Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Streamen naar mediaspeler  (gelezen 2077 keer)

Offline knipje

  • Lid
Streamen naar mediaspeler
« Gepost op: 2013/02/03, 16:57:58 »
Help.

Sinds al meer dan een jaar heb ik een Eminent mediastreamer, de 7075. Prima apparaat, alles werkt prima. Alleen nu probeer ik al een hele tijk om ook bestanden, films, webradio e.d. te streamen naar deze mediaspeler. Dit lukt alleen niet.

Ik maak gebruik van VLC. VLC vraagt om een poort 8080? en naar een adres. Weet iemand wat ik bij dit adres in moet vullen, zodat de mediaspeler deze file ontvangt, en doorstuurt naar mijn TV?

Moet ik hier het IP adres invullen?

Of moet ik echt eerst een compleet netwerk installeren?

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?
 

Re: Streamen naar mediaspeler
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/03, 17:07:47 »
Ondersteunt het ding DLNA/UPnP/Zeroconf/SFTP/?

Edit: uit de productomschrijving:

Citaat
Featuring full DLNA, UPnP and SAMBA support you will never have a dull moment in your home.

Waarom richt je geen gedeelde map in middels samba? Je kunt ook XBMC installeren op je computer, je films en series in de library inladen zodat ze worden voorzien van cover art enz. en dan vervolgens via UPnP delen. Of Mediatomb, wat je wil. Fluitje van een cent.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/03, 17:11:59 door Cumulus007 »

Offline knipje

  • Lid
Re: Streamen naar mediaspeler
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/03, 17:10:21 »
Ja UpnP moet kunnen

Re: Streamen naar mediaspeler
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/03, 17:46:45 »
Streamen naar je media speler kun je op diversen manieren doen. PS3 media server is een handige programma's om je foto, video en muziek naar je mediaspeler te streamen. Het is ontwikkeld voor de Playstation maar kan ook heel goed met andere media spelers overweg. Mits goed ingesteld kun je dan vanaf je mediaspeler al je mappen door bladeren en afspelen !
Zoek maar eens met google op ps3 media server en dan kom je er vast wel uit !

Succes !
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Re: Streamen naar mediaspeler
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/03, 18:34:20 »
Streamen naar je media speler kun je op diversen manieren doen. PS3 media server is een handige programma's om je foto, video en muziek naar je mediaspeler te streamen. Het is ontwikkeld voor de Playstation maar kan ook heel goed met andere media spelers overweg. Mits goed ingesteld kun je dan vanaf je mediaspeler al je mappen door bladeren en afspelen !
Zoek maar eens met google op ps3 media server en dan kom je er vast wel uit !

Succes !
Dat is dus een UPnP-mediaserver.

Offline knipje

  • Lid
Re: Streamen naar mediaspeler
« Reactie #5 Gepost op: 2013/02/03, 18:46:32 »
Ontzettend bedankt allemaal, ik ga het eens proberen, zo´n UpnP server

Offline rja

  • Lid
Re: Streamen naar mediaspeler
« Reactie #6 Gepost op: 2013/02/03, 18:57:58 »
Ik gebruik gewoon een Samba share om te streamen naar mijn mediaplayer.


Offline knipje

  • Lid
Re: Streamen naar mediaspeler
« Reactie #7 Gepost op: 2013/02/03, 19:14:10 »
Nog even een vraag. Ik heb PS3 media server geinstalleerd. Als ik nu naar de dash ga, en ik wil deze toepassing opstarten, dan vind de dash deze toepassing niet. Heeft dat een reden?

Re: Streamen naar mediaspeler
« Reactie #8 Gepost op: 2013/02/03, 19:28:54 »
Nog even een vraag. Ik heb PS3 media server geinstalleerd. Als ik nu naar de dash ga, en ik wil deze toepassing opstarten, dan vind de dash deze toepassing niet. Heeft dat een reden?
Geen idee. Ik draai 64-bits Ubuntu en heb het vierde bestand op https://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list gedownload. Ik heb de deb-bestanden in de juiste volgorde (zie nummer aan het begin van de bestandsnamen) geïnstalleerd. Vervolgens kwam het automatisch in mijn launcher. Het werkt prima, en staat ook in de Dash.

Ik gebruik gewoon een Samba share om te streamen naar mijn mediaplayer.



PS3 Media Server kan on-the-fly transcoderen om te kunnen afspelen op apparaten die het bronformaat of de bitrate niet aankunnen. Daarnaast kan het in archiefbestanden (.zip,.rar) zoeken, en aangezien UPnP op meer apparaten wordt ondersteund, kun je het bijvoorbeeld ook i.c.m. een internet-tv gebruiken. Ook kent het thumbnails voor video en cover art voor audio.

Offline rja

  • Lid
Re: Streamen naar mediaspeler
« Reactie #9 Gepost op: 2013/02/04, 13:52:05 »
PS3 Media Server kan on-the-fly transcoderen om te kunnen afspelen op apparaten die het bronformaat of de bitrate niet aankunnen. Daarnaast kan het in archiefbestanden (.zip,.rar) zoeken, en aangezien UPnP op meer apparaten wordt ondersteund, kun je het bijvoorbeeld ook i.c.m. een internet-tv gebruiken. Ook kent het thumbnails voor video en cover art voor audio.
Niet alle formaten worden ondersteund via Upnp op mijn mediaplayer.

Via Samba wel.






Re: Streamen naar mediaspeler
« Reactie #10 Gepost op: 2013/02/04, 20:09:43 »
PS3 Media Server kan on-the-fly transcoderen om te kunnen afspelen op apparaten die het bronformaat of de bitrate niet aankunnen. Daarnaast kan het in archiefbestanden (.zip,.rar) zoeken, en aangezien UPnP op meer apparaten wordt ondersteund, kun je het bijvoorbeeld ook i.c.m. een internet-tv gebruiken. Ook kent het thumbnails voor video en cover art voor audio.
Niet alle formaten worden ondersteund via Upnp op mijn mediaplayer.

Via Samba wel.






Dan lijkt me dat een slechte implementatie van het UPnP-protocol.