Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account  (gelezen 2271 keer)

Offline h2o

  • Lid
Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Gepost op: 2018/03/15, 18:08:27 »
Ik bedoel hiermee het volgende: Ik heb twee telefoons. Een telefoon is voor mijn werk, de ander gebruik ik privé. Op beide telefoons heb ik twee Google accounts. Beide telefoons gebruiken Gmail.

Nu het volgende. Op de privé telefoon heb ik mijn werkaccount van Google verwijderd. Daar draait nu alleen mijn privé account van Google en Gmail. Dat is geen probleem.
Op de andere (werk telefoon heb ik nog steeds beide Google account staan. Op die telefoon kan ik behalve mijn werk- ook mijn privé adressen en telefoonnummers gebruiken. Daarvoor heb ik beide Google accounts nodig.
Op die telefoon wil ik wel mijn GMAIL zodanig instellen zodat ik daarmee alleen mijn werk Gmail kan benaderen.

Hoe doe ik dat zonder dat ik mijn privé Google account moet verwijderen. Dat is beslist nodig omdat mijn apps hieraan zijn verbonden.
Samengevat: Op die mobiele telefoon wil ik het volgende hebben:
1. Werk Google acccount
2. Werk Gmail
3. Privé Google account
4. Privé geen Gmail
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline rico70

  • Lid
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/15, 19:36:23 »
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan dat niet.
Beste manier om met Android te werken is een speciaal account aan te maken, bv androidnaamtelefoon. heb je nu niks aan, weet ik. Heeft bovendien als voordeel dat als je ooit je telefoon verkoopt de nieuwe eigenaar ook je apps kan gebruiken.

Offline carbon

  • Lid
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/15, 20:19:17 »


Hoe doe ik dat zonder dat ik mijn privé Google account moet verwijderen. Dat is beslist nodig omdat mijn apps hieraan zijn verbonden.
Samengevat: Op die mobiele telefoon wil ik het volgende hebben:
1. Werk Google acccount
2. Werk Gmail
3. Privé Google account
4. Privé geen Gmail
Ben je dan verplicht om Gmail Goole te gebruiken?????? Of heb je dat zelf zo geregeld dat jeje zelf verplicht hebt gemaak aan Gmail en Google???

Ilk heb dar even geen voorsteling van..
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline h2o

  • Lid
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #3 Gepost op: 2018/03/15, 21:15:08 »
Ik stel een vraag hoe iets moet. Niet waarom ik het doe.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

youpie123

  • Gast
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #4 Gepost op: 2018/03/15, 22:05:22 »
Ben je dan verplicht om Gmail Goole te gebruiken?????? Of heb je dat zelf zo geregeld dat jeje zelf verplicht hebt gemaak aan Gmail en Google??? Ilk heb dar even geen voorsteling van..
Ja, dat komt omdat het Google Android is en dan ben je verplicht om naar de pijpen van Google te dansen. Ja kan bijvoorbeeld geen gebruik maken van de app store (Google) zonder (Google) Gmail-account en dan is zo'n phone zo goed als onbruikbaar. Eén van de redenen dat ik zo'n zgn. "smartphone" niet gebruik.

Aan h2o: Is onmogelijk, vergeet het maar

Offline peer

  • Lid
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #5 Gepost op: 2018/03/16, 07:39:46 »
je kan synchroniseren voor dit account gewoon uitzetten.

Offline h2o

  • Lid
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #6 Gepost op: 2018/03/16, 07:49:10 »
Ok, ik heb op dat account alles in Gmail uitgezet wat uitgezet kan worden. Ook synchronisatie en de dagen waarop iets bewaard moest worden op nul gezet. Gmail staat er voor dat account op die telefoon voor spek en bonen op.
Eerdere versies hebben die mogelijkheid van het verwijden van een account wel gehad, nu maar op deze manier zal ik maar zeggen.

Ten aanzien van de andere vragen en opmerkingen. Je kunt als je wilt een Android telefoon zonder Google account draaien. Er bestaan alternatieve 'Playstores' en dan kan een Android smartphone ook worden gebruikt. Ik heb daar op het web goede referenties over gelezen. Misschien als ik meer tijd heb dat ik dat ook eens ga proberen.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Online Nero

  • Lid
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #7 Gepost op: 2018/03/16, 12:14:02 »
Ja kan bijvoorbeeld geen gebruik maken van de app store (Google) zonder (Google) Gmail-account en dan is zo'n phone zo goed als onbruikbaar.

Workaround: Sideloaden. Download de apk in een browser en installeer deze. Dan heb je echter geen automatische update mogelijkheid.

Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #8 Gepost op: 2018/03/16, 13:59:45 »
Je kunt in de Instellingen onder Accounts toch gewoon de ongewenste gmail account verwijderen?
Deed ik al vaak zat en dan is die gewoon weg. Dan is die account ook meteen dan ook weg uit hangout, mail, store, en alle andere apps waar deze in zat.

Je kunt het alleen niet verwijderen als er geen andere gmail account in staat. Dus eerst de gewenste erbij, en dan de ongewenste verwijderen.

