Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?  (gelezen 7859 keer)

Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Gepost op: 2009/04/29, 20:52:43 »
Een tijdje terug ben ik door het Ubuntu-nl team vereerd met de vraag of ik lid wil worden van het events team. :)  Het leek me toen niet nodig hier meteen op in te gaan. Er was nogal wat gerommel binnen Ubuntu-nl, en we waren met het groepje dat ad-hoc vanuit de community is ontstaan prima bezig. Inmiddels zit een groot deel van onze ondersteuningsactiviteiten er op, en lijkt het me een goed moment om de vraag van het team te gaan beantwoorden.
.
Het enthousiasme en de inzet waarmee de Jaunty parties worden georganiseerd werken heel stimulerend, en mijn gevoel zegt dan ook meteen, jahoor, daar wil ik aan blijven meedoen! :D Maar voor het beantwoorden van de vraag of ik lid wil worden van het team is dat niet genoeg. Om mee te doen hoef ik namelijk geen teamlid te zijn.

In het proces naar de Jaunty parties toe zijn we als ondersteuningsgroepje echter een aantal maal tegen praktische beperkingen aangelopen die eenvoudig verholpen kunnen worden door een hechtere inbedding van de community activiteiten in ubuntu-nl. Dit is dan ook hoe ik een eventueel teamlidmaatschap zou willen invullen. Hoe kunnen de events als primair dóór en vóór de community vanuit Ubuntu-nl optimaal worden gesteund, met respect voor spontaniteit en ad-hoc actie en organisatie vanuit de community?

Praktisch betekent dit dat ik zal overleggen met de mensen die actief betrokken zijn bij het organiseren van activiteiten over hun visie, wensen en verwachtingen  met betrekking tot het events team. Dit zal dan gecombineerd met mijn persoonlijke visie in overleg met het Ubuntu-nl team de basis zijn van wat ik in/met het events team ga doen.

Omdat ik het belangrijk vind dat teamleden met een zeker mandaat van de community opereren vraag ik hierbij of er bezwaar tegen is dat ik teamlid wordt? Dit betekend niet dat ik van mening ben dat de community moet kiezen wie de teamleden met zijn of haar gezelschap gaat verblijden, daar gaat het Ubuntu-nl team zelf over. Het betekend wel dat goed beargumenteerde bezwaren vanuit de community serieus genomen worden, en wanneer ze onoverkomelijk zijn het gevolg zullen hebben dat het team iemand anders moet zoeken. In dat geval blijf ik even vrij en blij als communitylid actief.  :)

Wie geen bezwaren heeft staat het natuurlijk ook vrij om zijn steun uit te spreken.  =D

vriendelijke groet,
Thomas.
 

Offline Drummies

  • Lid
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/29, 21:01:46 »
tommie74

ten eerste zeer sjiek om het op deze manier te verwoorden .......ben zelf een van de vele geweest die jouw naam genoemd heeft om het event-team te versterken.............loop alvast op de zaken vooruit heel veel succes en plezier als lid van het event-team
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/29, 21:06:11 »
Omdat ik het belangrijk vind dat teamleden met een zeker mandaat van de community opereren vraag ik hierbij of er bezwaar tegen is dat ik teamlid wordt? Dit betekend niet dat ik van mening ben dat de community moet kiezen wie de teamleden met zijn of haar gezelschap gaat verblijden, daar gaat het Ubuntu-nl team zelf over. Het betekend wel dat goed beargumenteerde bezwaren vanuit de community serieus genomen worden, en wanneer ze onoverkomelijk zijn het gevolg zullen hebben dat het team iemand anders moet zoeken.

Ze mogen dus niet kiezen, maar hun stem heeft wel gewicht? En wie bepaalt dan hoeveel gewicht die heeft en wat zwaar genoeg is? Babylon makes the rules zou Bob Marley zingen. Als het team beslist moet de argumentatie ook daar blijven. Het heeft geen zin dat "wij" (volledig of beperkt) vrijblijvend meepraten. Als je geen toestemming nodig hebt hoef je het toch niet te vragen? Wat wil je hiermee bereiken?

Overigens vind ik  dat je werkzaamheden -in geval je die op je neemt- veel buiten het gezichtsveld van dit forum zullen vallen. Hier kan dus "niemand" (neem het niet te letterlijk, ik weet waar je over praat) iets beoordelen.

