Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu en java .... multiverse gedoe  (gelezen 1104 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Xubuntu en java .... multiverse gedoe
« Gepost op: 2006/08/27, 10:53:59 »
Veel problemen gehad om java ge

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Xubuntu en java .... multiverse gedoe
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/27, 10:56:30 »
Staat ook niet standaard in Ubuntu, maar je kan universe wel grafisch open zetten in synaptic.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Xubuntu en java .... multiverse gedoe
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/27, 12:41:34 »
Citaat van: zappa
Staat ook niet standaard in Ubuntu, maar je kan universe wel grafisch open zetten in synaptic.
Dat weet ik, maar het gaat niet om de *Universe* maar om de *Multiverse*. Die kun je in Ubuntu grafisch aanzetten in Synaptic, maar.... niet in Xubuntu!

Zelf al eens Xubuntu geprobeerd? Ik denk van niet, want dan had je het zelf ook al gemerkt.....

Ik vermoed dat het gewoonweg een akelig foutje is. Niet veel mensen gebruiken Xubuntu, dus valt het ook niet zo op.

Groet, Pjotr.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Xubuntu en java .... multiverse gedoe
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/27, 14:40:22 »
Ik heb het al geprobeerd, en ik vind XFCE wel leuk, maar te weinig functies. Ik installeer meestal via apt-get install in terminal, dus doet er niet veel toe. Universe of multiverse maakt niet uit, is voor alle beide zelfde verhaal.
Er is waarschijnlijk ook wel een synaptic in xubuntu, indien die dat niet toelaat, sources aanpassen via terminal, of synaptic installeren, kan best ook draaien onder xubuntu hoor ;)

Offline lamp

  • Lid
Xubuntu en java .... multiverse gedoe
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/27, 15:28:25 »
source o matic, dat is allemaal moeilijk doen waar het gemakkelijk kan ook, gewoon /etc/apt/sources.list en met een editor bij aantal lijntjes multiverse universe  achtertypen.

Saamelainen

  • Gast
Xubuntu en java .... multiverse gedoe
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/27, 15:57:52 »
En omdat niet iedereen weet hoe dat moet om de sourceslist te bewerken is de source-omatic reuzehandig.  ;)