Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beweeglijkheid muis  (gelezen 1187 keer)

Offline marco1800

  • Lid
beweeglijkheid muis
« Gepost op: 2007/08/24, 20:20:19 »
Bij sommige websites scroll ik met de muis en dan blijft de scrolbalk rechts naar beneden rollen en nog eens boven, en dan nog eens naar beneden. Das wel vervelend, mijn muisinstellingen zijn volgens mij perfect en op voilgende site heb ik bv dat probleem www.jetair.be

Is dat een probleem bij de bouwers van die site, of een probleem bij mijn computer?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
beweeglijkheid muis
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/24, 20:21:49 »
Ligt aan je muis. Probeer eens een andere muismat, of juist geen enkele muismat?

Cobuntu

  • Gast
beweeglijkheid muis
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/25, 14:41:18 »
Hallo Marco,

Wat voor muis heb je? (USB, Laser, PS/2)

Bij PS/2 is vaak het probleem dat er stof in gaat zitten. Als je de muis open maakt, en even hard blaast, zou de muis zomaar weer kunnen werken.
Ik gebruikte eerst ook een verkeerde muismat, nu gebruik ik de muis gewoon op tafel. Dit maakt echt veel uit zoals Pjotr zei.

Mvg, Cobuntu

Offline marco1800

  • Lid
beweeglijkheid muis
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/26, 09:57:28 »
Hallo Cobunt, het is denk ik een PS/2 muis. Met de muis net precies op dezelfde plaats, blijf ik toch nog dat probleem  hebben(zie #1. Er staan dan ook, als ik dan ook naar extra, foutconsole ga,  een van de bemerkingen zoals(gele driehoekje)Waarschuwing:

 Onbekende eigenschap ’scrollbar-3dlight-color’.  Declaratie genegeerd.
Bronbestand: http://www.jetair.be/style/jetair_blue.css
Regel: 121

Volgens mij heeft het echt iets met die site of specifiek iets anders dan de muis te maken?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline Duckie

  • Lid
beweeglijkheid muis
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/26, 12:57:23 »
Citaat van: Cobuntu
Hallo Marco,

Wat voor muis heb je? (USB, Laser, PS/2)

Bij PS/2 is vaak het probleem dat er stof in gaat zitten. Als je de muis open maakt, en even hard blaast, zou de muis zomaar weer kunnen werken.
Ik gebruikte eerst ook een verkeerde muismat, nu gebruik ik de muis gewoon op tafel. Dit maakt echt veel uit zoals Pjotr zei.

Mvg, Cobuntu
ps/2 en stof hebben niets met elkaar te maken hoor.
Het gaat meer om het verschil tussen een "ouderwetse" muis met een balletje en een optische muis.
Die met een balletje kun je inderdaad schoon proberen te maken, maar mijn ervaring is dat gewoon erin blazen niet zoveel helpt. Als je hem open maakt en het balletje er uit haalt dan zie je een paar rolletjes zitten waar waarschijnlijk wat stof omheen zit. Dit kun je, bijvoorbeeld met een pincet, er van verwijderen.
Met een optische muis kun je inderdaad problemen krijgen als je een verkeerde ondergrond gebruikt. Over het algemeen hebben ze nogal een hekel aan een sterk spiegelende ondergrond, en ook als er lijntjes of strepen opstaan kan de muis afwijkingen vertonen.

Maar zoals je zelf al aangeeft; die melding lijkt er iets mee te maken te hebben. Hier heb ik helaas geen oplossing voor.
Ik kan je wel vertellen dat die site die je door geeft het bij mij zonder problemen doet.
____________________________________________