Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?  (gelezen 7105 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Gepost op: 2011/05/26, 15:35:25 »
Dat vroeg ik me dus af... Ik ben van plan een nieuwe android phone te kopen en heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in htc dan samsung (htc: Fabrikant N1, samsung: Fabrikant NS) maar vroeg me wel af of en wanneer de N1 Android 2.3 of 3.0 krijgt. Zo niet, welk toestel moet ik dan nemen (het liefst wel met vlotte updates) ???

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/26, 15:53:59 »
Update naar 2.3 heeft 'ie al gehad. Of 'ie 3.0 gaat krijgen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je beter voor de NS kiest in plaats van voor de N1. Met de N1 loop je meer dan een jaar achter op specs, en een jaar op specs in de smartphonewereld is ontzettond veel. Waarom eigenlijk zo weinig vertrouwen in Samsung?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/26, 16:04:47 »
Iemand uit onze klas heeft een wildfire, de ander een Galaxy S. Wildfire is goedkoper maar voelt toch degelijker aan... Maar Nexus S is wel weer nieuwer idd. Of een ander toestel van htc, maar de updates gaan dan weer trager :|
Lastige keus...

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/26, 17:09:29 »
HTC voelt inderdaad altijd wat steviger aan, want ze gebruiken minder plastiek. De Galaxy S kun je in ieder geval met enige regelmaat de trap af laten donderen zonder schade.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/26, 17:37:49 door Luuk de Leest »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/26, 17:34:23 »
XD

Offline Mark81

  • Lid
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/26, 17:56:08 »
Ten eerste, 3.0 komt niet naar telefoons. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk 4.0 (icecream sandwich). 3.1 draait namelijk momenteel op mijn tablet en dat zal dus niet naar de telefoons komen. Ik zou er niet op rekenen dat 4.0 naar de N1 komt.
Dan je vraag welke telefoon. De Samsung nexus s is hartstikke mooi, maar mist wel een aantal zaken zoals een goede camera of fm radio. Of je die nu gebruikt of niet, beetje jammer dat ze er niet op zitten (camera wel, maar kwaliteit valt tegen). Daarbij, einde van het jaar komt de opvolger van de Nexus S, een dual-core. Dat zal meer de moeite waard zijn. Vind je Samsung een goede telefoonfabrikant, de SGS2 is een juweeltje. Dual-core, 8mp camera, Android 3.0 en het mooist van al, makkelijk te rooten! Geweldige telefoon. HTC is misschien wel de meest gerenomeerde fabrikant wat telefoons betreft. Prachtige toestellen, ik gebruik nog steeds met veel plezier mijn Desire. Maar, ze houden bootloaders gesloten waardoor je niet kan rooten en geen custom roms kunt draaien. Daarmee gaan ze klanten verliezen en daarom kijken ze nu of ze hun beleid gaan aanpassen. Toch, Sense (de grafische schil die zij over Android draaien) is prachtig met vele functies. Maar het is zwaar en maakt het toestel wel wat trager. Plus, mocht je niet kunnen rooten, ben je van HTC afhankelijk voor updates en daar zijn ze behoorlijk traag in. En de Wildfire, mooi ding, maar draait weinig. Veel apps zijn er niet voor geschikt en ontwikkelaars hebben vaak geen zin extra op de Wildfire te letten. Die zou ik dus sowieso laten afvallen...

Kort samengevat: geen 3.0, wel 4.0. Maar wrs niet op de Nexus One. Samsung Galaxy S2 is momenteel de mooiste/beste telefoon op de markt. HTC ook goede telefoons, maar jammer van gesloten bootloaders. Succes met kiezen!!  :)

Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/26, 18:36:58 »
Het toetsenbord van de samsung galaxy S (1 en 2) trekt op niet veel, dat van de htc desire (en hoger) is veel gemakkelijker te gebruiken door de ingebouwde woordenboek.

Verder moet ik wel zeggen, ik heb even met de galaxy S II aan het testen geweest, het is een snel, zeer licht en zeer plat toestel. Autonomie is naar't schijnt ook zeer goed.
Doordat die galaxy S II net uit is gaat de gewone samsung galaxy S de komende weken een prijsdrop meemaken waarschijnlijk, evenals de HTC desire als de opvolger uitkomt. Als ik jou was zou ik daar even op wachten.

