Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sound Juicer mist Editen profiles  (gelezen 1495 keer)

Sound Juicer mist Editen profiles
« Gepost op: 2012/04/26, 21:11:00 »
L.S.

Ik ben een blije gebruiker van Sound Juicer: snel, betrouwbaar en precies de manier hoe ik de OGG's op de harde schijf wil hebben (goede tweede en derde Ripper X en XCFA). Echter, na de overgang van Debian 6 (32 bits) naar Debian 7 (64 bits) beschikte ik ineens niet meer over de mogelijkheid om de de geluidskwaliteit zelf te bepalen; de knop ' edit profiles' (of zoiets) ontbreekt achter ' uitvoerformat' . Nu beschik ik over versie 3.4.0; de vorige was iets van 2.*.*.  Ik mis dit heel erg omdat ik altijd ga voor een hoge geluidskwaliteit en wat er nu standaard in zit is dat zeker niet.

Iemand een idee hoe dit is gekomen - doorvoeren van verder versimpeling van Gnome (3.2.1)? Is er misschien een andere versie te downloaden (in *.deb) waar ik wel weer over de vertrouwde mogelijkheden kan beschikken?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Sound Juicer mist Editen profiles
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/01, 02:15:23 »
Voor de kijkers thuis: dit is wat de TS bedoelt:


     Dit is zoals het zou moeten zijn (dus mét de knop om de profielen aan te kunnen passen!)


     Dit is zoals de huidige versie nu is (zonder de knop om profielen aan te passen!)

Het probleem is mij ook opgevallen. Ik heb me rot gezocht op internet, maar ik zie ook geen oplossing voor dit probleem. Wellicht melden bij Lauchpad als niemand het antwoord weet?

Verder zie ik ook dat mijn CD/DVD-brander niet "gezien" wordt door Sound Juicer. Als ik het selectiemenuutje aanklik zie ik 'm wèl staan, maar zodra ik het selecteer blijft het veld leeg. Overigens doet Sound Juicer het gewoon, en leest hij de CD gewoon uit. Sound Juicer heeft bij de nieuwste versie een beetje kuren gekregen...
« Laatst bewerkt op: 2012/05/01, 02:18:33 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Sound Juicer mist Editen profiles
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/01, 09:29:40 »
Er schijnt iets te bestaan als gnome-audio-profiles-properties. Dit is echter niet standaard geïnstalleerd. Mogelijk kan je daarmee profielen aanpassen, die dan door alle programma's die gstreamer gebruiken herkend worden.

~$ gnome-audio-profiles-properties
The program 'gnome-audio-profiles-properties' is currently not installed.  You can install it by typing:
sudo apt-get install gnome-media-profiles

Re: Sound Juicer mist Editen profiles
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/02, 14:09:56 »
Hoi Vanadium,

Dank je voor je antwoord. Ik had het pakket geïnstalleerd, maar dat deed verder niets met Sound Juicer. Helaas...

Ik heb zelf ook nog even in wat bestandjes van Sound Juicer gerommeld, om te kijken of ik die vermaledijde optie tevoorschijn kon toveren, maar het is me niet gelukt. Ik denk dat het een bug is, zodat deze gemeld moet worden op Launchpad.

Voor mij maakt het probleem op dit moment niet meer uit, omdat ik Ubuntu 12.04 (64-bits) heb ingeruild voor Xubuntu 12.04 (32-bits). Ik vermoed dat sommige issues waar ik tegenaan liep te maken hadden met de 64-bits uitvoering van Ubuntu. Wellicht dat ook deze rare programmafout hiermee te maken had, zeker ook omdat de TS dit aangaf:

Citaat
Echter, na de overgang van Debian 6 (32 bits) naar Debian 7 (64 bits) beschikte ik ineens niet meer over de mogelijkheid om de de geluidskwaliteit zelf te bepalen; de knop ' edit profiles' (of zoiets) ontbreekt achter ' uitvoerformat' .

Zeker weten doe ik het op dit moment nog niet, want ik moet Sound Juicer nog installeren op mijn nieuwe Xubuntu. Dat doe ik vanavond wel. Als blijkt dat het probleem zich daar niet manifesteert, dan is de "dader" gevonden. Ik kom er vanavond op terug (want zit op het moment van schrijven op het werk!)  ;)

Toevoeging om 18:32 uur: ik heb Sound Juicer zojuist op Xubuntu 32-bits geïnstalleerd, maar ook hier is de mogelijkheid om de gstreamer-profielen aan te passen niet aanwezig. Ik heb zojuist getracht een bugmelding aan te maken via Gnome Bugzilla (heb mezelf aangemeld!), maar ik vind het daar erg ingewikkeld om een nieuwe bug te melden. Ik zie nergens waar ik dit kan doen. Voor dit moment heb ik Sound Juicer maar weer gedeïnstalleerd, en vervangen voor Asunder. Werkt ook prima, zover ik weet. En.... de instelmogelijkheden zijn met een schuifje te regelen i.p.v. met de gstreamer-code aan te passen. Eigenlijk veel simpeler....

Zou/zouden de ontwikkelaar(s) het ineens missen van de functie dit nu expres gedaan hebben, onder het mom: "versimpeling van het gebruikersgemak, en mensen niet lastig vallen met configureermogelijkheden die de meesten toch niet snappen", of is dit werkelijk een bug? Ik vind het in ieder geval vervelend....

