Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu stick  (gelezen 1435 keer)

Offline Troela

  • Lid
Ubuntu stick
« Gepost op: 2017/09/27, 16:52:02 »
Hallo

Is er ook een ubuntu sticķ te koop?

Gr troels


Re: Ubuntu stick
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/27, 17:37:03 »
Geen idee, maar die kan je zelf maken met Unetbootin in Windows.
De Usb-stick moet best 4GB zijn.

Lees jou in op:  https://sites.google.com/site/computertip/usbstaaf

Of, ook te maken met Rufus in Windows --->  http://baudrez.be/linux-mint-usb-stick-maken-onder-windows/  <--- is ook voor alle Ubuntu-derivaten mogelijk ( Ubuntu, ElementaryOS, LinuxMint, ... e.a. 'Linux-gestuurde besturingssystemen' ).

Succes.

Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2017/09/27, 17:57:39 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline rico70

  • Lid
Re: Ubuntu stick
« Reactie #2 Gepost op: 2017/09/27, 18:09:13 »
De Usb-stick moet best 4GB zijn.
Kan net zo goed met een 2 GB stick.
Canonical had ze vroeger in de Ubuntu shop, andere webshops hebben ze ook vaak.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu stick
« Reactie #3 Gepost op: 2017/09/27, 18:17:22 »
Hoi Troela,

Als steunpunt krijg ik die vraag wel vaker. Ik kan er eentje verzorgen als je dat wilt. Dan krijg je er gelijk assistentie bij via mail of skype of je moet bij me in de buurt wonen. Stuur me dan maar een berichtje. Links naast mijn bericht vind je die mogelijkheid.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Ubuntu stick
« Reactie #4 Gepost op: 2017/09/27, 22:09:03 »
Hoi Troela,

Als steunpunt krijg ik die vraag wel vaker. Ik kan er eentje verzorgen als je dat wilt. Dan krijg je er gelijk assistentie bij via mail of skype of je moet bij me in de buurt wonen. Stuur me dan maar een berichtje. Links naast mijn bericht vind je die mogelijkheid.

groet,

Just

Mooi aanbod, waar ik mij als steunpunt ook graag bij wil voegen. (Mits je uiteraard in de omgeving woont).
Op de chat te vinden als debiantux

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu stick
« Reactie #5 Gepost op: 2017/09/27, 22:09:22 »
« Laatst bewerkt op: 2017/09/27, 22:14:13 door RikRik »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu stick
« Reactie #6 Gepost op: 2017/09/27, 23:18:42 »
Hoi Rik,

Troela vraagt om een Ubuntu stick, maar er is wat mij betreft meer mogelijk zoals ik in mijn  brochure voor het steunpuntwerk heb beschreven. Het is een soort "steunpuntwerk op afstand" om de beperkte landelijke dekking aan steunpunten te compenseren.

groet,

Just
« Laatst bewerkt op: 2017/09/28, 09:19:47 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Ubuntu stick
« Reactie #7 Gepost op: 2017/09/27, 23:27:30 »
Overigens, https://etcher.io/ is wezenloos simpel en werkt onder windows en linux. Rufus is uitgebreid instelbaar, maar als je dat negeert is het ook simpel.

In beide gevallen heb ik nog nooit een niet-werkende usb meegemaakt.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu stick
« Reactie #8 Gepost op: 2017/09/27, 23:31:46 »
Hoi Rick,

Troela vraagt om een Ubuntu stick,

groet,

Just

Hoi best Just, de link die ik gaf is een andere Ubuntu stick.  Ik weet niet zeker wat Troela wil ;-)
Groeten, Rik :-D

swake

  • Gast
Re: Ubuntu stick
« Reactie #9 Gepost op: 2017/09/28, 00:25:02 »
En in welke omgeving woont Troela
Nederland / België
Provincie > gemeente
Gewoon kwestie om te weten of er toevallig een steunpunt dicht in haar buurt is . =)

Misschien word de vraag ook gesteld of er buiten de Ubuntu DVD die je bij (weet niet meer) computerblad bijzit ook USB sticks zijn .
 
