Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen WMP54g detectie.  (gelezen 818 keer)

Offline ringo28

  • Lid
Geen WMP54g detectie.
« Gepost op: 2009/01/15, 19:16:32 »
Hoi,

Heb een WMP54g ver2.0  op broadcom bcm4307  , op lspci -n geeft die aan 14e4:4306 ..
Heb hem in mijn vrouws pc gehad. EN die werkt daar wel op. XP.

Had hem toen in mijn P2 gedaan en niet werken , zat ook XP op.., Maar niet werken.
Xubuntu opgezet. en ook niet werken. HIj ziet het wel in de LSPCI.

Maar nu een celeron 1.7ghz met 1gb geheugen xubuntu met geupdated naar Ubuntu desktop met compiz.
Die fwcutter opnieuw ingezet via synaptic en fetch en nog wat gedaan., Maar nog niks.
Als ik Ndisgtk doet met de BCMwl5 driver van de orginele kaart zegt die Geen hardware gedetecteerd...

Dacht met deze iets nieuwere pc zou het wel meoten doen.. maar niks.

De wifi dongel doet die wel , met de rt2500 chipset, maar geen PCI Wifikaart..

Vreemd wie weeet wat... die uitlleg snap ik niet zo niet van die website, volgens de website zou die wel moeten doen.
Want als het 14e4:4306 aangeeft dan meot die het doen ... ofzo?
Maarja, ene website geeft ook aan niet helemaal, maar Stomste is, als ik met dit kaart op mijn vrouws pc zet en dan LiveCD draai van HArdy dan geeft die wel aan van je moet broadcom driver downloaden,...

Automatisch systeem werkt wel van ubuntu, Maar met een grote maar... Hij detecteerd die PCI niet goed volgens mijn. Hij geeft het althans wel aan in de LSPCI... hoe nu verder??

mvg ringo

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen WMP54g detectie.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/15, 19:18:56 »
Broadcom draadloze chipset krijg je als volgt aan de praat:
http://sites.google.com/site/computertip/broadcom-1

En de prestaties van die Ralink RT2500 draadloze chipset kun je ook nog verbeteren:
http://sites.google.com/site/computertip/ralinkrt2500

Offline ringo28

  • Lid
Re: Geen WMP54g detectie.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/15, 21:35:57 »
Hey

maar Lspci ziet de kaart, en heb gedaan wat je stond.
Maar Nog niks.

lspci ziet de kaart, Maar ubuntu doet niks.. was op min p2 hetzelfde, zelfs op XP doet die niet met p2, nu weet ik niet..

XP hier niet geprobeerd.., Maar op mijn vrouws pc werkt die wel.., Herkent Ubuntu automatisch.. en geeft zelf aan dat broadcom nodig heeft in Hardwaredrivers.., is doormddel van livecd dan!

Dat is +puntje, maar ik weet het niet.. Heb Bios veranderd beetje op PCI gebeuren.. sta met handen in mijn haar,


vind het maar vreemd hoor..., nieuwere PC en doet het zeklfde als P2..


Heb alles opgevolgd....

Op forum;s ben ik ook niet de goede oplossing gevionden..

dit PC is een Celeron 1.7ghz een compaq Evo


wie weet wat?

Kan beter andere kaart halen?

de USB dongle doet het wel..

doeidoei