Ik ben trouwens zelf al enkele maanden zeer tevreden gebruiker van de HTC desire, ik heb alleen wel net een batterij upgrade besteld omdat ik mijn gsm soms een dag lang als WIFI-3G-HOTSPOT gebruik, en als ik dan 's avonds op de trein naar huis nog even de krant of zo wil lezen valt mijn toestel gewoonlijk uit.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/26, 18:49:14 »
Of je wacht even op de nieuwe Nexus. Die is waarschijnlijk van Samsung, en volgens geruchten heeft 'ie een 4" scherm op 720p, een quad-core processor en een 12-core GPU.

Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/26, 19:33:19 »
Ik heb ook een HTC (HD2 met Gingerbread erop) en ik heb Samsung Galaxy ook links laten liggen.

Liever dat degelijke van HTC , hoewel je hem beslist niet mag laten vallen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/26, 19:39:49 »
En hoe lang is 'even'?

EDIT: Rond kerst, artikel te vluchtig doorgelezen :-[

Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/26, 21:22:19 »
Ten eerste, 3.0 komt niet naar telefoons. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk 4.0 (icecream sandwich). 3.1 draait namelijk momenteel op mijn tablet en dat zal dus niet naar de telefoons komen. Ik zou er niet op rekenen dat 4.0 naar de N1 komt.
Dan je vraag welke telefoon. De Samsung nexus s is hartstikke mooi, maar mist wel een aantal zaken zoals een goede camera of fm radio. Of je die nu gebruikt of niet, beetje jammer dat ze er niet op zitten (camera wel, maar kwaliteit valt tegen). Daarbij, einde van het jaar komt de opvolger van de Nexus S, een dual-core. Dat zal meer de moeite waard zijn. Vind je Samsung een goede telefoonfabrikant, de SGS2 is een juweeltje. Dual-core, 8mp camera, Android 3.0 en het mooist van al, makkelijk te rooten! Geweldige telefoon. HTC is misschien wel de meest gerenomeerde fabrikant wat telefoons betreft. Prachtige toestellen, ik gebruik nog steeds met veel plezier mijn Desire. Maar, ze houden bootloaders gesloten waardoor je niet kan rooten en geen custom roms kunt draaien. Daarmee gaan ze klanten verliezen en daarom kijken ze nu of ze hun beleid gaan aanpassen. Toch, Sense (de grafische schil die zij over Android draaien) is prachtig met vele functies. Maar het is zwaar en maakt het toestel wel wat trager. Plus, mocht je niet kunnen rooten, ben je van HTC afhankelijk voor updates en daar zijn ze behoorlijk traag in. En de Wildfire, mooi ding, maar draait weinig. Veel apps zijn er niet voor geschikt en ontwikkelaars hebben vaak geen zin extra op de Wildfire te letten. Die zou ik dus sowieso laten afvallen...

Kort samengevat: geen 3.0, wel 4.0. Maar wrs niet op de Nexus One. Samsung Galaxy S2 is momenteel de mooiste/beste telefoon op de markt. HTC ook goede telefoons, maar jammer van gesloten bootloaders. Succes met kiezen!!  :)

Correctie: 4.0=2.4
Allang bevestigd door Google dat 2.4 in Q4 naar telefoins komt.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/27, 07:09:14 »
Ik denk dat ik nog eventjes doorspaar tot aan kerst en dan voor de nieuwe nexus ga :)

Offline Mark81

  • Lid
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/27, 09:26:43 »
Correctie: 4.0=2.4
Allang bevestigd door Google dat 2.4 in Q4 naar telefoins komt.

Vistaus, normaal ben ik niet zo van de verwijzingen, maar kun je me een bron geven? Ik kan het namelijk nergens vinden en het lijkt me bizar dat ze naar 2.4 gaan. Dat betekent dat mijn tablet straks een update krijgt van 3.1 naar 2.4. Dat lijkt me niet... En ik heb toch nergens gezegd dat nog niet zeker is wanneer dat komt???

En iets anders, HTC gaat telefoons shippen met open bootloader. Dat betekent dat bijvoorbeeld de Sensation/Pyramid een erg mooie telefoon gaat worden...