« Laatst bewerkt op: 2017/09/28, 00:28:26 door swake »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu stick
« Reactie #10 Gepost op: 2017/09/28, 09:27:23 »
Hoi Rick,

Troela vraagt om een Ubuntu stick,

groet,

Just

Hoi best Just, de link die ik gaf is een andere Ubuntu stick.  Ik weet niet zeker wat Troela wil ;-)
Groeten, Rik :-D

Ik had niet door dat het een link was. Sorry Rik. Erg leuk ding trouwens. Zullen we daar over praten in een apart onderwerp?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Aaron

  • Lid
Re: Ubuntu stick
« Reactie #11 Gepost op: 2017/09/28, 09:50:23 »
Wil je wel USB?

Naast de 2.0 of 3.0 keuze lijkt me een SD kaart net zo handig.
En moet er een 32 Bits of 64 op komen?

Een SD kaart of micro met adapter kan meer in de laptop dan een uitstekende en kwetsbare USB.
Als je een SD kaart van 32 GB koopt  kun je daar volledig op draaien en testen  en later altijd nog installeren.

De SD kaart, download het  programma en zet het erop en  kopen hoeft niet.
De kaartjes van 32 GB  zijn al bij mijn plaatselijke Aldi voor €10,- bij de kassa te koop.... .Action is zelfs duurder!

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu stick
« Reactie #12 Gepost op: 2017/09/28, 10:15:43 »
Hallo Aaron,

Een SD kaart kan inderdaad net zo goed en is lekker snel. 32 GB is ruim voldoende, maar een 16GB kaartje is ook prima, overal te koop en de helft goedkoper.

Die USB sticks zijn toch niet erg kwetsbaar? Die SD kaartjes willen nog wel eens zoek raken en de hele kleine USB sticks trouwens ook.

Qua 32 of 64 bits en ook welke versie van Ubuntu of wat dan ook liggen nog wel wat vragen. Ook of men een dualboot met Windows wil is een vraag. Wat dat soort zaken aangaat is begeleiding wel een punt.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline peer

  • Lid
Re: Ubuntu stick
« Reactie #13 Gepost op: 2017/09/28, 10:41:37 »
een sd-kaart werkt niet altijd.
Op mijn eeepc kan ik prima van een sd-kaartje opstarten.
Op mijn pc werkt hetzelfde sd-kaartje niet.
usb-stick werkt wel altijd.


Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu stick
« Reactie #15 Gepost op: 2017/09/28, 11:19:39 »
Ik had niet door dat het een link was. Sorry Rik. Erg leuk ding trouwens. Zullen we daar over praten in een apart onderwerp?

Hahaha, Just we weten niet zeker wat Troela bedoeld,  zij of hij schreef : Hallo, Is er ook een ubuntu sticķ te koop?
Er zijn meerdere sticks te koop. Dus, mijn bijdrage aan deze topic is niet helemaal off-topic  :) Plus, mischien wil Troela wel duizenden sticks in één keer kopen? Wie weet wat Troela kan veroorzaken in de verhouding tussen Windows en Linux in Nederland?
« Laatst bewerkt op: 2017/09/28, 11:23:14 door RikRik »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu stick
« Reactie #16 Gepost op: 2017/09/28, 11:55:02 »
Voor de volledigheid:
https://shop.canonical.com/product_info.php?products_id=1206

Ja, bedankt voor de link. Leuk zo met die Ubuntu opdruk. Het aanbod is dan wel alleen de Ubuntu 16.04 LTS in 64 bits. Mensen met een oudere PC hebben dan meer aan 32 bits en naar mijn idee zijn ze beter af met Xubuntu (of MINT). Ik loop tegenwoordig vooral tegen mensen aan die van Vista af willen op een goede manier.

Qua prijs  heel aardig voor 7 euro, maar dat is dan wel zonder verzendkosten. Daar kan ik ook niet goed achter komen zonder te gaan bestellen. Plus dat er meestal toch aardig wat begeleiding nodig blijkt.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Aaron

  • Lid
Re: Ubuntu stick
« Reactie #17 Gepost op: 2017/09/28, 21:51:09 »
Als je met je laptop gaat wandelen .... dan is de inwendige SD kaart altijd veiliger dan een uitstekende USB Stuk!

Niet de USB stick zelf maar mijn moederbord is niet hufter proef en helaas  ervaring mee dus nog maar 1 van de 2 over!