Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost)home .Evolution verwijderen voor schone lei  (gelezen 3207 keer)

Offline gwatte

  • Lid
(Opgelost)home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Gepost op: 2011/08/02, 11:54:32 »
Ik ben bang om de desktop te verliezen.Als ik .Evolution verwijder dan zijn ook de verborgen mappen weg.Loopt de boel mank zonder Evolution?Desnoods plaats ik hem terug zonder wachtwoorden en goed ingevulde accounts.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 20:54:37 door gwatte »

Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/02, 13:07:08 »
Als je .evolution verwijdert, welke verborgen mappen zouden dan weg zijn? WIl je Evolution verwijderen van je computer?

Offline Roc.am

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/02, 13:11:21 »
Noem je map .Evolution .EvolutionOUD en start dan Evolution op.
Je maakt het account opnieuw aan en als alles goed verlopen is kun je de map .EvolutionOUD alsnog verwijderen.

- Roc

Offline gwatte

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/02, 13:55:13 »
Dus de naam veranderen naar .EvolutionOUD .Gewoon dan via Ubuntu software een Evolution installeren en wat invullen.Ok,ik ga eerst eens kijken en uitprinten hoe je de accounts en ongecodeerd Evolution plaatst.
Door beveiligingsupdates is zelfs mijn Windows Live Hotmail gedwarsboomt.De Postmaster zegt telkens faillure.Ik heb een kaartlezer van de bank gekregen voor thuis.Email moet dus in orde zijn.

Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/02, 17:30:16 »
Nee je hoeft niet het programma zelf te verwijderen en opnieuw te installeren. Door de map .Evolution te hernoemen zorg je ervoor dat alle instellingen weer opnieuw aangemaakt worden. Het programma en de configuratiebestanden zijn losse onderdelen. Het programma heeft zijn eigen bestanden ergens onder de systeemmappen (vergelijk maar met program files in Windows) en in jouw persoonlijke map (/home/gebruikersnaam) staan de instellingen voor (bijna) elk programma opgeslagen. Na het weggooien van een map met instellingen blijft het programma gewoon op je computer staan.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/02, 17:35:04 door erik1984 »

Offline gwatte

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/02, 20:00:01 »
Bij een systeemtest stond in het rood ontbreken van Java.Java- alles-in-één installeren is ook mislukt.
home kan ik vinden. .Evolution is verdwenen.Daarstraks had ik hem.Is er nergens een soort diagnosekast voor ubuntu die je systeem op de rooster legt?Ik krijg er koppijn van.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/02, 22:13:45 »
Heb je verborgen bestanden weergeven wel aanstaan ?

- Roc

Offline gwatte

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/02, 23:42:34 »
Ik zie nooit een antwoord staan "ik laat het nazien in de PC winkel".Ik laat dan de Evolution maar werken met 2 accounts.De rest weg en een paar goede muziekdraaiers.
Ik snap er toch niets van.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/03, 00:04:39 »
De verborgen bestanden kun je zichtbaar maken met de toetscombinatie cntrl + h in de persoonlijke map.
Als je de map .evolution hernoemd naar .evolutionOUD ziet evolution (het programma) deze niet meer als gekoppelde map.
Het programma zelf staat nog gewoon op de computer.
Na het hernoemen van .evolution naar .evolutionOUD kun je evolution opstarten.
Het programma zal vragen naar je account gegevens alsof het nog nooit opgestart is.
Als alles naar tevredenheid functioneert kun je de map  .evolutionOUD verwijderen.
Je kunt anders ook nog op de kaart kijken van steunpunten wie of er in de buurt zit om je te helpen.
http://kaart.ubuntu-nl.org/

- Roc
« Laatst bewerkt op: 2011/08/03, 00:08:46 door Roc.am »