-edit- hier alvast een eigen bron: http://webwereld.nl/nieuws/106629/android-4-0-voor-mobiel--tablet---n-koelkast.html
« Laatst bewerkt op: 2011/05/27, 09:32:10 door Mark81 »


Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/05/27, 14:57:19 »
Ten eerste, 3.0 komt niet naar telefoons. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk 4.0 (icecream sandwich). 3.1 draait namelijk momenteel op mijn tablet en dat zal dus niet naar de telefoons komen. Ik zou er niet op rekenen dat 4.0 naar de N1 komt.
Dan je vraag welke telefoon. De Samsung nexus s is hartstikke mooi, maar mist wel een aantal zaken zoals een goede camera of fm radio. Of je die nu gebruikt of niet, beetje jammer dat ze er niet op zitten (camera wel, maar kwaliteit valt tegen). Daarbij, einde van het jaar komt de opvolger van de Nexus S, een dual-core. Dat zal meer de moeite waard zijn. Vind je Samsung een goede telefoonfabrikant, de SGS2 is een juweeltje. Dual-core, 8mp camera, Android 3.0 en het mooist van al, makkelijk te rooten! Geweldige telefoon. HTC is misschien wel de meest gerenomeerde fabrikant wat telefoons betreft. Prachtige toestellen, ik gebruik nog steeds met veel plezier mijn Desire. Maar, ze houden bootloaders gesloten waardoor je niet kan rooten en geen custom roms kunt draaien. Daarmee gaan ze klanten verliezen en daarom kijken ze nu of ze hun beleid gaan aanpassen. Toch, Sense (de grafische schil die zij over Android draaien) is prachtig met vele functies. Maar het is zwaar en maakt het toestel wel wat trager. Plus, mocht je niet kunnen rooten, ben je van HTC afhankelijk voor updates en daar zijn ze behoorlijk traag in. En de Wildfire, mooi ding, maar draait weinig. Veel apps zijn er niet voor geschikt en ontwikkelaars hebben vaak geen zin extra op de Wildfire te letten. Die zou ik dus sowieso laten afvallen...

Kort samengevat: geen 3.0, wel 4.0. Maar wrs niet op de Nexus One. Samsung Galaxy S2 is momenteel de mooiste/beste telefoon op de markt. HTC ook goede telefoons, maar jammer van gesloten bootloaders. Succes met kiezen!!  :)

Nexus S heeft een prima goed werkende cam, beter dan de N1.  Er is nog helemaal geen opvolger aangekondigd als in de vorm van een telefoon.
Er komt een nieuw Nexus device. Ik gok zelf eerder dat dit een tablet wordt met Android Ice Cream (die nog geen versie nummer heeft, alleen een naam).

Ze hebben vanochtend bevestigd dat de bootloader open word dus een nieuwe HTC telefoon is prima.

Een groooot probleem van de Nexus One is stof onder het scherm, echt niet normaal.. Hier heeft de Nexus S gelukkig geen last van en dat vond ik heel belangrijk. Mijn advies, heb je het geld koop gewoon een Nexus S. Hij voelt een stuk fijner als de Nexus One en is ook gewoon mooier, sneller en beter :).

Verder hebben de Nexus One & Nexus S op dit moment dezelfde firmware.

Offline Mark81

  • Lid
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/05/27, 16:25:07 »
En Motorola gaat dat ook doen vanaf hun volgende telefoon-release. Your point?

Maar je linkjes, hier heb je er een paar:
http://gadgetian.com/14118/android-2-4-named-ice-cream-sandwich/
http://www.technixupdate.com/android-2-4-ice-cream-sandwich-on-its-way-coming-soon/
http://www.itworld.com/personal-tech/163753/google-introduces-android-24-meet-ice-cream-sandwich
http://bwone.com/google-io-2011-music-beta-google/

Weet je, bij de reacties die gegeven worden, besef ik opeens weer waarom ik eigenlijk nooit meer op dit forum reageer. De sfeer naar de niet-insiders is zo vaak zo kortaf. Wat mijn point is? In de OP werd een vraag gesteld, wat zou een goede telefoon zijn. Mijn antwoord, HTC is zeer degelijke fabrikant, maar ivm trage updates zou het jammer zijn als de bootloader gesloten wordt. Nu gaan ze hem toch open gooien en dat is mooi. Dat is 'mijn point'. Dank voor de links, ééntje was meer dan genoeg geweest, ik kon ze zelf alleen niet vinden. That's all...

@#!, klopt helemaal. Heeft ook mooie cam (beter dan mijn Desire -helaas ;)-), maar de kwaliteit van toestellen die nu net worden uitgebracht zijn een stuk beter. Daarom gaf ik dat aan. Ik heb er zelf ook over zitten denken om die telefoon aan te schaffen, maar heb het niet gedaan omdat de lading die nu op de markt komt wel erg mooi is. Ik probeerde ook niet per sé iets te 'verkopen' of aan te raden. Als ik dat zou doen, zou ik zowel de Nexus S als de Desire aanraden, evenals de nieuwe toestellen die nu komen. Als ik de OP was zou ik vooral eens in de winkel wat telefoons gaan vergelijken...

