Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Ubuntu blijft bij 82% haken...  (gelezen 596 keer)

Scrat

  • Gast
Installatie Ubuntu blijft bij 82% haken...
« Gepost op: 2008/02/16, 17:45:10 »
Hoi!

Ik heb de afgelopen tijd pogingen gemaakt Ubuntu 7.10 te installeren op mijn pc, in dual-boot met win xp. Ik heb alle aanwijzingen die op internet staan gebruikt, maar als de installatie eenmaal begonnen is, stopt ie bij 82% "Scanning the mirror...". Vanaf daar gebeurt niets meer... waardoor ik uiteindelijk gewoon maar moet afsluiten, zonder dat de installatie is afgerond.

Ik neem aan dat het met mijn internet verbinding te maken heeft, maar weet het eigenlijk ook niet helemaal zeker. Ik heb op win xp een internetverbinding met behulp van RASPPPOE, ik heb namelijk internet toegang via het netwerk van de TU Delft, dus ik kan bij de installatie van Ubuntu niet gelijk internet op... ik moet eerst inloggen (ik weet nog niet hoe...) maar dat kan ik dus pas doen als ik ubuntu heb geinstalleerd.

ik heb ook de Alternative CD geprobeerd, maar die geeft al vrij snel aan dat de 'router' onbekend is en dat ik met mijn Local Network Administrator contact op te nemen...

Zou iemand mij daarbij kunnen helpen.. is het mogelijk Ubuntu te installeren zonder  internetverbinding? Of is er heel iets anders aan de hand waardoor de installatie bij 82% blijft hangen?

Alvast bedankt :)
Scrat

Offline Double12

  • Lid
Installatie Ubuntu blijft bij 82% haken...
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/16, 17:52:45 »
Bij mij bleef hij de eerste keer ook hangen bij de "mirrors". Toen heb ik even op internet gezocht, en werkte het wel. Ik weet in ieder geval dat ik al mijn USB-stekkers (waaronder ook mijn USB-netwerk-stick) uit mijn pc heb gehaald en verder geloof ik dat ik het ook nog iets simpeler heb gedaan met de partities. toen werkte het wel.
Ik zou je dus aanraden om alle extra rand-apparatuur eruit te halen (ook losse netwerkkaarten). Je kunt dan na de installatie alles erin steken en dan gewoon via internet updaten (heb ik ook gedaan).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie Ubuntu blijft bij 82% haken...
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/16, 18:04:17 »
In dit geval: gewoon de netwerkkabel lostrekken voordat je gaat installeren. Dan loopt de installatie vlot door.

Na installatie alsnog netwerkkabel erin doen. Zal meteen werken.

Groet, Pjotr.

Scrat

  • Gast
Installatie Ubuntu blijft bij 82% haken...
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/16, 18:38:34 »
Bedankt :) Het is me inderdaad gelukt toen ik de kabel eruit heb getrokken... vreemd, maar goed, nu maar even uitvogelen hoe ik het internet op kan...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie Ubuntu blijft bij 82% haken...
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/16, 18:42:10 »
Citaat van: Scrat
Bedankt :) Het is me inderdaad gelukt toen ik de kabel eruit heb getrokken... vreemd, maar goed, nu maar even uitvogelen hoe ik het internet op kan...
Niet zo vreemd: Ubuntu ziet tijdens de installatie een functionerende netwerkverbinding, en wil updates binnenhalen, tijdens de installatie dus al. Dat lukt niet, want je moet op jouw netwerk blijkbaar eerst inloggen. Dus blijft het installatieprogje wachten totdat het een ons weegt.