Dus Plotinus, mochten er geen verdere oplossingen komen, probeer Asunder. Integreert prima in een Gnome-omgeving, en is ook Nederlandstalig (mocht je daar waarde aan hechten!)
« Laatst bewerkt op: 2012/05/02, 18:32:37 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Sound Juicer mist Editen profiles
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/02, 21:08:03 »
Dank je Marqeaux voor je uitgebreide antwoord. 
Jammer, het werkte zo lekker, maar ook ik heb mijn alternatieven en ga zeker Asunder ook eens proberen. Ik houd het verder wel in de gaten; we zullen echt niet de enige zijn die nu een beetje 'treuren' (?)

Wat is trouwens 'TS', (zo noem je mij); de starter van een onderwerp?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Sound Juicer mist Editen profiles
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/02, 21:43:56 »
Idd, TS is topicstarter ;)
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline wowo

  • Lid
Re: Sound Juicer mist Editen profiles
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/14, 13:28:01 »
Ik kom nu ook tot de vervelende ontdekking dat ik sound juicer (in Ubuntu 12.04) niet meer zelf kan aanpassen in de kwaliteit die ik wil. :(
Maar weer eens een alternatief zoeken.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Sound Juicer mist Editen profiles
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/14, 13:30:45 »
K3B? Heb je tegelijk ook een mooi brandprogramma erbij :P Die heeft voor mij tot nu toe goed gewerkt voor rippen. Rhythmbox deed dat eerst ook goed, maar sinds een API-verandering van MusicBrainz niet meer. Weet niet precies hoe het met de versie van Rhythmbox in 12.04 zit, hopelijk is het opgelost.

Re: Sound Juicer mist Editen profiles
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/14, 14:01:25 »
Of... wat ik al eerder voorstelde: Asunder. Werkt prima, en de bitrates van alle bestandsformaten zijn heel simpel via schuifjes aan te passen. En het voordeel van Asunder is verder ook nog dat het prima integreert in je desktopomgeving. En het is ook in het Nederlands, voor diegenen die daar waarde aan hechten.

Eerlijk gezegd (en achteraf bezien) moet ik in alle eerlijkheid toegeven dat Asunder fijner en makkelijker werkt dan Sound Juicer...

I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline wowo

  • Lid
Re: Sound Juicer mist Editen profiles
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/14, 18:07:27 »
Of... wat ik al eerder voorstelde: Asunder. Werkt prima, en de bitrates van alle bestandsformaten zijn heel simpel via schuifjes aan te passen. En het voordeel van Asunder is verder ook nog dat het prima integreert in je desktopomgeving. En het is ook in het Nederlands, voor diegenen die daar waarde aan hechten.

Eerlijk gezegd (en achteraf bezien) moet ik in alle eerlijkheid toegeven dat Asunder fijner en makkelijker werkt dan Sound Juicer...
Bedankt voor de tip.
Ik had in de tussentijd rubyripper geprobeerd (ook prima).
Ik denk overigens dat het probleem van sound juicer opgelost gaat worden, zie bv dit draadje:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1965432
(ps Rhythmbox maakt ook gebruik van Sound Juicer)
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Sound Juicer mist Editen profiles
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/27, 02:52:56 »
Hoi,

Nog even voortbordurend op het probleem met Sound Juicer: Ik denk een workaround te hebben gevonden om de Gstreamerpijplijn weer te kunnen bewerken op de normale manier. Helaas is het in de eerste plaats absoluut geen gebruiksvriendelijke oplossing, want het liefst had ik gewoon weer een knopje naast het keuzemenuutje gezien, zodat je de profielen weer op een normale manier kunt oproepen. Maar ja.. helaas is dat niet zo, en dus moeten we er op de volgende manier bij komen:

Roep je terminal op, en kopieer de volgende commando:
sudo apt-get install gnome-media-profiles
Tik vervolgens je wachtwoord in, en het pakketje wordt geïnstalleerd.

Tik (of kopieer) nu de volgende commando in:

gnome-audio-profiles-properties
En kijk eens wat daar tevoorschijn komt? Inderdaad: het bekende schermpje om de Gstreamerpijplijnen te bewerken.

Tip: om er makkelijker bij te kunnen komen, en om niet steeds de terminal in te duiken (want je moet het regeltje onthouden!), maak een snelstartertje aan in Unity (of je applicatiemenu, mocht je een andere variant draaien). Ik weet het: het is niet echt chique, maar het werkt! Ik laat even zien hoe ik het gedaan heb, om het te verduidelijken:  http://static.afbeeldinguploaden.nl/1205/11620/oftzm.png
« Laatst bewerkt op: 2012/05/27, 03:03:02 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Sound Juicer mist Editen profiles
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/27, 12:48:42 »
Zo, net weer even verder gegaan met het kijken naar Sound Juicer. Zucht.... ik zie nu dat bij het drop-down menuutje je maar vier mogelijkheden hebt om uit te kiezen. Dit ondanks dat alle pijplijnen op "actief" staan. Dit wordt het volgende probleem om te tackelen. Ik weet niet wat de maker heeft gedaan met dit programmaatje, maar het lijkt in de verste verte niet meer op het uiterst betrouwbare programmaatje uit Gnome 2....  :|
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?