Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openoffice start niet meer op...  (gelezen 1697 keer)

cyberpost

  • Gast
Openoffice start niet meer op...
« Gepost op: 2008/06/18, 20:40:18 »
Beste mensen,

Sinds kort ben ik erachter gekomen dat OpenOffice.org tekstverwerker niet meer wil opstarten als ik dat doe vanuit toepassingen>kantoor>OpenOffice.org tekstverwerker.

Iemand enig idee hoe dat kan, maar vooral hoe ik dat kan herstellen?

Ik krijg OpenOffice.org enkel gestart wanneer ik een document open, dan start het programma wel gewoon op. Het is een beetje omslachtig en zou het graag gewoon op de normale manier willen opstarten.

Openoffice start niet meer op...
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/18, 21:36:01 »
open een terminal en typ:
openoffice

krijgt ge foutmeldingen?

cyberpost

  • Gast
Openoffice start niet meer op...
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/19, 08:37:40 »
neen... krijg geen foutmelding...
Bij rekenblad van openoffice, zie ik heel kort het programma in de onderste taakbalk verschijnen en dan is ie weer weg...

Ik zie wel dat het programma start (openingsscherm van Sun met de tijdbalk) en daarna is het van het scherm verdwenen?!?
Zo ook bij rekenblad en presentatie.
Gegevensbank krijg ik wel gewoon geopend. :/

Openoffice start niet meer op...
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/19, 09:14:05 »
Geen idee wat het zou kunen zijn, maar wat nogal eens wil helpen is om met Nautilus in je home-map te kiezen voor Beeld-->Verborgen bestanden tonen en dan de map die begint met .openoffice even te hernoemen. Dan start je OOo terug op en maakt hij die map gewoon opnieuw terug aan met allemaal standaardconfiguraties.  Het enige wat je zo ongeveer kwijt zou kunnen spelen is het lijstje met recent geopende documenten...
Als alles weer normaal werkt, kun je die hernoemde map naar de prullenbak verwijzen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

cyberpost

  • Gast
Openoffice start niet meer op...
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/19, 10:38:50 »
Ik heb jou tip geprobeerd, helaas zonder resultaat...
Vervolgens heb ik alle OO-zaken via synaptic verwijderd, de pc herstart en toen alles opnieuw geïnstalleerd. Ook dit had geen effect!

Ik heb het idee dat het probleem dus niet in Openoffice zit, maar in Ubuntu zelf?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Openoffice start niet meer op...
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/19, 11:13:58 »
: https://bugs.edge.launchpad.net/ubuntu/+source/openoffice.org/+bug/241179
hetzelfde probleem? confirm hem dan als je wilt.

Offline vanadium

  • Lid
Openoffice start niet meer op...
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/19, 11:23:07 »
je bent niet alleen met et probleem: hier wordt het ook behandeld.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=832849

Het lijkt te liggen aan het gnome integratiepakket: na verwijderen van openoffice.org-gtk start OOo wel op. Het is een user-config probleem, want op andere accounts werkt het dan wel. Spijtig genoeg lijkt er voorlopig nog geen oplossing te zijn.

cyberpost

  • Gast
Openoffice start niet meer op...
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/19, 11:39:47 »
Tja, lijkt er idd op dat het hetzelfde probleem betreft. Ik heb alleen de amd64-versie, maar dat zal weinig uitmaken. Ik heb het in ieder geval vermeld.
Heb hem dus bevestigd...
Was de eerste keer dus heb ff moeten zoeken (mijn eng. is nl. niet al te best... :( )

cyberpost

  • Gast
Openoffice start niet meer op...
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/19, 11:41:13 »
Citaat van: vanadium
je bent niet alleen met et probleem: hier wordt het ook behandeld.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=832849

Het lijkt te liggen aan het gnome integratiepakket: na verwijderen van openoffice.org-gtk start OOo wel op. Het is een user-config probleem, want op andere accounts werkt het dan wel. Spijtig genoeg lijkt er voorlopig nog geen oplossing te zijn.
Dan kopieer is toch gewoon een tekst-doc naar het bureaublad.
Het verdient niet de schoonheidsprijs maar werkt wel.

cyberpost

  • Gast
Openoffice start niet meer op...
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/03, 10:39:17 »
Met de update van vandaag is het probleem opgelost!
:D

Offline vanadium

  • Lid
Openoffice start niet meer op...
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/03, 11:35:49 »
Andere gebruikers hadden het probleem dat OOo met gnome integratie helemaal niet meer opstartte. Zelf heb ik nooit een probleem gehad: eigenaardig dat dat voor iedereen zo kan verschillen.