Offline gwatte

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/03, 13:33:19 »
Bij systeem testen stond Java in 't rood.Ik heb .Evolution hernoemt naar .EvolutionOUD.Bij Ubuntu Softwarecenter is er de Evolution mail calendar.Bij aantikken zie ik alleen verwijderen.Ik heb E-mailmelding geistalleerd.Is vastgeslagen samen met Java van gisteren.Fout zou komen van slechte internetverbinding.
Een oud leraar computer zou mij mss helpen.Voor training en huiswerk zou ik dan terugkeren naar XP

Offline Tom

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/04, 09:44:30 »
Snap er geen bal van. :rolleyes:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline gwatte

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/04, 13:15:50 »
Gisteren was ik nog bezig met Testmap en Testdata,plakken en kopieren.Bij de accounts van .Evolution geraak je niet in..EvolutionOUD staat er nu in de persoonlijke map.Een nieuwe Evolution aanklikken geeft alleen maar "verwijderen" bij het willen installeren..(bij synaptics)
Deze avond ga ik verder met het systeem testen.Het werd later en later.Het bleef maar testen ,hij dwingt je om een account in te vullen bij faceboek.Foert!

Offline Roc.am

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/04, 14:01:03 »
Heb je ook onder bewerken -> Voorkeuren  je oude account weggegooid ?

- Roc

Offline gwatte

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/04, 22:15:41 »
Ik vraag mij af of je de correcte procedure zegt.Moet ge   .Evolution niet eerst kopieeren.Klik in de witruimte op plakken.Hernoem dan deze kopie naar .EvolutionOUD.Verder.........?

Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/04, 22:48:15 »
Dat kopieren is overbodig. Die oude .Evolution wil je niet meer toch? Gewoon die hernoemen voor de zekerheid en dan maakt Evolution bij opstarten vanzelf een nieuwe .Evolution aan. Maar dat is al eerder gezegd hier. Verder is het voor mij ook allemaal lastig om te begrijpen, sorry.

Offline gwatte

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #15 Gepost op: 2011/08/05, 00:04:31 »
.Evolution is naar de prullenbak.Vewijderd via synaptics is het ook.Thunderbird heb ik gereinstaleerd(.Thunderbird was ook naar prullenbak.Het account zit er nu goed in en werkt.Probleem is het invullen van"Thunderbird-Choose User Profile" op het bureaublad.
Bij een topic hier van Brononi zoudt ge 2 zinnen kunnen invullen in het console"sudo chown gebruikersnaam/home/gebruikersnaam/.thunderbird-Rf               =marcheert niet.
                                                      Ooit zal het marcheren.

Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #16 Gepost op: 2011/08/05, 11:38:08 »
sommige mensen zijn echt gebaat bij windows

Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #17 Gepost op: 2011/08/05, 12:30:25 »
Is het niet verstandiger om een steunpunt te mailen of dat er iemand bij de TS langs kan gaan? Want werkelijk, dit gaat gewoon niet goed komen.

Ik deel eigenlijk de mening van ruud_noor in dit geval, de TS geeft meerder malen aan dat hij er geen bal van snapt en dan geven sommige antwoorden die een beginneling en zeker hij niet kan snappen.

Geef jij dan maar even betere antwoorden die hij wel snapt.

Offline gwatte

  • Lid
Re: home .Evolution verwijderen voor schone lei
« Reactie #18 Gepost op: 2011/08/05, 15:31:22 »
Mensen trek het u niet aan.Thunderbird doet het nu met de hotmail en de gmail.De gmail is baas van de laptop .Dit is zo ingevuld bij het plaatsen van Ubuntu.Ik zou graag de hotmail als baas zien.Weet er iemand een Emailmelder voor?Dan kan ik de topic sluiten.Thanks
Er is toch veel dat ge zelf moet proberen.Toch dank aan iedereen.In het dutch of flemish vind ik weinig wat ik moet hebben.In het engels daarentegen is er  veel.Ik heb Thunderbird nog gemaild voor een mail-melder.Thunderbird draait vlot nu en verbetert zichzelf(bvb postvak in bij 2°account heeft hij zelf bijgevoegd).
« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 20:47:22 door gwatte »