Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overstappen naar Xubuntu  (gelezen 6240 keer)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Overstappen naar Xubuntu
« Gepost op: 2011/08/02, 23:26:49 »
Ik draai nu op meerdere pc's ubuntu. Gaat allemaal prima. Ik zie echter gnome3 en unity niet zo zitten en ga dus in de toekomst over op Xubuntu. Welnu Xubuntu is eigenlijk ubuntu met een andere desktopomgeving zo  heb ik vernomen. (er zitten ook wat andere progs in)
Als ik mijn persoonlijke map uit mijn ubuntu backup en die  in de vers geinstalleerde Xubuntu plak. Zou dit dan werken?
(De bijbehorende programma,s heb ik eerst geinstalleerd) Als dit kan dan scheelt dat veel gedoe.
Wie het weet mag het zeggen alvast bedankt.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Tom

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/02, 23:50:18 »
Uw persoonlijke Map ... geen probleem.
Gebruikte beide zowel in Mint Katya als Xubuntu.



Aangepast gebruikte eerst Katya in plaats van Isadora9.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/03, 11:49:30 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/03, 00:08:53 »
Uw persoonlijke Map ... geen probleem.
Gebruik beide zowel in isadora Mint als Xubuntu.

Dank voor je antwoord. Ik heb je Xubuntu blog bekeken en ik denk er net zo over.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/03, 01:03:36 »
Ik zou alleen de zichtbare mappen overzetten (Documenten, Muziek, Afbeeldingen etc). Wat betreft de programma-instellingen lekker met een schone lei beginnen. Anders heb je nog kans dat er instellingen gaan conflicteren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/03, 10:18:22 »
Ik zou alleen de zichtbare mappen overzetten (Documenten, Muziek, Afbeeldingen etc). Wat betreft de programma-instellingen lekker met een schone lei beginnen. Anders heb je nog kans dat er instellingen gaan conflicteren.

+1

Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/03, 10:25:50 »
Ik zou alleen de zichtbare mappen overzetten (Documenten, Muziek, Afbeeldingen etc). Wat betreft de programma-instellingen lekker met een schone lei beginnen. Anders heb je nog kans dat er instellingen gaan conflicteren.

-1

Xubuntu 11.04 maakt van dezelfde programmaversies gebruik als Ubuntu 11.04. Instellingen voor bijvoorbeeld Firefox, XChat en Pidgin zijn daarom zonder meer uit te wisselen.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/03, 10:46:30 »
Ik zou alleen de zichtbare mappen overzetten (Documenten, Muziek, Afbeeldingen etc). Wat betreft de programma-instellingen lekker met een schone lei beginnen. Anders heb je nog kans dat er instellingen gaan conflicteren.

-1

Xubuntu 11.04 maakt van dezelfde programmaversies gebruik als Ubuntu 11.04. Instellingen voor bijvoorbeeld Firefox, XChat en Pidgin zijn daarom zonder meer uit te wisselen.


Dank je , de muziek mappen enz die staan toch al ergens anders. Het gaat over de programma's. Dus als ik alles goed begrijp is Xubuntu volgens sommigen niet hetzelfde als ubuntu , anders zou je alle instellingen toch naadloos over kunnen zetten?
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/03, 10:55:55 »
Zoals Steef terecht opmerkte, zijn de instellingen voor toepassingen als Firefox e.d. inderdaad hetzelfde, zodat ze probleemloos kunnen worden overgenomen. Maar verder is Gnome heel andere koek dan Xfce, dus zou ik met een schone lei herbeginnen.  :)

Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/03, 11:16:35 »
Kan iemand me uitleggen waarom er conflicten zouden optreden als je de home map van Ubuntu gebruikt voor Xubuntu?

Zolang je dezelfde versie gebruikt (bijvoorbeeld Ubuntu 10.04 en Xubuntu 10.04) zouden de programma's toch dezelfde versies moeten zijn? Dan kunnen er volgens mij geen conflicten optreden in de configuratiebestanden. En waar Xubuntu andere programma's gebruikt dan Ubuntu, zullen er ook andere configuratiebestanden worden gebruikt zodat hier volgens mij ook geen conflicten ontstaan toch? Of mis ik iet?

p.s. Het is niet eens nodig om een nieuwe installatie te doen. Je kan gewoon Xubuntu desktop installeren in een bestaande Ubuntu. En vervolgens kan je zelfs de Gnome desktop verwijderen, je moet dan alleen ergens een lijst van de te verwijderen pakketten vinden. Ik denk dat je op de volgende pagina het juiste commando kan vinden om Gnome pakketten te verwijderen:

http://www.psychocats.net/ubuntu/purexfce
« Laatst bewerkt op: 2011/08/03, 11:22:40 door Thomas de Graaff »

