Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] MSI WIND  (gelezen 1560 keer)

[Opgelost] MSI WIND
« Gepost op: 2009/01/30, 18:09:12 »
Hoi,

Voor een collega MSI Wind gekocht. Ubuntu 8.10 opgezet naast de win XP. Probleem: wireless.

Heb gezocht en vond via een ubuntumakker (merci landfiets) volgende site: http://boskastrona.ovh.org/index_en.html
Dan begon het verkeerd te gaan, hoogstwaarschijnlijk door mijn fout.
Ik twijfelde even welke WIFI-driver ik moest installeren. Dus ik nam er eentje uit .... werkte niet. Daarom nam ik het risico om een tweede te installeren. Resultaat: wireless werkt niet, maar niu start de eth0 ook niet meer. Dus geen internet met draad, dus nu volledig gedaan met spelen.

Wie heeft dit al meegemaakt? Kent iemand de oplossing zodat ik mijn collega's netbook kan fixen?
« Laatst bewerkt op: 2009/01/31, 20:24:14 door acousticghille »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: MSI WIND
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/30, 21:09:53 »
Het Linux-stuurprogramma voor dat Realtek draadloze kaartje is nogal slecht, vrees ik... Dat was voor mij destijds ook de reden om dit goedkope netboekje niet te kopen.

Een kennis van mij, die een echte Linuxtovenaar is, heeft er zo een, maar zelfs hij komt er niet mee gedraaid. Hij had van de webstek van Realtek het Linuxstuurprogramma gehaald, en dat gecompileerd. Maar hij was niet tevreden.

Enfin, probeer het eens met het Windows-stuurprogramma via ndiswrapper.
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet
(punt 9)

Re: MSI WIND
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/31, 01:37:35 »
De netwerken verbindingen (draadloos en vast) doen het niet meer sinds de laaste kernel update van 8.10.
De voorlaatste kernel draait bij mij perfect. Dus daar start ik nu maar weer mee op.

Het gaat hier om een Ahtec Lug = MSI WInd.



Re: MSI WIND
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/31, 15:32:57 »
Welke kernelupdate is dat?

Ahtec Lug, is dat de netwerkkaartdriver ofzo? En werkte bij jou het wired network ook niet meer.


Offline Dave

  • Lid
Re: MSI WIND
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/31, 17:02:28 »
waarom 8.10 en niet het degelijker 8.04 als het voor een ander is?
Heb je dat risico veel minder.
andere updates dan die voor de veiligheid schakel ik meestal ook uit op dergelijke pjuters.

MSI WIND
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/31, 20:22:08 »
Wauw, geweldig.

Combinatie van tips leidde tot de oplossing:

1. Maarten 123 gaf me de tip om op te starten met de voorlaatste kernel en joeps de vaste internetverbinding deed het weer
2. Pjotr raadde me Ndiswrapper aan, waarmee ik onmiddellijk die Xpdriver voor draadloos aan de praat kreeg
en weet je
Nu werkt alles ook onder de laatste kernel. Te gek. Echt bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/31, 20:23:49 door acousticghille »