Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google verkoopt Motorola aan Lenovo  (gelezen 1490 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Gepost op: 2014/01/30, 19:29:51 »
https://tweakers.net/nieuws/94004/google-verkoopt-motorola-aan-lenovo.html

Een bedrijf dat ze net hebben gekocht, verkopen ze weer door, maar de patenten houden ze... Ik denk dat het hen daar ook vooral om ging, die patenten. Jammer, er schijnen een paar leuke producten op te tekentafel van Motorola te hebben gelegen, waarvan ik mij afvraag of die doorgaan. Enfin, het Chinese Lenovo breidt zich alsmaar uit. Hoe veel verder gaan ze nog?
« Laatst bewerkt op: 2014/01/30, 20:42:12 door Ron »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Google verkoopt Mortora aan Lenovo
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/30, 19:33:40 »
Mortora?  =D

Re: Google verkoopt Mortora aan Lenovo
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/30, 20:24:10 »
Mortora?  =D

Zelfs ik als ex-Motorola-fanboy keur deze leuke typo wel goed ;)

Ik ben in ieder geval blij. Vond Motorola niet fijn meer sinds Google de leiding nam (daarom ben ik ook ex-fanboy nu, ondanks dat mijn backup-telefoon nog steeds de heerlijke Motorola Razr V6 Maxx is) maar met Lenovo worden ze vast weer een stukje beter :)

Re: Google verkoopt Mortora aan Lenovo
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/30, 20:34:06 »
Motorola lijkt me wel een partij die tot op heden niet heeft toegegeven aan de MS patenten chantage praktijken.
Daarom overweeg ik om juist een Motorola smartphone aan te schaffen.

Hoewel het onduidelijk is, en wel zal blijven, of er wel echt voor betaald wordt gun ik MS geen cent.
Ik vermoed dat ze meer technieken hebben afgekeken van Unix en Linux dan dat er ook maar iets van MS in Android is gekomen.
Dit alles uiteraard op basis van vage software patenten die alleen op basis van Amerikaanse wetgeving, vooral in Texas, tot onzinnige veroordelingen leiden. Copyright op software is prima, patenten hadden nooit hierin betrokken mogen worden.


Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Google verkoopt Mortora aan Lenovo
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/30, 20:48:26 »
Ik herken het Franse woord 'Mort' en het Latijnse woord 'ora'  :evil:

Jaren geleden is een wat tanend bedrijf bij mij in de buurt opgekocht. 'Hosanna' zei een naïeve enkeling, maar wat geschiedde: de orderportefeuille werd gehouden want bevatte 1 (één) topklant, 1 (één) toptechnicus en patenten gehouden, de fabriek werd gesloten en het personeel van de hand gedaan. Uiteraard niet van de ene dag op de andere, maar toch.
Zo gaan die dingen soms in de grote mensen wereld. 
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/30, 21:05:10 »
Mortora?  =D
Haha, ik zie dat Ron hem al heeft gecorrigeerd. Onbewust een leuke tikfout. :P

Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #6 Gepost op: 2014/01/30, 21:33:59 »
Motorola lijkt me wel een partij die tot op heden niet heeft toegegeven aan de MS patenten chantage praktijken.

Nu niet, maar in het verleden heeft Motorola een paar Windows Mobile-toestellen gemaakt.

Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #7 Gepost op: 2014/01/31, 13:27:03 »
Citaat
Het grote pact van Google en Samsung

Samsung en Google waren afgelopen jaren telkens als een oud echtpaar dat de hele tijd kibbelt. Waar Google besloot de menuknop uit Android te halen, liet Samsung hem stug staan op zijn toestellen. Waar Google zijn eigen Play-diensten voor boeken, muziek en video uitbouwde en Hangouts introduceerde, kwam Samsung met zijn eigen diensten om ermee te concurreren. Ze werkten met hetzelfde platform - Android - maar niet met dezelfde visie en met een totaal andere uitwerking.

Google en Samsung kunnen niet met en niet zonder elkaar. Android zonder Samsung zou veel minder marktaandeel hebben en bovendien is een 'Galaxy' in de hoofden van veel mensen komen te zitten als vervanger van een 'Nokia-mobiel': de enige smartphone naast de iPhone die ze bij naam kennen en eventueel kopen. Van alle Android-smartphones wereldwijd verkoopt Samsung tussen 40 en 50 procent; bijna de helft. Android zonder Google echter is voor Samsung ook geen optie, omdat je dan de omvangrijke Play Store mist en andere diensten als Google Maps met navigatie ook zouden ontbreken. Ze hadden elkaar keihard nodig zonder ooit grote vrienden te worden.