Ik wens je succes als je het doet en ook als je het niet doet.

Zie dit niet als kritiek of wat dan ook. Je vroeg naar meningen? Dit is de mijne.

edit: Kleine taalfout veranderd

Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/29, 21:09:35 »
Van mij mag je hoor Tommie :) Je lijkt me een hele goede aanwinst :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/29, 21:14:21 »
yaaah!!!!!!!!!! XD In het team dus!

Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/29, 21:17:54 »
Hoi Thomas,

Ben blij dat je de taak wilt oppakken! Ben zeer te spreken over jouw coördinerende rol rond de Jaunty party's.
Ik heb gemerkt dat je over veel organisatie-talent beschikt. Zo kwam je voortdurend met nieuwe ideeën en voorstellen.
Prima gedaan...! En dat gaat vast ook in de toekomst goed!

Succes!  ;)



Offline siegi

  • Lid
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/29, 21:25:40 »
Ga ervoor :)

DarkEra

  • Gast
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/29, 21:30:41 »
Go for it tommie74, mijn steun heb je en je bent van harte welkom. :)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/29, 21:39:08 »
ook ik steun het idee,, join the club zou ik zeggen :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/29, 21:54:04 »
Welkom zou ik zeggen. :) :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/29, 22:56:00 »
Het werk van Thomas voltrekt zich grotendeels achter de coulissen maar dat betekent nog niet dat het geen goed werk is.
Ik ben nu geloof ik alweer betrokken bij mijn 5e party of zo en de organisatie op landelijk nivo is nog nooit zo goed geweest als deze keer.
Hoewel ik het eerst wat vreemd vond dat een buitenstander zich actief ging bemoeien met de parties, ben ik nu blij dat Thomas een coördinerende rol op zich heeft genomen.
Natuurlijk blijf je! Of liever, ze moeten je met terugwerkende kracht lid maken van het events team.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Double12

  • Lid
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/29, 23:16:45 »
Ik sta soms echt te kijken hoe voortvarend je dingen oppakt en ze dan ook nog netjes afwerkt. Volgens mij gaat dit echt oogst opleveren bij de parties die eraan komen!
In het team kun je dit werk vast nog beter voortzetten, omdat je nog directer kunt communiceren. Dus ik ben helemaal voor. :D

Offline mrGee

  • Lid
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/29, 23:18:03 »
Van wat ik hier aan berichten van tommie74 en wikis en ge-opperde
ideëen, voorbij heb zien komen, zeg ik go for it, kwalitatief goed werk
en betrokken, dus dikke +

Groeten Gerrit

edit; offtopic valt me net op;
 mag ik hier eigenlijk wel posten met minder dan 1000 postings  ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/04/29, 23:20:06 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/04/29, 23:18:34 »
Dank voor jullie positieve reacties, daar ben ik heel blij mee!

@mcguiver
Citaat
Ze mogen dus niet kiezen, maar hun stem heeft wel gewicht? En wie bepaalt dan hoeveel gewicht die heeft en wat zwaar genoeg is?

Om een antwoord te geven op je vragen: ik ben van mening dat het team het beste kan bepalen met zie ze willen samenwerken om dingen voor elkaar te krijgen. Dat heeft onder andere te maken met verschillende persoonlijkheden die moeten samenwerken. Maar ik vind het wel van belang dat de community achter de teamleden staat, dus in mijn geval geef ik de gemeenschap een stem met de mogelijkheid om bezwaar te maken tegen de keuze van het team. Stemmen kunnen zich niet alleen uiten in kwantiteit (poll) maar ook in kwaliteit (argumentatie). Eén goed argument kan voldoende gewicht hebben om af te zien van een positie in het team. Of een bezwaar goed is en onoverkomelijk of niet zal blijken in een bespreking er van.

Citaat
Overigens vind ik  dat je werkzaamheden -in geval je die op je neemt- veel buiten het gezichtsveld van dit forum zullen vallen. Hier kan dus "niemand" (neem het niet te letterlijk, ik weet waar je over praat) iets beoordelen.

Inderdaad, dat ben ik helemaal met je eens. Maar werkzaamheden hebben wel resultaat als het goed is, en die resultaten zijn volgens mij wel zichtbaar voor forumleden.

