Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: synchronisatie twee kanten op  (gelezen 1940 keer)

synchronisatie twee kanten op
« Gepost op: 2008/02/25, 08:49:07 »
Hi all,

ik zoek een synchronisatie programma om mijn mail, agenda en wat files (dir's) te synchroniseren tussen mijn werk-pc, huis-pc en laptop.
De bedoeling is dat op alle 3 hetzelfde komt te staan.
Ik gebruik thunderbird en lightning, maar switch zo over naar een ander mail/agenda programma als dat makkelijker syncen is.
Het mooiste zou zijn een programma dat het na een config ook automagisch kan doen.
Ik heb gekeken naar unison en conduit, maar  daar kom ik niet echt uit.

Is er misschien nog een sync programma voor dit geval aan te bevelen?
Weet iemand een howto of wiki voor een sync programma?
ervaringen? suggesties?

alvast dank voor de informatie,
groetjes,
Peter
Gemiddeld leeft een mens 28000 dagen.
Eigenlijk ook maar weinig...

Offline vanadium

  • Lid
synchronisatie twee kanten op
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/25, 09:55:03 »
Unison is nochthans waar je je wat meer zal moeten in verdiepen. Dit is specifiek gemaakt om verschillende directorystructuren die op vershillende tijdstippen werden bjgewerkt, te synchroniseren op een zo intellegent mogelijke manier. Dat is niet altijd automatisch mogelijk. Als je de "discipline" hebt gehad om een document bij te werken op het ene systeem, en op het andere systeem heb je het ook eens (anders) bijgewerkt, dan kan unison onmogelijk automatisch weten welk van de twee versies je nu wil behouden. Zoals je misschien weet, is er ook een eenvoudige grafische interface voor unison. Hoe dan ook moet je eens de tijd nemen te lezen hoe het werkt (zéér uitgebreid is de documentatie nu ook weer niet).

Offline Dave

  • Lid
synchronisatie twee kanten op
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/25, 09:57:41 »
Grsync is wat ik gebruik en voldoet me.
of het automatisch kan geen idee, kweet niet eens waar alle extra opties voor zijn.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
synchronisatie twee kanten op
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/25, 10:33:33 »
Kijk hier een naar:
"Conduit" http://www.conduit-project.org/

Conduit is a synchronization application for GNOME. It allows you to synchronize your files, photos, emails, contacts, notes, calendar data and any other type of personal information and synchronize that data with another computer, an online service, or even another electronic device.

Conduit manages the synchronization and conversion of data into other formats. For example, Conduit allows you to;

    * Synchronize your Tomboy notes with another computer
    * Synchronize your your PIM data to your mobile phone, iPod, Nokia Internet tablet, or between computers
    * Upload photos to Flickr, Picasa, SmugMug, ShutterFly and your iPod,
    * ... and many more

Offline Dirk Tas

  • Lid
synchronisatie twee kanten op
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/26, 12:56:53 »
Hallo,


Ik doe het als volgt (de uitleg komt vanop de engelstalige Ubuntu forums maar ik vind de link even niet).
Zelf gebruik ik Evolutions als Email/calender/adressboek programma.

Installeer Unison als programma om tussen de pc's onderling te syncen, installeer Multisync (opensync) om op de verschillende pc's de gegevens van Evolution met een lokale folder te syncen, vervolgens sync je de lokale folders van de verschillende pc's met elkaar.

Image Hosted by ImageShack.us
Shot at 2008-02-26

Image Hosted by ImageShack.us
Shot at 2008-02-26

Image Hosted by ImageShack.us
Shot at 2008-02-26

Image Hosted by ImageShack.us
Shot at 2008-02-26
Ubuntu User #14670

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
synchronisatie twee kanten op
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/26, 13:11:46 »
gebruiken, dan krijg je de plaatjes te zien:





Offline ruujan

  • Lid
synchronisatie twee kanten op
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/26, 15:23:06 »
Tja, als je een IMAP-mail account hebt, dan zou je eens kunnen kijken naar synckolab. Ik gebruik het nu op drie platformen (Linux, Windows en Mac) en bovendien met Kontact/KMail op Linux.

synchronisatie twee kanten op
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/26, 16:11:53 »
iedereen dank voor de tips, maar ik ben er nog niet.
vwb de files geeft het niet dat oude steeds overschreven wordn met neiuwe. dat is juist de bedoeling.
Zo heb ik steeds op alle 3 de machines een up to date bestand.
Nu ftp ik het naar mijn webpage, om het vandaaraf weer af te halen.
Dat is wat onhandig.
Met de notebook onder de arm kom ik zowel thuis als op m'n werk in een klein netwerkje.
Het mooiste zou dan iets automagisch zijn zoals activesync dat inkomende en uitgaande mail en agenda punten bij elkaar optelt.

@ Maddy; Wat ik niet begrijp is waarom ik en unison en multisync nodig heb.
@ Markba; Conduit heb ik naar gekeken, maar ik begrijp niet goed hoe het werkt.
(en ik wil mijn mailbox niet verkloten)
;-)
@ Ruujan; synckolab lijkt aardig, maar doet het ook files en mail of alleen adresboeken?
@ Dave; Grsync lijkt me net zo goed/slecht als conduit en unison.
Maar ik begrijp nog steeds niet hoe ik het aan het werken moet krijgen.

suggesties en uitleg welkom mensen
en dank voor alle moeite zover.

groeten,
Peter
Gemiddeld leeft een mens 28000 dagen.
Eigenlijk ook maar weinig...

Offline Roeler

  • Lid
synchronisatie twee kanten op
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/22, 20:49:04 »
Ik zou graag de calendar van mijn SE Z550i syncen met de calendar van Evolution. Ik gebruik multisync met de plugins Ximan Evolution 2 en IrMC Mobile Device. Van GSM naar Evolution lukt dit, maar andersom niet. (Ik krijg nochtans de melding 'Session Completed' ...)

synchronisatie twee kanten op
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/25, 12:39:33 »
conduit lijkt mij tot nu toe het makkelijkste maar ik zie nergens een optie om te synchroniseren met een andere pc of laptop