Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ik zoek een nieuwe muis om te gamen  (gelezen 1980 keer)

Offline ivedb

  • Lid
ik zoek een nieuwe muis om te gamen
« Gepost op: 2008/11/17, 19:21:59 »
Ik heb een logitech MX1000 laser muis, draadloos, om te gamen maar ik ben er niet tevreden van en zeker niet in linux.

Punt 1: het is een draadloze muis met docking station om te laden en het laden werkt bijna nooit.

Punt 2: De batterij gaat te snel plat

punt 3: De knoppen worden niet allemaal erkend, de duimknoppen en de middelste knop worden erkend ald KP_EQUALS.

In games wens ik de volgende configuratie te gebruiken:

Linker knop: Schieten
Rechter knop: Herladen
Middelste knop: Alternate weapon
Scroll up en down: Wapen selecteren
Onderste duimknop: Springen
Bovenste duimknop: Zoom


Die knoppen moeten dus allemaal werken en erkend worden door ubuntu 8.10

Ik zoek dus een muis met deze knoppen die allemaal erkend worden door ubuntu en MET een draad. Draadloos wil ik niet meer hebben.
Aan mijn laptop heb ik ondertussen ook opnieuw een muis met een draad.

Offline eXtreem

  • Lid
Re: ik zoek een nieuwe muis om te gamen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/17, 19:46:05 »
Ik gebruik de MX1000 ook onder ubuntu. Weliswaar 8.04, maar de ondersteuning van deze zou er niet minder op mogen worden lijkt mij. De knoppen die jij beschrijft werken bij mij Out-of-the-Box. Ze hebben misschien niet allemaal een even nuttige functie, maar dat zal wel ergens in te stellen zijn. Het lijkt mij dat de knoppen in de game ook te configureren zijn.

Het opladen van de muis zou vrijwel direct moeten werken als je hem de docking stopt. Als dit niet het geval is kun je gewoon even bellen met Logitech en het probleem uitleggen. Ze zijn er vrij vlot met opsturen van een nieuwe muis. De garantie bij Logitech is geloof ik tussen de 3 en de 5 jaar (dit verschilt per muis).

De batterij van mijn MX1000 gaat ongeveer een anderhalve week mee... Als dat bij jou aanzienlijk korter is, kun je ook dat aangeven bij Logitech. Je weet maar nooit hoe coulant hun accubeleid is.
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Re: ik zoek een nieuwe muis om te gamen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/17, 20:13:54 »
Ik zou gaan voor de Logitech G5. Echt een heerlijk ding! :D

En hier een tut om de G5 volledig werkend te krijgen in Ubuntu: (ow de website werkt niet meer, jammer want het was een schitterende tut)

Re: ik zoek een nieuwe muis om te gamen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/18, 00:55:10 »
Ik game het liefst met een cheapo laptopmuis van ..Microsoft haha. Die dingen zijn zo licht dat je met een klein tikje ertegenaan 180 graden draait. Kwestie van voorkeur denk ik.

Offline ivedb

  • Lid
Re: ik zoek een nieuwe muis om te gamen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/18, 17:45:34 »
Ik ben eens verder gaan zien acher die logitech G5 en die ziet er goed uit.
Ik heb ze ineens besteld.

Re: ik zoek een nieuwe muis om te gamen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/18, 18:46:01 »
Ik ben eens verder gaan zien acher die logitech G5 en die ziet er goed uit.
Ik heb ze ineens besteld.

Ok leuk, daar zul je echt geen spijt van krijgen :)

Offline Geitekont

  • Lid
Re: ik zoek een nieuwe muis om te gamen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/18, 19:07:15 »
Heb zon razor Boomslang ofsow, is wel een gamers muis

Maar nog niet echt getest onder ubuntu, speel ook geen spelletjes maar. Maar geloof dat het des tijds een goede muis was.

Wel duur, eigelijk beetje spijt van

Offline maxpower

  • Lid
Re: ik zoek een nieuwe muis om te gamen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/23, 01:32:17 »
razor? but muis. behoorlijk wat vertraging.. mx serie  is.. een hele goede serie.. maar vooral de wat oudere modellen. voornamelijk de mx510 is fijn vooral als je er neit te veel geld in wil steken.. G5 en de G9 zijn erg fijne muzien als je er even wat meer geld in wil steken.. Persoonlijk vind ik de G5 fijner, maar vooral mooier dan de G9..

Maar in elk geval logitech want deze zijn wat mij betreft toch aan de top als het gaat om game muizen..