Andere indringendere optie. Telefoon resetten en dan opnieuw instellen met de gewenste account.
Maar gezien de prima veel simpelere optie hierboven is dit veel te ver gezocht.
« Laatst bewerkt op: 2018/03/16, 14:01:29 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #9 Gepost op: 2018/03/16, 14:48:40 »
Het Gmail account waaronder je je telefoon hebt opgezet kun je niet verwijderen. een volgend account wel.
Dus als je je eerste account wil verwijderen moet je je toestel volledig resetten bij de eigenschappen van het toestel.
De hardware reset met on/of-audio hard of zachter toets werkt niet, dan hang je nog steeds aan het eerste gmail account en moet je dat account opgeven om verder door te starten.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #10 Gepost op: 2018/03/16, 15:15:19 »
Ok. Ik dacht van wel, dat ik dat al eens gedaan had. Zal wel niet dan. Weer wat wijzer geworden.  =D

Tjah, dan even resetten inderdaad.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline rico70

  • Lid
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #11 Gepost op: 2018/03/16, 15:44:02 »
Hou er wel rekening mee dat als je betaalde apps deze kwijt bent als je het google account verwijderd waar ze mee gekocht zijn. Sommige ontwikkelaars geven restitutie voor je oude account als je met je andere account die app weer koopt

swake

  • Gast
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #12 Gepost op: 2018/03/16, 18:29:49 »
Citaat
Ik bedoel hiermee het volgende: Ik heb twee telefoons. Een telefoon is voor mijn werk, de ander gebruik ik privé. Op beide telefoons heb ik twee Google accounts. Beide telefoons gebruiken Gmail.

De telefoon voor je werk aan welk type account is dat gekoppeld ?
Privé als werknemer
zakelijk

swake

  • Gast
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #13 Gepost op: 2018/03/16, 18:38:05 »

swake

  • Gast
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #14 Gepost op: 2018/03/16, 18:48:19 »
Citaat
Ben je dan verplicht om Gmail Goole te gebruiken?????? Of heb je dat zelf zo geregeld dat jeje zelf verplicht hebt gemaak aan Gmail en Google???

Ilk heb dar even geen voorsteling van..

Nee ! , je kan evengoed een Microsoft account gebruiken .
Omdat je een google OS (Androïd) gebruikt , hoef je niet persé een Gmail account te gebruiken .

Offline rico70

  • Lid
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #15 Gepost op: 2018/03/16, 18:50:28 »
In de begin jaren van Android was het dacht ik wel nodig om een Gmail account te gebruiken.

swake

  • Gast
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #16 Gepost op: 2018/03/16, 20:51:09 »
Daarvan ga ik het tegendeel niet beweren . Dat was voor de tijd dat je jou ook kan aanmelden op een windows PC met een Microsoft account a
Maar als je jou op een PC of een laptop aanmeld bij je Gmail , kun je daar al je toestellen gaan beheren waarop jij je gmail wil lezen .
Je kan ook je gmails lezen in thunderbird als pop , lokaal dus en je gmail berichten dan lokaal verwijderen in thunderbird op je pc  of laptop en op de  server nog bewaard blijven .
Wat je wel niet kan op een Androïd zijn de google apps verwijderen maar je hoeft die niet persé te gebruiken .
« Laatst bewerkt op: 2018/03/16, 20:59:14 door swake »

Offline h2o

  • Lid
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #17 Gepost op: 2018/03/16, 20:53:31 »
Citaat
Ik bedoel hiermee het volgende: Ik heb twee telefoons. Een telefoon is voor mijn werk, de ander gebruik ik privé. Op beide telefoons heb ik twee Google accounts. Beide telefoons gebruiken Gmail.

De telefoon voor je werk aan welk type account is dat gekoppeld ?
Privé als werknemer
zakelijk
Ik heb eerst een telefoon gebruikt, zowel voor privé als werk. Onder 'werk' versta ik dus werk aangelegenheden.
Later heb ik er twee in gebruik genomen. Omdat ik dezelfde apps gebruik (dus ook betaalde apps) moet ik dus altijd het privé account gebruiken. Anders werken de betaalde apps niet of krijg ik ze niet geregistreerd.
Dat is ook de reden dat ik op beide telefoons het privé Google account moet draaien.
Op mijn werk telefoon, die ik nu dus uitsluitend voor zakelijk en werk gebruik heb ik alleen de werk contacten, dus collega's, connecties, bedrijven enz. staan en synchroniseer ik alles met het werk Google account.
Op mijn telefoon die ik voor privé gebruik staat het werk Google account er niet eens op en draait er maar één Gmail, het prive gebeuren.

Maar omdat ik op diezelfde telefoon het privé Google account moet hebben voor de Playstore, draait Gmail ook met beide accounts. Dat is dus niet de bedoeling. Nu heb ik het prive Google account zoveel mogelijk uitgeschakeld. Dus contacten, agenda, Gmail enz. uitgeschakeld bij het synchroniseren.
Prive Gmail heb ik nu zoveel mogelijk onklaar gemaakt zodat die op de achtergrond niets ophaalt. Niet nodig, ongewenst en spaart accu.

Nu heb ik ook weleens het een en ander geprobeerd met alternatieven, bijv. Aquamail. Dat is op zich een heel goede app, alleen verbruikt dat ding veel stroom. Wat dat betreft is Gmail stukken beter.
Dat is zo ongeveer de situatie.
« Laatst bewerkt op: 2018/03/16, 20:58:23 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

swake

  • Gast
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #18 Gepost op: 2018/03/16, 21:06:25 »

Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #19 Gepost op: 2018/03/16, 21:51:38 »
Nee ! , je kan evengoed een Microsoft account gebruiken .
Omdat je een google OS (Androïd) gebruikt , hoef je niet persé een Gmail account te gebruiken .

Kan best weleens kloppen. Ik heb ook een yt kanaal met een Microsoft emailadres.  =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline rico70

  • Lid
Re: Android vraag: Hoe verwijder ik een Gmail account
« Reactie #20 Gepost op: 2018/03/16, 23:15:54 »
Nu heb ik ook weleens het een en ander geprobeerd met alternatieven, bijv. Aquamail. Dat is op zich een heel goede app, alleen verbruikt dat ding veel stroom.
Aquamail was goed voor het verkocht werd aan 1 of ander bedrijf, nu is het bagger. Installeer eens K-9, volledig opensource