Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Prince of Persia wil niet starten  (gelezen 4419 keer)

Offline icehawk

  • Lid
[OPGELOST] Prince of Persia wil niet starten
« Gepost op: 2008/12/14, 20:48:34 »
Ik heb een iso gedownloadt en deze gemount in Nautilus en via Wine heb ik het weten te instaleren. Op de site van wine heeft dit spel een gold status, dus het zou geen noemenswaardige problemen moeten opleveren.

Nadat het instaleren klaar is, wil ik het spel starten via het menu van wine. Ik kom dan in het menu waarin je op het knopje "spelen" kan klikken. Er is ook dan de mogelijkheid om voordat je gaat spelen de beeldscherminstellingen kan aanpassen, en de taal kan selecteren. Zodra ik op het knopje "spelen" klik verschijnt er voor een halve seconde een schermpje dat ie aan het updaten / downloaden is. Zo snel dat ie er was, zo snel is die ook weg. En verder gebeurt er helemaal niets meer. :(

Wat heb ik over het hoofd gezien? Want ik heb dit spel gedownload, om er eerst zeker van te zijn dat ik het ook echt onder Ubuntu kan spelen! Zodra het werkt, dan koop ik het zeker!

Qua hardware voldoe ik ruimschoots aan. (mijn pc is maar 1 jaar oud) 

PS: ik zag later dat er een aparte topic was voor de games. Ik had al eerder gepost op "software en Configuratie". excuus!
« Laatst bewerkt op: 2008/12/16, 00:18:40 door icehawk »
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Quatroking

  • Gast
Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/14, 21:03:46 »
Welke Prince of Persia is dit?

Offline icehawk

  • Lid
Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/14, 21:06:50 »
Welke Prince of Persia is dit?

De nieuwste 2008 zonder DRM. :)
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/14, 21:25:13 »
Welke Prince of Persia is dit?

De nieuwste 2008 zonder DRM. :)

Kijk eens naar http://www.playonlinux.com/. Dit programma gebruikt wine, maar altijd met de optimale instellingen. Ze ondersteunen ook de nieuwste prince of persia.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline icehawk

  • Lid
Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/14, 22:25:51 »
Welke Prince of Persia is dit?

De nieuwste 2008 zonder DRM. :)

Kijk eens naar http://www.playonlinux.com/. Dit programma gebruikt wine, maar altijd met de optimale instellingen. Ze ondersteunen ook de nieuwste prince of persia.

Tnx voor je link. Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Wel jammer. :(
Voor 1 ding heb ik mij gelukkig wel voor kunnen behoeden........
Gelukkig geen geld over de balk gesmeten voor een spel wat bij mij helaas niet draait.
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Quatroking

  • Gast
Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/14, 23:01:13 »
Bedoel je nou dat je hem gewoon illegaal heb? Da's niet tof man. Overigens mogen we je dan ook niet verder helpen.

Offline icehawk

  • Lid
Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/15, 01:27:04 »
Bedoel je nou dat je hem gewoon illegaal heb? Da's niet tof man. Overigens mogen we je dan ook niet verder helpen.

Je begrijpt het niet helemaal geloof ik....

Van alle spellen die mij bevalt en goed draait op mijn systeem KOOP ik ook. Zou wel lullig zijn dat als je een game koopt van 60 eur, en thuis blijkt dat het helemaal niet goed draait onder Ubuntu. Probeer dan maar eens voor de grap je DVD'tje terug te brengen naar de winkel :) Je maakt geen schijn van kans.

Als je kijkt naar de meeste mensen die de spellen downloaden, en NOOIT kopen.. Ja dat is zeker illegaal. Bij mij is het echt om het testen of het wel een goeie game is en goed werkt onder Ubuntu.
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Quatroking

  • Gast
Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/15, 01:55:30 »
bonnetje erbij wil nog wel eens lukken, zolang het maar binnen 24 uur is. (behalve op zaterdag als er geen koopzondag is, dan is het soms wel eens 48 uur) Ik heb daarmee velen miskopen gewoon ingeruilt voor een andere game.

En je hebt altijd nog demo's.

Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/15, 03:02:44 »
Om het kopiëren tegen te gaan worden spellen niet geruild indien de verpakking is geopend.
Je maakt dan ook normaal gesproken geen schijn van kans.....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline icehawk

  • Lid
Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/15, 10:42:00 »
bonnetje erbij wil nog wel eens lukken, zolang het maar binnen 24 uur is. (behalve op zaterdag als er geen koopzondag is, dan is het soms wel eens 48 uur) Ik heb daarmee velen miskopen gewoon ingeruilt voor een andere game.

En je hebt altijd nog demo's.

Als dat zo is, wil ik graag weten welke winkel dat is. Tot nu toe heb ik nergens een winkel gevonden waar je alsnog kon terugbrengen.
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/15, 10:42:30 »
En je hebt altijd nog demo's.


Daar moet ge ook mee opletten. Ik ben het al een paar keer tegengekomen dat een demo wel werkte met Wine, maar het volledige spel niet (en andersom ook).

Offline icehawk

  • Lid
Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/15, 13:01:18 »

Daar moet ge ook mee opletten. Ik ben het al een paar keer tegengekomen dat een demo wel werkte met Wine, maar het volledige spel niet (en andersom ook).

Goed om te weten! Dat wist ik niet.
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/15, 20:22:18 »
Sinds ik geen Windows meer draai op deze pc, is deze kwestie altijd wel lastig. Tot nu toe download ik vooral de demo's om te testen, maar met het kopen van het origineel loop je altijd risico. Zo zit ik nu ook over een game te dubben. Op Wine wordt ie aangegeven met platinum en garbage. Platinum in 8.10, garbage in 8.04. En 8.10 geeft problemen op de pc, dus draai ik 8.04...
Op de chat te vinden als debiantux

Quatroking

  • Gast
Re: Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/15, 21:43:42 »
bonnetje erbij wil nog wel eens lukken, zolang het maar binnen 24 uur is. (behalve op zaterdag als er geen koopzondag is, dan is het soms wel eens 48 uur) Ik heb daarmee velen miskopen gewoon ingeruilt voor een andere game.

En je hebt altijd nog demo's.

Als dat zo is, wil ik graag weten welke winkel dat is. Tot nu toe heb ik nergens een winkel gevonden waar je alsnog kon terugbrengen.
De Dixons hier in Hellevoetsluis doet er soms wel eens moeilijk over, maar de Free Recordshop, Intertoys en Bart Smit vinden het geen probleem als je een game komt inruilen met de melding dat hij niet werkt. Op uitzondering van games die een key hebben, uiteraard.

Re: [OPGELOST] Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #14 Gepost op: 2008/12/16, 17:50:41 »
Hebben dan niet alle spelletjes een key Quatroking?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Quatroking

  • Gast
Re: [OPGELOST] Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #15 Gepost op: 2008/12/16, 18:35:51 »
Tegenwoordig worden de meeste games met een key geleverd, maar er zijn genoeg spellen in de winkel die dat niet hebben.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: [OPGELOST] Prince of Persia wil niet starten
« Reactie #16 Gepost op: 2008/12/22, 18:20:11 »
Ik heb een iso gedownloadt en deze gemount in Nautilus en via Wine heb ik het weten te instaleren. .....

Dit is zeker geen legale versie :(
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"