Offline Tom

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/03, 11:26:26 »
Eigenlijk niet maar met bv Bash_History  moet je oppassen daar staan dan waarschijnlijk  commando´s in met gedit en dat moet in Xubuntu mousepad zijn.
Ik heb overigens mousepad verwijderd en gedit geinstalleerd aangezien ik zeer graag met het gedit blokje werk en ik kan dan die commando´s ook gebruiken in bv Isadora of Ubuntu.
Maar Mozilla of Pidgin of Gmail notify etc die kun je gerust overnemen ook Libreoffice.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/03, 11:30:28 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/03, 11:29:44 »
Kan iemand me uitleggen waarom er conflicten zouden optreden als je de home map van Ubuntu gebruikt voor Xubuntu?

Zolang je dezelfde versie gebruikt (bijvoorbeeld Ubuntu 10.04 en Xubuntu 10.04) zouden de programma's toch dezelfde versies moeten zijn? Dan kunnen er volgens mij geen conflicten optreden in de configuratiebestanden. En waar Xubuntu andere programma's gebruikt dan Ubuntu, zullen er ook andere configuratiebestanden worden gebruikt zodat hier volgens mij ook geen conflicten ontstaan toch? Of mis ik iet?

p.s. Het is niet eens nodig om een nieuwe installatie te doen. Je kan gewoon Xubuntu desktop installeren in een bestaande Ubuntu. En vervolgens kan je zelfs de Gnome desktop verwijderen, je moet dan alleen ergens een lijst van de te verwijderen pakketten vinden. Ik denk dat je op de volgende pagina het juiste commando kan vinden om Gnome pakketten te verwijderen:

http://www.psychocats.net/ubuntu/purexfce

Maar dan heb je nog nautilus erop staan en Xubuntu werkt met Thunar en ooit komen die twee in botsing ,heeft een hele Tut; op Ubuntuusers.de  daarover gestaan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/03, 11:35:50 »
Ik hou gewoon van schone installaties dan weet je zeker dat je weer op 0 begint, maar in theorie zou je ook van Ubuntu naar Xubuntu moeten overkunnen zonder herinstallatie inderdaad.

Offline Tom

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/03, 11:51:46 »
Schoon heeft ook mijn voorkeur dan loop je ook geen risico dat er van de vorige (distro) nog spulletjes blijven hangen die je in Xubuntu niet nodig hebt.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/03, 13:06:19 »
Eigenlijk niet maar met bv Bash_History  moet je oppassen daar staan dan waarschijnlijk  commando´s in met gedit en dat moet in Xubuntu mousepad zijn.

Maar dan heb je nog nautilus erop staan en Xubuntu werkt met Thunar en ooit komen die twee in botsing ,heeft een hele Tut; op Ubuntuusers.de  daarover gestaan.

Ik denk niet dat dit een probleem zal zijn. Zowel gedit als nautlius worden verwijderd volgens de lijst op psychocats. Ik heb in het verleden zonder enig probleem met de psychocats lijsten desktops gewijzigd. Ik zou het op zijn minst proberen, het kan aardig wat werk schelen.

