Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intel Mobile 915GM/GMS/910GML card probleem  (gelezen 2405 keer)

Offline Barend

  • Lid
Intel Mobile 915GM/GMS/910GML card probleem
« Gepost op: 2009/10/18, 16:08:07 »
Het is al een tijdje dat ik karmic koala probeer maar het wil met de grafische kaart niet lukken. Ik heb een Intel  Mobile 915GM/GMS/910GML card en het beeld scherm blijft maar flikkeren en ook doet Gnome Panel het niet altijd tijdens opstarten. Nu heb ik na lang zoeken in de handleiding van karmic koala iets interessants gevonden ( http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Karmic )  bij de Intel graphics. Namelijk:

Screen Keeps Flickering
If you have an Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML card, your screen may flicker every 5-10 seconds. To prevent this:

System -> Administration -> Advanced -> Service Manager
Uncheck "Detect RANDR (monitor) changes"

Mijn probleem is nu dat ik die "Service Manager" niet kan vinden bij de instellingen, hoe kan ik  "Detect RANDR (monitor) changes"  "Unckecken" ?

Re: Intel Mobile 915GM/GMS/910GML card probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/18, 17:01:11 »
Probeer eens systeem/beheer/systeemdiensten

Volgensmij bedoelen ze dat ;)

Offline Barend

  • Lid
Re: Intel Mobile 915GM/GMS/910GML card probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/18, 17:21:46 »
Je mag me voor gek verklaren maar ik zie het niet. Ik heb wel system/administration maar verder niet. Is het een verborgen functie?

Re: Intel Mobile 915GM/GMS/910GML card probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/18, 18:58:38 »
Probeer gewoon alles wat met system begint   XD XD XD
En anders pas even het menu aan om te kijken of er iets verborgen is idd.


Offline Barend

  • Lid
Re: Intel Mobile 915GM/GMS/910GML card probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/18, 21:15:09 »
Heb ik al gedaan, ik heb ook al allerlei programma's geinstalleerd die me misschien verder zouden kunnen helpen. System -> Administration -> Advanced -> Service Manager is iets wat wel in Kubuntu staat zover ik heb kunnen nagaan maar in Ubuntu lijkt het volledig onbekend. Ik ga er voorals nog vanuit dat in de handleiding een foutje zit die er wel een keer uitgehaald zal worden. Ik heb geduld maar als ik in april 2010 nog niet achter ben hoe ik dit probleem kan tackelen dan geef ik het op. :)

Offline Barend

  • Lid
Re: Intel Mobile 915GM/GMS/910GML card probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/19, 12:36:00 »
Na nog een tijdje zoeken heb ik nog een tip gevonden, en heb het natuurlijk ook meteen geprobeerd en het schijnt te helpen. Namelijk een extra pakket installeren: xserver-xorg-video-intel-dbg .
NU maar hopen dat het goed blijft gaan maar misschien is het in de finale versie van karmic koala wel standaard.