Het keerpunt, zo gaat het verhaal nu, kwam tijdens elektronicabeurs CES begin januari in Las Vegas. Samsung liet daar tablets zien met een interface die nog verder afweek van Googles visie voor Android. Bovendien was Google toen al in gesprek met Lenovo over de verkoop van Motorola en moest het met lede ogen toezien hoe op de Chinese markt honderden miljoenen Androids per jaar over de toonbank gaan zonder Google-diensten. Een oude reus ligt bovendien op de loer: Microsoft wil volgens geruchten dit jaar een voet tussen de deur krijgen met eigen diensten op een Android-telefoon van Nokia.

En dus sloten Samsung en Google naar verluidt een pact om elkaars positie te versterken. Tweakers duikt in de details die nu bekend zijn over dit samenwerkingsverband, die het randje van het toelaatbare opzoekt en die grote invloed kan hebben op de telecommarkt van de komende jaren.


Zie voor de rest onderstaande link.


http://tweakers.net/reviews/3401/1/het-grote-pact-van-google-en-samsung-inleiding-een-nieuwe-vriendschap.html

Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #8 Gepost op: 2014/01/31, 13:34:04 »
En het Android-monopolie was begonnen... Was toch al geen Android-gebruiker- en -fan, nu nog meer reden om er vanaf te zien. Dank voor het delen :)

Offline petervs

  • Lid
Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #9 Gepost op: 2014/01/31, 19:09:58 »
Goed Nieuws! Google beperkt zich tot de software en Samsung stopt minder bloatware op z'n apparaten.
Logisch gevolg van het dreigende blok "Rockstar" met o.a. Apple, Microsoft, Sony e.d.
Btw, Google behoudt de Motorola hardwarelab
Ubuntu MATE 16.04


Offline petervs

  • Lid
Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #11 Gepost op: 2014/02/03, 11:27:26 »
En?
Ubuntu MATE 16.04

Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #12 Gepost op: 2014/02/03, 11:28:34 »
Bedankt voor het delen, Vuurvosje. Vind het zelf goed nieuws, dat Tizen zag ik sowieso al niet zitten en/of aanslaan, maar goed dat is puur mijn mening :)

Offline petervs

  • Lid
Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #13 Gepost op: 2014/02/03, 11:37:46 »
Geef op z'n minst je mening als je linkjes post. Gewoon linkjes van zakelijke nieuwtjes posten van zoals van tweakers, dan blijf je bezig.
Ubuntu MATE 16.04

Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #14 Gepost op: 2014/02/03, 12:01:37 »
@petervs
De link is meer dan 'een' zakelijk nieuwtje en bevat info die iets toevoegt aan dit draadje en voorgaande bijdragen (causaal verband oorzaak gevolg).
Ik ga je mijn mening niet opdringen; je mag in alle vrijheid zelf een mening vormen.  ;)

Offline petervs

  • Lid
Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #15 Gepost op: 2014/02/03, 12:36:22 »
Oké, linkjes zetten zonder mening dus. Lekker belangrijk dan.
Ubuntu MATE 16.04

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #16 Gepost op: 2014/02/03, 17:15:11 »
Oké, linkjes zetten zonder mening dus. Lekker belangrijk dan.

Zo cru hoeft dat niet gezegd, maar het plaatsen van een URL zonder tekst erbij vind ik ook wat summier. Een (kleine) toelichting of mening is wel gewenst.

Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #17 Gepost op: 2014/02/04, 09:38:25 »
Dus nu maar hopen dat Phoneblocks dan ontwikkeld wordt door .... Lenovo (?) .

Jammer dat mogelijk dat project dan in het water kan vallen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Google verkoopt Motorola aan Lenovo
« Reactie #18 Gepost op: 2014/02/04, 11:22:28 »
Dus nu maar hopen dat Phoneblocks dan ontwikkeld wordt door .... Lenovo (?) .

Jammer dat mogelijk dat project dan in het water kan vallen.

Motorola blijft helaas bij Google dus Phoneblocks zal gewoon door Motorola worden ontwikkeld, neem ik aan.