Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: eclipse sevlets  (gelezen 1831 keer)

Offline maxpower

  • Lid
eclipse sevlets
« Gepost op: 2010/04/21, 23:08:02 »
hallo

ik wil een beginnetje maken aan het leren van schrijven van servlets..

ik heb Eclipse IDE for Java EE Developers (189 MB) geinstalleerd. Ik heb als server gekozen voor j2ee preview. en heb auto build aan staan.. toch als ik doe run on server.. krijg ik alleen maar 1 keer de nieuwste versie.. als ik dan nog een keer run druk na aanpassen van code.. of zelfs handmatig build.. krijg ik nog steeds de oude versie.. hoe is dit te verhelpen.. want steeds ide herstarten lijkt me niet doenlijk.

groet.

mark

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: eclipse sevlets
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/21, 23:17:56 »
Wat voor een project is het?
Een web project?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline maxpower

  • Lid
Re: eclipse sevlets
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/21, 23:30:53 »
Dynamic web project.. of moet ik een andere hebben?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: eclipse sevlets
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/21, 23:52:05 »
Nee, dat is goed. Ik weet alleen niet wat j2ee preview is. Ik draai servlets meestal in een tomcat server. Die kun je toevoegen in de "Server" view. En er zit daar ook een icoontje met "publish". Als het goed is moet die de nieuwste build doorvoeren.
En de pagina's bekijk ik met mn browser.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline maxpower

  • Lid
Re: eclipse sevlets
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/22, 12:49:56 »
Waar vind ik het knopje? en euh.. :) die j2ee preview is gewoon een jetty servertje die standaard bij eclipse is ingebakken.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: eclipse sevlets
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/22, 14:25:50 »
Waar vind ik het knopje? en euh.. :) die j2ee preview is gewoon een jetty servertje die standaard bij eclipse is ingebakken.
Heb je al wel de view "Servers" toegevoegd?
Via het menu: Window -> Show view -> Other ...

En een Jetty server moet ook wel werken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline bram103

  • Lid
Re: eclipse sevlets
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/22, 19:42:04 »
Het is niet de IDE die steeds herstart hoeft te worden, alleen de server (servlet engine) (ik gebruik Tomcat) is voldoende.

Je kunt Tomcat (nadat je hem op je systeem geinstalleerd hebt) opnemen in de configuratie van de IDE (window->preferences->server->runtime environments)

Je kunt Tomcat starten en stoppen vanuit de IDE (tabblad Servers). De IDE merkt ook zelf dat de server herstart moet worden als je na wijzigen je servlet opslaat en doet dit dan automatisch.

Gr,
Bram
« Laatst bewerkt op: 2010/04/22, 19:44:33 door bram103 »