Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: etc/apt/sources fout melding...  (gelezen 1382 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
etc/apt/sources fout melding...
« Gepost op: 2019/01/15, 08:44:32 »
Als ik mijn pc update via de terminal krijg ik sinds een tijdje een foutmelding op de apt/sources lijst. Het lijkt een probleem met de geinstalleerde Brave Browser. Weet iemand hoe ik dat repareer? Handmatig de apt/sources.list.d aanpassen? Zo ja, hoe dan?

[code]
W: Doel Packages (main/binary-amd64/Packages) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel Packages (main/binary-all/Packages) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel Translations (main/i18n/Translation-nl_NL) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel Translations (main/i18n/Translation-nl) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel Translations (main/i18n/Translation-en) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel DEP-11 (main/dep11/Components-amd64.yml) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel DEP-11-icons (main/dep11/icons-64x64.tar) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel Packages (main/binary-amd64/Packages) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel Packages (main/binary-all/Packages) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel Translations (main/i18n/Translation-nl_NL) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel Translations (main/i18n/Translation-nl) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel Translations (main/i18n/Translation-en) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel DEP-11 (main/dep11/Components-amd64.yml) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
W: Doel DEP-11-icons (main/dep11/icons-64x64.tar) is meerdere keren geconfigureerd in /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: etc/apt/sources fout melding...
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/15, 08:53:01 »
Ik open zojuist deze twee list files /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3

En beide bevatten dezelfde teskt. Krijg ik daarom de melding wellicht?
### THIS FILE IS AUTOMATICALLY CONFIGURED ###
# You may comment out this entry, but any other modifications may be lost.
deb [arch=amd64] http://dl.google.com/linux/chrome/deb/ stable main

Re: etc/apt/sources fout melding...
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/15, 09:06:35 »
Dat komt omdat die installatie van Brave ook een extra pakketbron heeft gebracht in de pakketbronnen.

Ik had google-chrome-stable geïnstalleerd, welke al een extra pakketbron daarvoor meebracht.
Daarna Brave-browser geïnstalleerd, welke zoals gezegd ook een pakketbron installeerde welke bijna identiek was als deze van google stable.

Je loopt pas tegen de lamp als er een apt-get update wordt uitgevoerd.

OPLOSSING
verwijder opnieuw Brave en verwijder de pakketbron via Bijwerkbeheer. Kijk uit dat je de juiste vast hebt die geldt voor Brave.

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: etc/apt/sources fout melding...
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/15, 09:56:04 »
Bedankt voor je hulp, maar als ik Brave opnieuw installeer, gaat het dan weer foutmeldingen geven?

Re: etc/apt/sources fout melding...
« Reactie #4 Gepost op: 2019/01/15, 09:59:47 »
Ik open zojuist deze twee list files /etc/apt/sources.list.d/brave-browser.list:3 en /etc/apt/sources.list.d/google-chrome.list:3

En beide bevatten dezelfde teskt. Krijg ik daarom de melding wellicht?
### THIS FILE IS AUTOMATICALLY CONFIGURED ###
# You may comment out this entry, but any other modifications may be lost.
deb [arch=amd64] http://dl.google.com/linux/chrome/deb/ stable main

Je kan met een editor van jouw systeem" /etc/apt/sourceslist.d/brave-browser.list "aanpassen.
En dan plaats je een hekje(#) voor: deb [arch=amd64] http://dl.google.com/linux/chrome/deb/ stable main

Dit moet je wel als root uitvoeren.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.