Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu iso-image kleiner dan 700 Megabyte voor op CD?  (gelezen 10125 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu iso-image kleiner dan 700 Megabyte voor op CD?
« Reactie #25 Gepost op: 2014/04/16, 21:08:43 »
Ik krijg de ISO van 731 MB niet op de CD-R die 702 MB groot is. Kennelijk moet dat wel kunnen maar gewoon 1 op 1 overzetten gaat bij mij echt niet. wat kan ik daaraan nog doen?
Moet ook niet 1 op 1, maar op een speciale manier. Probeer het eens met ImgBurn:
https://sites.google.com/site/computertip/dvdbranden
« Laatst bewerkt op: 2014/04/16, 21:10:28 door Pjotr »

Offline itttt1

  • Lid
Re: Xubuntu iso-image kleiner dan 700 Megabyte voor op CD?
« Reactie #26 Gepost op: 2014/04/16, 21:51:36 »
aanvulling

de plop boot manager gedownload en het ISO bestand op een CD gebrand. De CD in de laptop gedaan en inderdaad komt er een menu waarin gevraagd wordt of oa van USB moet worden opgestart. Dat gedaan... en weer dat scherm met de vraag of schijven en media kunnen worden verwijderd en een toets kan worden ingedrukt. resultaat is hetzelfde als eerder beschreven.  De laptop wordt in iedeg geval niet vanaf de USB stick opgestart.
Ik heb ook de oudere UBUNTU versie nog op CD gezet en geboot vanaf de CD, maar nadat de laptop een poosje is blijven hangen op de CD wordt toch weer Windows XP gestart en het installatie menu van UBUNTU is dus niet te zien.

Offline PKing

  • Lid
Re: Xubuntu iso-image kleiner dan 700 Megabyte voor op CD?
« Reactie #27 Gepost op: 2014/04/17, 10:11:25 »
Die Stick moet volgens mij wel eerst bootable gemaakt zijn anders doet hij echt niets.
Zoals beschreven lijkt hij gewoon niet bootable te zijn?
Anderen kunnen daar meer over vertellen verwacht ik.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu iso-image kleiner dan 700 Megabyte voor op CD?
« Reactie #28 Gepost op: 2014/04/17, 11:49:56 »
Die Stick moet volgens mij wel eerst bootable gemaakt zijn anders doet hij echt niets.
Daar is het programma unetbootin voor, die zet de ISO op de USB stick en maakt deze opstartbaar.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline PKing

  • Lid
Re: Xubuntu iso-image kleiner dan 700 Megabyte voor op CD?
« Reactie #29 Gepost op: 2014/04/17, 12:03:21 »
aanvulling

Dat gedaan... en weer dat scherm met de vraag of schijven en media kunnen worden verwijderd en een toets kan worden ingedrukt. resultaat is hetzelfde als eerder beschreven.  De laptop wordt in iedeg geval niet vanaf de USB stick opgestart.
Ik heb ook de oudere UBUNTU versie nog op CD gezet en geboot vanaf de CD, maar nadat de laptop een poosje is blijven hangen op de CD wordt toch weer Windows XP gestart en het installatie menu van UBUNTU is dus niet te zien.


Vandaar dus mijn vraag, ik kan uit het verhaal niet opmaken of zowel de CD als de stick op de juiste manier behandeld zijn.....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Xubuntu iso-image kleiner dan 700 Megabyte voor op CD?
« Reactie #30 Gepost op: 2014/04/18, 19:09:02 »
De Netboot image is voor alle doeleinden geschikt.
Deze is slechts 31 MB klein dus past met gemak op elke CDROM.
Keuze uit i386, AMD64, PPC etc.
Tevens kan je kiezen server, voor elke desktop variant met eventuele extra's.