Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.  (gelezen 29112 keer)

Beste mensen,

We hebben jullie hulp nodig.

Zoals het er nu naar uit ziet gaat de Releaseparty in Hilversum niet door tenzij er een klein wondertje gebeurt.
Door omstandigheden kunnen Willem en Jeroen de kar niet meer trekken en blijft in Hilversum alleen iGadget, Matthijs nog maar over. Een hele releaseparty in je eentje organiseren is niet goed en niet verantwoord.

Voorlopig is de zaak nog niet helemaal verloren, maar een releaseparty in Nederland zit er alleen maar in mits de organisatie daarvan door meerdere mensen gedragen gaat worden. De vraag is dan ook zijn er nog mensen op het forum te vinden die bereid zijn deze kar te trekken?
Het is een niet geringe klus.
Reken op een uur of 200 in 2 maanden. Op zich geen ramp, mits je een stevige groep hebt die de taken goed verdeelt. Hier een overzicht: https://wiki.ubuntu.com/NlEventTeam/ReleasePartyStappenplan

Wat enorm zou meehelpen is ondersteuning van een computerclub. Dan heb je al een hele groep mensen bijelkaar en kun je gelijk aan de slag.

Mocht een grotere party niet mogelijk zijn, dan kunnen we natuurlijk ook altijd nog een low-profile party houden, zonder pers, toeters en bellen en voor leden alleen. Dat zou natuurlijk wel jammer zijn, maar als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

Kortom: wie wil de schouders eronder zetten?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Double12

  • Lid
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/12, 14:48:28 »
Echt vervelend, het zou jammer zijn als een grote party niet lukt. Is het toeval dat er twee tegelijk zijn uitgevallen of hangt het met elkaar samen?
Helaas kan ik pas vrij laat weten of ik andere verplichtingen heb op die dag. Ik weet nog niet eens of ik kan komen, dus vooraf organiseren zal ook wel niet gaan.

Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/12, 15:03:35 »
Ik woon te ver weg, en heb de tijd niet, helaas.
Had wel gepland om die dag te komen..
Hopelijk kan het toch nog doorgaan..

Quatroking

  • Gast
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/12, 15:12:11 »
Mocht de locatie nog worden veranderd naar iets richting rotterdam, dan kan ik wel meehelpen. Eventueel kan ik dan ook nog wel wat vrienden regelen.

Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/12, 15:14:03 »
Citaat van: Double12
Echt vervelend, het zou jammer zijn als een grote party niet lukt. Is het toeval dat er twee tegelijk zijn uitgevallen of hangt het met elkaar samen?
Die in Belgie ligt goed op stoom, maak je daar geen zorgen over. In Nederland hebben we dus een probleem. Het grootse probleem zit m op dit moment in de hoeveelheid mensen die de kar kunnen/willen trekken.
Heb je voldoende mensen dan kun je in betrekkelijk weinig tijd veel voor elkaar krijgen.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/12, 16:06:58 »
@ quatroking: Indien iemand de hand kan leggen op een geschikte locatie en daarvoor kan instaan zouden we al een heel eind zijn.

Bijvoorbeeld: weet je een locatie die goed bereikbaar is, waar 200-400 mensen naar toe kunnen komen, gratis (of aan een klein prijsje) en met internetverbinding is de party reeds vertrokken.

Heb je voldoende mensen die je willen helpen met het klaarmaken van die ruimte dan gaat de party 100% zeker door.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/12, 16:21:50 »
Je kunt ook kiezen voor iets kleinschaligers als je bv. niet voldoende mensen bijelkaar kunt krijgen.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/12, 18:27:45 »
het is goed dat je hier meldt arie, goed voorbeeld doet goed volgen. via dit forum is igadget/matthijs op de hoogte gebracht en ook johanvd weet er nu van. heel erg bedankt alvast!

Offline Dave

  • Lid
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/12, 18:49:08 »
sorry maar enkel op de dag zelf meewerken is de optie hier.
zit er een ruime 200km vandaan en ook totaal geen connecties daar.
Anderzijds, zouden we zoiets hier organiseren zou er geen hond op af komen uit de rest van nederland want te ver.... (velen weten het niet eens te liggen of kennen de verbinding, geen trein hier en de tunnel vraagt tolgeld (2x 4,60) )

Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/12, 22:11:47 »
Ik doe mee... wie volgt?
Er kijken vast weer veel mensen naar uit na het succes van de vorige party!

Quatroking

  • Gast
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/12, 22:32:53 »
Ik ben druk op zoek naar een beschikbare zaal in de omgeving rotterdam, met internet aansluiting. nog niet veel succes.

Offline iGadget

  • Lid
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/13, 00:32:36 »
Maarten123, bedankt voor je aanbod. Ik ben bezig een lijst samen te stellen met mensen die belangstelling hebben getoond om mee te werken. Deze lijst wil ik daarna matchen aan een lijst met dingen die nog gedaan moeten worden, zodat er een taakverdeling ontstaat.

Misschien moet ik dit op de wiki zetten, zodat alles transparant is... Iemand nog tips hiervoor?

Offline Double12

  • Lid
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/02/13, 07:36:15 »
Citaat van: Quatroking
Ik ben druk op zoek naar een beschikbare zaal in de omgeving rotterdam, met internet aansluiting. nog niet veel succes.
Kun je niet zoeken naar een basisschool in jouw omgeving, net zoals in Hilversum? Beetje goed bereikbaar misschien, in de buurt van een metrostation of ander station.

Quatroking

  • Gast
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/02/13, 16:16:36 »
Ik denk het eigenlijk niet, de basisschool waar m'n moeder op werkt is te klein, de school waar ik zelf op zit is ook niet groot genoeg, en ik ken geen scholen in rotterdam.

Offline Dave

  • Lid
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #14 Gepost op: 2008/02/14, 16:04:54 »
een (basis)school die te klein is?  Lijkt me stug.
Je hebt echt geen Ahoy nodig zo'n eerste keer.
denk dat elk lokaal of buurthuis/verenigingskantine wel geschikt is.
wordt het wel drukker duwt de nieuwkomer de eersten wel weer naar buiten :-)

Quatroking

  • Gast
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #15 Gepost op: 2008/02/14, 18:18:43 »
Citaat van: Dave
een (basis)school die te klein is?  Lijkt me stug.
Je hebt echt geen Ahoy nodig zo'n eerste keer.
denk dat elk lokaal of buurthuis/verenigingskantine wel geschikt is.
wordt het wel drukker duwt de nieuwkomer de eersten wel weer naar buiten :-)
als jij een lokaal kan regelen waar je 200 tot 400 mensen in kan stoppen, laat het ons horen :)

Offline Dave

  • Lid
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #16 Gepost op: 2008/02/15, 10:12:46 »
ze zullen vast niet allemaal de hele dag blijven.
maar denk eerder dat je bij een beheerder van een kantine of wijkgebouw moet zijn. Voor de extra bar omzet hebben ze vaak wel wat over.
Had ik nog in Zwolle gewoond was het geen probleem geweest.

Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #17 Gepost op: 2008/02/15, 10:30:12 »
In Zwolle heb je de IJsselhallen, maar da's niet gratis..
Mijn school heeft de ruimte, maar is anti-Linux..
In Hattem worden de kerken weleens voor evenementen
gebruikt, maar een computer-evenement....nee, lijkt
me niet ideaal..
Verder heb ik geen idee..

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #18 Gepost op: 2008/02/15, 12:25:18 »
Op het moment woon ik in Utrecht, dit is dicht bij Hilversum en ik wil best helpen met een aantal voorbereidingen. Ik zal ook mijn ogen openhouden voor een locatie.
Nog een vraag, waarom niet gewoon op de vorige locatie?

Offline iGadget

  • Lid
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #19 Gepost op: 2008/02/15, 13:28:58 »
raggar, bedankt voor je aanbod. De vorige locatie houden we zeker als fall-back optie. Probleem is alleen dat voor het aantal bezoekers dat we hopen te krijgen, de locatie net iets te klein is. En iets meer 'sexy' (dat is persoonlijk, ik weet het) en wat dichter bij een station zou ook niet verkeerd zijn.

Ik zet je in ieder geval op mijn lijst van mensen die willen meewerken, ik kom snel (uiterlijk begin volgende week) met een overzicht wat er gedaan moet worden zodat we hopelijk een match kunnen maken voor iedereen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #20 Gepost op: 2008/02/15, 16:08:51 »
Aanstaande dinsdag, 19 februari is er om 20:30 een IRC vergadering.

We zitten dan met z'n allen in het #ubuntu-nl-meeting kanaal.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #21 Gepost op: 2008/02/15, 16:40:20 »
"Aanstaande dinsdag, 19 februari is er om 20:30 een IRC vergadering."

Ok, ik probeer er dan ook bij te zijn.

Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #22 Gepost op: 2008/02/15, 16:46:58 »
Ik wil best meehelpen met het een of ander, ik ben helaas door een CVA linkszijdig verlamd. Ik wil absoluut niet zielig over komen en alleen aangeven dat ik beperkingen heb. Ik ben bijv. beperkt met lopen, typen gaat ook niet snel, dus lappen tekst voor een verslag duurt wel even. Wat eventueel zou kunnen is PC's in elkaar bouwen of onderdelen er inzetten, lukt wonderbaarlijk nog steeds goed,ja oude liefde vergaat niet :) ,BIOS gerelateerde problemen en niet al te ingewikkelde Ubuntu problemen, cd's uitdelen, flyers uit delen, dit zijn maar wat voorbeelden. Waar ik genoeg van heb is tijd.
Ik geef maar wat aan en mochten jullie gebruik willen maken van mij voor voorbereidende werkzaam heden of werkzaam heden op de party, stuur maar een mailtje.
Johanvd ik hoop dat ik op tijd terug ben voor de IRC vergadering.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #23 Gepost op: 2008/02/15, 17:25:33 »
reken maar dat we blij zijn met je aanbod. je kunt ook later de vergadering joinen hoor, dat maakt niet uit. nogmaals thx voor je aanbod! :)

Schouders gezocht! Voor de aanstaande release party in Amsterdam.
« Reactie #24 Gepost op: 2008/02/15, 19:53:36 »
Hej mensen, ik weet niet of ik ook nog ergens aan kan bijdragen. Ik zit momenteel 100% in de WAO (Reuma patiënt) en heb zodoende wat tijd over. Alleen ik ben nog wel een beginneling met Ubuntu, dus ik weet niet wat er dan verwacht wordt. Ik hoor het wel :)