Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OS Aplle draait niet in Virtualbox  (gelezen 1045 keer)

OS Aplle draait niet in Virtualbox
« Gepost op: 2011/08/27, 16:37:09 »
L.S.

Ik werk met Debian 6 en daarin een paar andere systemen middels Virtualbox (4.0.12). Nu ben ik geen Appelfan, maar toch wel nieuwsgierig geraakt hoe dat er uit ziet en hoe het virtueel draait. Via het werk de DVD (laatse versie) op de kop getikt en geprobeerd te installeren. Dat bleek niet te gaan, ofschoon VB dat wel zou moeten ondersteunen. Iemand een idee hoe dat komt?

Ik heb dus echt wel ervaring met Win XP, Fedora en Ubuntu virtueel, maar dit gaat dus niet.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: OS Aplle draait niet in Virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/27, 17:51:34 »
Ik weet er het fijne niet van, maar ten eerste zal je EFI moeten aanzetten aangezien OS X geen BIOS-ondersteuning heeft, daarnaast is OS X gebouwd voor specifieke hardware en heeft dus niet voor alle hardware drivers. Dit geldt ook voor VirtualBox, dat geen Guest Additions heeft voor OS X. Het gaat dus niet werken, al was het maar omdat de OS X-desktop in 3d wordt weergegeven, al zou je een vesa-driver werkend krijgen, dan had je alsnog geen 3d-ondersteuning. Ook staat Apple het virtualiseren van OS X niet toe... behalve met OS X Server.

Offline atomos

  • Lid
Re: OS Aplle draait niet in Virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/27, 18:49:25 »
Je hebt op het net een paar VMWare versies rond slingeren die heel goed werken onder linux.
Jammer genoeg kan daar de HD max. 40 GB van worden. ( althans ik krijg hem niet groter)
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: OS Aplle draait niet in Virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/27, 20:08:54 »
@atomos: In VB werkt het ook hoor.

Offline atomos

  • Lid
Re: OS Aplle draait niet in Virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/27, 21:36:53 »
@atomos: In VB werkt het ook hoor.

hmm, heb het niet voor elkaar kunnen krijgen.
In ieder geval heb ik de boel draaien onder VMWare.. en dat is ook goed :)
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux