Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird agenda en Gmail agenda  (gelezen 695 keer)

FrSu

  • Gast
Thunderbird agenda en Gmail agenda
« Gepost op: 2018/05/15, 21:09:01 »
Ik heb een zakelijk mailaccount die ik gebruik in combinatie met Thunderbird. De zakelijke mail kan ik ook op mijn Iphone gebruiken.

Ik gebruik Gmail voor privé mail en agenda die ook synchroniseert met mijn Iphone.

Nu wil ik in Thunderbird mijn Gmail agenda ook kunnen zien, ik gebruik maar 1 agenda. Echter wil ik niet dat mijn privé Gmail dan ook in Thunderbird terecht komt. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Agenda in Thunderbird is zichtbaar, maar nu nog leeg.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird agenda en Gmail agenda
« Reactie #1 Gepost op: 2018/05/15, 22:05:38 »
In Thunderbird kan je, net zoals in google calendar, verschillende kalenders hebben die je kan aan- en uitschakelen. Voer eenvoudig je gmail calenders in in thunderbird. Dan bepaal je op elk moment welke kalenders je wil zien en welke niet.

Wil je werk en privé meer gescheiden houden, dan zal je moeten werken met twee afzonderlijke thunderbird profielen. Je kan dan verschillende starters aanmaken om Thunderbird privé of thunderbird werk op te starten.

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird agenda en Gmail agenda
« Reactie #2 Gepost op: 2018/05/15, 22:12:19 »
Via Bewerken en Agenda eigenschappen en dan Gmailadres invoeren?

Denk dat ik het gevonden heb: https://support.mozilla.org/nl/kb/nieuwe-agendas-aanmaken#w_google-agenda_2

Dan komt er geen Gmail  mail mee?
« Laatst bewerkt op: 2018/05/15, 22:16:17 door FrSu »

Offline HWE64

  • Lid
Re: Thunderbird agenda en Gmail agenda
« Reactie #3 Gepost op: 2018/05/16, 00:10:22 »
Via Bewerken en Agenda eigenschappen en dan Gmailadres invoeren?

Denk dat ik het gevonden heb: https://support.mozilla.org/nl/kb/nieuwe-agendas-aanmaken#w_google-agenda_2

Dan komt er geen Gmail  mail mee?
Dat gmail adres is je agenda naam maar geen mail of snap ik het verkeerd?????
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird agenda en Gmail agenda
« Reactie #4 Gepost op: 2018/05/16, 07:55:03 »
@HWE64: Mijn agenda staat in Gmail en is dus gekoppeld aan mijn Gmail-adres.

Ik wil in thunderbird echter mijn Gmail niet zien, alleen mijn zakelijke mail wat niet via Gmail loopt. M.a.w. als ik de agenda in Thunderbird importeer vanuit mij Gmail wil ik niet dat dan ook automatisch mijn mail van Gmail in Thunderbird terecht komt.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Thunderbird agenda en Gmail agenda
« Reactie #5 Gepost op: 2018/05/16, 08:48:15 »
@HWE64: Mijn agenda staat in Gmail en is dus gekoppeld aan mijn Gmail-adres.

Ik wil in thunderbird echter mijn Gmail niet zien, alleen mijn zakelijke mail wat niet via Gmail loopt. M.a.w. als ik de agenda in Thunderbird importeer vanuit mij Gmail wil ik niet dat dan ook automatisch mijn mail van Gmail in Thunderbird terecht komt.
@FrSu, dan kun je toch in TB die agenda bewerken en hem vinkje weghalen?????
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline h2o

  • Lid
Re: Thunderbird agenda en Gmail agenda
« Reactie #6 Gepost op: 2018/05/16, 09:56:17 »
Je kunt in Thunderbird ook alleen de Google agenda importeren en dus de Gmail buiten beschouwing laten. Ik heb van verschillende instanties Gmail met agenda maar ook met alleen de agenda.
Als je zakelijke mail van Google is (dus Gmail), dan kun je in de Google instellingen agenda's koppelen. Dan zie je dus één keer Gmail en twee agenda's. Net wat je wil hebben.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline h2o

  • Lid
Re: Thunderbird agenda en Gmail agenda
« Reactie #7 Gepost op: 2018/05/16, 10:19:51 »
En nu hoe je dat doet, want dat is de bedoeling:
In het agendaoverzicht, rechtermuisknop, nieuwe agenda ==> op het netwerk
Kies Google agenda.
Typ je Gmailadres is van je privé account en dan op Enter.
vervolgens wordt je account geverifieerd en gekoppeld.



Wachtwoord invoeren en dan:



En vervolgens wat je wil laten zien...


Succes!!
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

FrSu

  • Gast
Re: Thunderbird agenda en Gmail agenda
« Reactie #8 Gepost op: 2018/05/16, 10:47:34 »
Klopt, zo is het bij mij ook gelukt vanmorgen. De instructie van Mozilla is goed. en die van h2o nog duidelijker. ^-^

Alleen wat omslachtig om de Google Agenda extensie eerst even te regelen in Thunderbird, maar dat is uiteindelijk ook gelukt. Voor mij werkt het nu zoals ik het graag wilde hebben.

Iedereen dank voor de support. :)