Psychocats lijst met te verwijderen pakketten om Ubuntu te verwijderen (als xubuntu reeds geinstalleerd is):
http://www.psychocats.net/ubuntu/purexfce
Citaat
sudo apt-get remove adium-theme-ubuntu alacarte appmenu-gtk at-spi bamfdaemon banshee banshee-extension-soundmenu banshee-extension-ubuntuonemusicstore baobab binfmt-support bluez-gstreamer bogofilter bogofilter-bdb bogofilter-common branding-ubuntu brasero brasero-cdrkit brasero-common capplets-data checkbox checkbox-gtk cli-common compiz compiz-core compiz-gnome compiz-plugins compiz-plugins-main compizconfig-backend-gconf computer-janitor computer-janitor-gtk dvd+rw-tools empathy empathy-common eog evolution evolution-common evolution-data-server evolution-data-server-common evolution-exchange evolution-indicator evolution-plugins evolution-webcal example-content exiv2 gbrainy gconf-defaults-service gconf-editor gdm-guest-session gedit gedit-common geoclue geoclue-ubuntu-geoip ginn gir1.2-gconf-2.0 gir1.2-panelapplet-3.0 gir1.2-soup-2.4 gnome-about gnome-applets gnome-applets-data gnome-bluetooth gnome-control-center gnome-disk-utility gnome-mag gnome-media gnome-media-common gnome-mime-data gnome-nettool gnome-orca gnome-panel gnome-panel-bonobo gnome-panel-data gnome-power-manager gnome-screensaver gnome-screenshot gnome-search-tool gnome-session gnome-session-canberra gnome-session-common gnome-system-log gnome-system-monitor gnome-terminal gnome-terminal-data gnome-themes-selected gnome-themes-ubuntu gnome-user-share gnome-utils-common growisofs gsettings-desktop-schemas gstreamer0.10-gnonlin gwibber gwibber-service gwibber-service-facebook gwibber-service-identica gwibber-service-twitter indicator-applet indicator-applet-appmenu indicator-applet-complete indicator-applet-session indicator-appmenu indicator-datetime indicator-me indicator-session libappindicator0.1-cil libart-2.0-2 libart2.0-cil libbamf0 libbonoboui2-0 libbonoboui2-common libboost-serialization1.42.0 libbrasero-media1 libcamel1.2-19 libcanberra-pulse libcompizconfig0 libcryptui0 libdconf0 libdecoration0 libdee-1.0-1 libebackend1.2-0 libebook1.2-10 libecal1.2-8 libedata-book1.2-8 libedata-cal1.2-10 libedataserver1.2-14 libedataserverui1.2-11 libegroupwise1.2-13 libevolution libexempi3 libexiv2-10 libfolks-telepathy22 libfolks22 libgail-common libgail-gnome-module libgconf2.0-cil libgdata-common libgdata1.7-cil libgdata11 libgdu-gtk0 libgeoclue0 libgexiv2-0 libgkeyfile1.0-cil libglade2.0-cil libgladeui-1-11 libglew1.5 libglewmx1.5 libglib2.0-bin libglib2.0-cil libglib2.0-data libgmime-2.4-2 libgmime2.4-cil libgnome-mag2 libgnome-media0 libgnome-vfs2.0-cil libgnome-window-settings1 libgnome2-0 libgnome2.24-cil libgnomecanvas2-0 libgnomecanvas2-common libgnomeui-0 libgnomeui-common libgnomevfs2-0 libgnomevfs2-common libgoocanvas-common libgoocanvas3 libgpgme11 libgpod-common libgpod4 libgraphite3 libgsl0ldbl libgtk-sharp-beans-cil libgtk2.0-cil libgtkhtml-editor-common libgtkhtml-editor0 libgtkhtml3.14-19 libgtksourceview2.0-0 libgtksourceview2.0-common libgudev1.0-cil libgweather-common libgweather1 libgwibber1 libhyphen0 liblaunchpad-integration1.0-cil liblircclient0 liblouis-data liblouis2 libmetacity-private0 libmission-control-plugins0 libmono-addins-gui0.2-cil libmono-addins0.2-cil libmono-cairo2.0-cil libmono-corlib2.0-cil libmono-i18n-west2.0-cil libmono-management2.0-cil libmono-posix2.0-cil libmono-security2.0-cil libmono-sharpzip2.84-cil libmono-system2.0-cil libmono-zeroconf1.0-cil libmtp8 libmythes-1.2-0 libndesk-dbus-glib1.0-cil libndesk-dbus1.0-cil libneon27-gnutls libnotify0.4-cil libnux-0.9-0 libnux-0.9-common liboverlay-scrollbar-0.1-0 libpanel-applet-3-0 libpanel-applet2-0 libprotobuf6 libprotoc6 libpst4 libpth20 libquvi0 libraptor1 librasqal2 librdf0 libreoffice-base-core libreoffice-calc libreoffice-common libreoffice-core libreoffice-draw libreoffice-emailmerge libreoffice-gnome libreoffice-gtk libreoffice-help-en-us libreoffice-impress libreoffice-math libreoffice-style-human libreoffice-writer libsdl1.2debian libsdl1.2debian-pulseaudio libstlport4.6ldbl libsyncdaemon-1.0-1 libtaglib2.0-cil libtelepathy-farsight0 libtelepathy-logger2 libtextcat-data libtextcat0 libtotem-plparser17 libubuntuone-1.0-1 libubuntuone1.0-cil libunity-misc0 libunity4 libutouch-geis1 libwmf0.2-7-gtk libzeitgeist-1.0-1 light-themes media-player-info metacity metacity-common mono-2.0-gac mono-csharp-shell mono-gac mono-gmcs mono-runtime mousetweaks nautilus nautilus-data nautilus-sendto nautilus-sendto-empathy nautilus-share notify-osd notify-osd-icons nux-tools obexd-client overlay-scrollbar pitivi plymouth-theme-ubuntu-logo protobuf-compiler pulseaudio-module-bluetooth pulseaudio-module-gconf python-argparse python-brlapi python-configglue python-egenix-mxdatetime python-egenix-mxtools python-farsight python-gnome2 python-gnomecanvas python-gtksourceview2 python-gtkspell python-indicate python-libproxy python-louis python-mako python-markupsafe python-papyon python-protobuf python-pyatspi python-pygoocanvas python-pyinotify python-pyorbit python-rdflib python-speechd python-telepathy python-twisted-names python-ubuntuone-client python-ubuntuone-control-panel python-ubuntuone-storageprotocol python-uno python-wnck rdesktop seahorse shotwell ssh-askpass-gnome telepathy-butterfly telepathy-gabble telepathy-haze telepathy-idle telepathy-logger telepathy-mission-control-5 telepathy-salut tomboy totem totem-common totem-mozilla totem-plugins tsclient ubuntu-artwork ubuntu-desktop ubuntu-docs ubuntu-mono ubuntu-sounds ubuntu-system-service ubuntu-wallpapers ubuntuone-client ubuntuone-client-gnome ubuntuone-control-panel ubuntuone-control-panel-gtk unity unity-asset-pool unity-common unity-place-applications unity-place-files uno-libs3 ure vino whois wodim xfonts-mathml zeitgeist zeitgeist-datahub zeitgeist-extension-fts && sudo apt-get install xubuntu-desktop
« Laatst bewerkt op: 2011/08/03, 13:08:31 door Thomas de Graaff »

