Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [PROBLEEM] nVidia 9600 GT driver probleem Ubuntu 14.02 LTS  (gelezen 1563 keer)

[PROBLEEM] nVidia 9600 GT driver probleem Ubuntu 14.02 LTS
« Gepost op: 2012/05/21, 22:04:16 »
Beste heren,

Ik hoop dat er een Ubuntu gebruiker is die gebruik maakt van de nVidia 9600 GT.

Sinds vandaag heb ik Ubuntu op mijn pc staan, alle updates geïnstalleerd en de nVidia driver die mij werd aangeboden door het systeem.
Echter werkt het allemaal nog niet juist..

Ik maak gebruik van dual-monitors, en op het twee (rechter) scherm is zelfs een tweede starters menu te zien..

En niet alles verloopt even vloeiend ( zoals door bestanden scrollen ).. Terwijl het wel een goede videokaart is.

Ohja, en als ik met mijn muis van het linker ( eerste ) scherm naar het tweede wil, dan schiet hij op de splitsing helemaal naar rechts op het tweede scherm

Weet iemand hier raadt mee?

Ik hoop op een spoedig antwoord.

Met vriendelijke groet,
J Mareet.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/21, 22:08:13 door JMareet »
IT Consultant - MS Win2k8 / CentOS / Debian Servers - Netwerkbeheerder - Systeembeheerder


Re: [PROBLEEM] nVidia 9600 GT driver probleem Ubuntu 14.02 LTS
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/21, 22:29:17 »
Dat hoort zo. Kun je uitzetten bij "Schermen" in Systeeminstellingen.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/21, 23:21:24 door Cumulus007 »

Re: [PROBLEEM] nVidia 9600 GT driver probleem Ubuntu 14.02 LTS
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/21, 22:29:47 »
Ik wil hier even reageren omdat ik precies dezelfde kaart heb, maar helaas kan ik je niet direct helpen. Neem aan dat je voor de driver nvidia-current hebt gekozen? Zelf werk ik nog met 11.10 (Kubuntu) maar met 1 scherm dus dat kan ik niet vergelijken. Mijn driver is nog 280.13 en die lijkt goed te presteren. Over 12.04 en Nvidia is wel het volgende topic verschenen: http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/nvidia-driver-zorgt-blijkbaar-voor-veel-problemen/

Re: [PROBLEEM] nVidia 9600 GT driver probleem Ubuntu 14.02 LTS
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/21, 22:45:27 »
jammer dat meerdere personen hier last van hebben  :|
IT Consultant - MS Win2k8 / CentOS / Debian Servers - Netwerkbeheerder - Systeembeheerder

Re: [PROBLEEM] nVidia 9600 GT driver probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/26, 15:19:26 »
Probeer eens hoe Ubuntu 2D werkt, dus zonder visuele effecten:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Overweeg-om-de-visuele-effecten-uit-te-schakelen
Beste pjotr,
Dat helpt allemaal geen zier. Het enige dat werkt is inloggen onder gnome(no effects), een aparte xorg.conf genereren met nvidia-settings en die een andere naam geven (bv.xorg.conf.tv)  Dan dit bestand kopïeren naar xorg.conf, afmelden of herstarten. dan kun je bv. een filmbestand openen en doorschuiven naar het 2de scherm of tv. Maar zelfs dan krijg je nog een systeem foutmelding. In lucid werkt dit feilloos. Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb is de oplossing van cumulus007 post 53 : http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/nvidia-driver-zorgt-blijkbaar-voor-veel-problemen/50/
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk