Partitie versleuteld
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/04, 21:18:27 »
Ik zie dat je 4 primaire partities hebt en 1 uitgebreide.
Dit maakt bij elkaar 5. Maximum is 4.
Heb ik wat gemist dat dit tegenwoordig kan?
Volgens mij was dit het probleem. Ik heb alle partities verwijderd (behalve de van windows 7). Hierna kon ik gewoon gaan installeren.