Offline Tom

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/03, 13:44:34 »
Ja zou voor de TS kunnen gaan. :)

Ik zelf gebruik nogal wat Gnome zaakjes in Xubuntu en gooi veel XFCE zaakjes weg.
https://sites.google.com/site/wandasblogxubuntu/2-desktop-intel-nvidia-test-machine-xubuntu.
Moet daarbij bemerken dat het mij niet speciaal om een lichte distro gaat maar wel om een OS dat zo dicht mogelijk aanleend  bij Ubuntu klassiek ,dus zonder Unity en Gnome3 Shell.
Alhoewel hij toch zeer vlot gaat zelf vlotter als Ubuntu zelf (Lucid) of Isadora9.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/03, 13:52:41 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2011/08/03, 14:39:12 »
Kan iemand me uitleggen waarom er conflicten zouden optreden als je de home map van Ubuntu gebruikt voor Xubuntu?

Zolang je dezelfde versie gebruikt (bijvoorbeeld Ubuntu 10.04 en Xubuntu 10.04) zouden de programma's toch dezelfde versies moeten zijn? Dan kunnen er volgens mij geen conflicten optreden in de configuratiebestanden. En waar Xubuntu andere programma's gebruikt dan Ubuntu, zullen er ook andere configuratiebestanden worden gebruikt zodat hier volgens mij ook geen conflicten ontstaan toch? Of mis ik iet?

p.s. Het is niet eens nodig om een nieuwe installatie te doen. Je kan gewoon Xubuntu desktop installeren in een bestaande Ubuntu. En vervolgens kan je zelfs de Gnome desktop verwijderen, je moet dan alleen ergens een lijst van de te verwijderen pakketten vinden. Ik denk dat je op de volgende pagina het juiste commando kan vinden om Gnome pakketten te verwijderen:

http://www.psychocats.net/ubuntu/purexfce

Maar dan heb je nog nautilus erop staan en Xubuntu werkt met Thunar en ooit komen die twee in botsing ,heeft een hele Tut; op Ubuntuusers.de  daarover gestaan.

Heb de purexfce uitgevoerd. Alles ging prima totdat hij halve schermpjes gaf in thunderbird en firefox en dan kun je er nix mee.
Zal er toch maar een verse opzetten.....
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline h2o