Citaat
Ik wens je succes als je het doet en ook als je het niet doet.

Thx!

Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/04/29, 23:40:49 »
Sommige mensen doen ook van alles om aan drank te komen. XD XD XD
Succes, Tommie74 in het events team.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/04/30, 00:58:18 »
Goed van je, dat je wil meehelpen. Veel succes!  :-)

Offline wutnubu

  • Lid
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/04/30, 09:06:25 »
74 plusjes voor Tommie..

Volgens mij ben jij precies wat nodig is op dit moment om die parties te organiseren.
Ik baseer dit op wat je nu reeds doet en hoe je dat doet, je doet het meer dan uitstekend.

Of dat nu binnen of buiten het teamlidmaatschap plaatsvindt vind ik niet zo belangrijk, als je het maar doet...

Succes

Offline WillemW

  • Lid
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/05/01, 00:09:50 »
Wie kan er bezwaar hebben als je je energie in Ubuntu NL wil steken. Lijkt mij dus een goed idee. Je hebt al veel goed werk verricht met het ontwerp en de verdeling van de flyers voor de release party's. Veel succes gewenst.
Dell Latitude D620 met Ubuntu 11.4 (2D Unity)

Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/08/12, 16:21:23 »
Aan alles wat begint komt een einde. Ik heb besloten met terug te trekken uit het events team. Ik heb moeite met het samenwerken in een team. Het kost te veel energie, en levert te weinig plezier op. Dat geld ook voor de invloed van mijn bijdrage op andere teamleden. Ik zal wel een bijdrage blijven leveren bij de organisatie van events, maar dan in Werkgroep Releaseparties. Dat is toch een wat kleiner groepje, met een beperkte taak. Dan heb ik minder last van mijn behoefte overal mijn mening over te ventileren. :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/08/12, 16:36:39 »
Bedankt voor al het werk dat je verzet hebt en de tijd die je er in gestoken hebt :)
Doe je best met de RP's. Het moet weer een feestje worden  =D

Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/08/12, 22:32:47 »
Ach Thomas, wat jammer. Maar ik ben wel heel erg blij dat je nog in de werkgroep blijft. We hebben je daar keihard nodig!
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Double12

  • Lid
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/08/15, 18:05:13 »
Ik baal hier echt van, zonde om zo'n stuwende kracht achter de events uit het team te verliezen. Gelukkig is je werk niet voor niks geweest, we hebben nu werkgroepen voor de events die aangestuurd worden vanuit het team, een krachtige structuur. http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Werkgroepen
Ik ben heel blij dat je je blijft inzetten voor de events op een manier die bij je past. We gaan gewoon lekker verder met de volgende serie install parties en evenementen.

Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #22 Gepost op: 2009/08/20, 02:07:54 »
Veel succes een afweging  maken is altijd moeilijk  ;)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #23 Gepost op: 2009/08/21, 10:04:47 »
Aan alles wat begint komt een einde. Ik heb besloten met terug te trekken uit het events team. Ik heb moeite met het samenwerken in een team. Het kost te veel energie, en levert te weinig plezier op. Dat geld ook voor de invloed van mijn bijdrage op andere teamleden. Ik zal wel een bijdrage blijven leveren bij de organisatie van events, maar dan in Werkgroep Releaseparties. Dat is toch een wat kleiner groepje, met een beperkte taak. Dan heb ik minder last van mijn behoefte overal mijn mening over te ventileren. :)
Mijn eerste gedacht is: niks van aantrekken, gewoon tegengas blijven geven als je denkt dat je met je mening juist zit.. zo doe ik het ook ;) soms helpt het, soms niet.. hoort er allemaal bij... maar goed, je hebt er vast goed over nagedacht, dus ik zal je maar niet proberen om te praten ofzo :) Ik ben wel blij dat je nog actief blijft in de werkgroep RP's. Misschien dat ik je dan wel eens tegenkom op één of andere release party :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: Iemand bezwaar als ik lid wordt van het events team?
« Reactie #24 Gepost op: 2009/08/28, 21:15:28 »
Ik ben gevraagd om terug te komen in het team. Ik zal mijn best doen zo prettig mogelijk samen te werken.