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2011/08/03, 17:15:23 »
Waarom ga je niet meteen voor een blokkendoos installatie? Dan kun je zelf een XFCE desktop installeren en samenstellen? Ik weet niet hoe het met de huidige Gnome3 zit, maar als je met Debian het volgende installeert:
Citaat
aptitude install eog gedit gnome-applets gnome-control-center gnome-icon-theme gnome-menus gnome-panel gnome-power-manager gnome-session gnome-settings-daemon gnome-terminal gvfs metacity nautilus nautilus-open-terminal yelp gnome-disk-utility gconf2 gconf-editor
.... dan krijg je een zeer minimalistische Gnome, nog lichter dan gnome-core omdat je dan Evolution mee installeert. Met genoemde pakketten heb je dat niet. Dit is zeer lichtgewicht.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2011/08/03, 19:32:08 »
Waarom ga je niet meteen voor een blokkendoos installatie? Dan kun je zelf een XFCE desktop installeren en samenstellen? Ik weet niet hoe het met de huidige Gnome3 zit, maar als je met Debian het volgende installeert:
Citaat
aptitude install eog gedit gnome-applets gnome-control-center gnome-icon-theme gnome-menus gnome-panel gnome-power-manager gnome-session gnome-settings-daemon gnome-terminal gvfs metacity nautilus nautilus-open-terminal yelp gnome-disk-utility gconf2 gconf-editor
.... dan krijg je een zeer minimalistische Gnome, nog lichter dan gnome-core omdat je dan Evolution mee installeert. Met genoemde pakketten heb je dat niet. Dit is zeer lichtgewicht.

Dank voor de informatie.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline h2o

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2011/08/03, 20:38:45 »
Voor een minimalistische XFCE desktop:

Citaat
aptitude install xfce4 xfce4-goodies xfce4-mixer xfce4-terminal gtk2-engines-xfce xscreensaver-data-extra xfce4-power-manager xfce4-icon-theme xfwm4-themes

Een kale XFCE met alleen het hoog nodige.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2011/08/03, 21:29:20 »
ik zou thunar vervangen door nautulus en mousepad door gedit. Puur omdat ze meer mogelijkheden bieden en ik de boel niet slomer vindt worden met deze verandering.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline h2o

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #20 Gepost op: 2011/08/03, 21:47:01 »
ik zou thunar vervangen door nautulus en mousepad door gedit. Puur omdat ze meer mogelijkheden bieden en ik de boel niet slomer vindt worden met deze verandering.
Als je Nautilus gebruikt met de parameter --no-desktop kan dat geen kwaad.  Dan draai je het puur als een bestandsbeheerder. Zonder die parameter krijg je geheid problemen omdat dan probeert de desktop over te nemen.
Link naar mogelijkheden: http://crunchbanglinux.org/forums/topic/10489/make-nautilus-nodesktop-default/
Gedit draai ik erbij. Heeft inderdaad meer mogelijkheden dan mousepad.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/03, 21:50:01 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Tom

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #21 Gepost op: 2011/08/03, 21:58:03 »
ik zou thunar vervangen door nautulus en mousepad door gedit. Puur omdat ze meer mogelijkheden bieden en ik de boel niet slomer vindt worden met deze verandering.

http://forum.ubuntuusers.de/topic/thunar-durch-nautilus-ersetzten-funktioniert-n/

mousepad heb ik ook vervangen door gedit.
https://sites.google.com/site/wandasblogxubuntu/2-desktop-intel-nvidia-test-machine-xubuntu
« Laatst bewerkt op: 2011/08/04, 22:25:50 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #22 Gepost op: 2011/08/03, 23:30:21 »
Heb zeer extreem met Xubuntu zitten testen met wat mogelijk is en er is heel veel mogelijk op het gebied om het vrijwel gelijk te trekken met gnome 2.32.
Of je dat wilt vraag ik mij af want het brengt ook een aantal nadelen met zich mee.
Zo werd het systeem minder stabiel en duurde het opstarten langer.
Ook moest ik wel eens opnieuw inloggen om hem goed te krijgen.

Kwa software heb ik aardig wat vervangen maar compiz is een afrader.
Het werkt maar de kans op bugs is vrij groot.

Binnen kort Xubuntu er opnieuw opzetten naast Ubuntu 11.04 wat ik ook draai maar dan in klassieke omgeving.

O de extensies van Unity die je in de bovenbalk kunt zetten, werken ook in Xubuntu en daar draaien ze zonder problemen.
Krijg je nog meer functies er bij.

Offline Tom

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #23 Gepost op: 2011/08/03, 23:58:10 »
Ik ben een simpele van geest zo eenvoudig en stabiel mogelijk en vooral praktisch en logisch. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Overstappen naar Xubuntu
« Reactie #24 Gepost op: 2011/08/04, 01:21:04 »
Ik doe nu een paar kleine aanpassingen zoals dockbarx en een paar unity dingen zoals de ubuntu one meldings aplet en zo maar meer niet.

gedit zet ik er ook op net als chrome.
verder vlc, banshee en totem.
Kdenlive, blender, openshot en libre office.