Anyway, ik trek me hierbij terug. Succes met kiezen...

Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/05/27, 20:27:41 »
@Mark: Excuses als het kortaf overkwam. Zo was het niet bedoeld. Het was bedoeld als een serieuze vraag.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/05/28, 11:52:34 »
@mark81 ja.. ik heb de Desire ook een tijdje gehad. Waar ik me vooral aan stoor bij niet Nexus toestellen is de slooooome updates. Op dat gebied doet Apple het toch beter met de iPhone.. Toch een voordeel van alles onder controle houden he ;).

Ik probeer daarom altijd een Nexus aan te raden gewoon puur door de snelle updates en de meest fijne Android evaring.

Al vind ik wel dat Moterola ook goed bezig is met de juiste Android experiance op toestellen & tablets te tonen. Neem b.v de Droid/Milestone 1/2/3 en de Xoom.. stuk voor stuk toestellen waar je een echte Android ervaring op hebt.

Trouwens.. Lijkt er op dat jullie gelijk hadden met een nieuw Nexus toestel: http://tweakers.net/nieuws/74721/afbeelding-van-nieuwe-nexus-telefoon-htc-duikt-op.html

Ik ben benieuwd. Ik zal hem weer opnieuw aanschaffen tegen de tijd dat hij uit is want tja, ik ben nou eenmaal Android verslaafd :P.

Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/05/28, 12:27:17 »
Om antwoord te geven op de titel.

2.3: Ja, en dat heeft de Nexus One al maanden.
3.0: Nee, die is alleen voor Tablets.

Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/05/28, 20:13:01 »
@#!: De Milestone 2 heeft MotoBlur en de Milestone 3 is nog weinig over bekend. De rest klopt wel wat je zegt, hoewel de Desire geen upgrades meer krijgt (blijft op 2.2).

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/05/29, 10:34:16 »
@#!: De Milestone 2 heeft MotoBlur en de Milestone 3 is nog weinig over bekend. De rest klopt wel wat je zegt, hoewel de Desire geen upgrades meer krijgt (blijft op 2.2).

Zonde, dat wist ik niet :). De Droid 2 heeft dat dan weer niet toch? Apart.

Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #21 Gepost op: 2011/05/29, 14:19:34 »
Jawel hoor, de Droid 2 heeft ook MotoBlur. En het is maar wat je zonde noemt, ik vind het zelf prettig :) De nieuwe MotoBlur (op dit moment alleen te vinden op de Droid X2) hoor ik trouwens alleen maar positieve reacties over :)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #22 Gepost op: 2011/05/29, 18:17:49 »
Jawel hoor, de Droid 2 heeft ook MotoBlur. En het is maar wat je zonde noemt, ik vind het zelf prettig :) De nieuwe MotoBlur (op dit moment alleen te vinden op de Droid X2) hoor ik trouwens alleen maar positieve reacties over :)

Dat is waar, ik persoonlijk vind elke aanpassing op default Android ruk. Het basis OS is al zo goed waarom dan verpesten met een laagje die overbodig is. Maar ja dat is de vrijheid dat je krijgt bij een open platform :).

Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #23 Gepost op: 2011/05/29, 20:11:48 »
Ben het met je eens, maar om 1 of andere reden hou ik van MotoBlur :) Komt door de mooie design-widgets en de mooie, consistente integratie van sociale netwerken en dat alles zonder dat het batterij slurpt :)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Krijgt de Nexus One Android 2.3/3.0?
« Reactie #24 Gepost op: 2011/05/30, 09:59:13 »
Ben het met je eens, maar om 1 of andere reden hou ik van MotoBlur :) Komt door de mooie design-widgets en de mooie, consistente integratie van sociale netwerken en dat alles zonder dat het batterij slurpt :)

Nu ik er over na denk, die laagjes zijn niet zo erg maar de update snelheid komt het gewoon niet ten goede. Uiteraard komt die update vaak wel maar gewoon heel laat. Waarom dan je tweaks niet moduliair maken zodat ze over het basis OS heen gaan, ipv. van intergreren.

Ik ben zelf nogal fan van de gewone social apps zoals Linkedin/Facebook/Twitter dus ik hoef het niet perse geintergreerd te hebben.. Heb dat een tijdje gehad met Sense maar die nadelen wogen voor mij niet op tegen de voordelen.

Hoe zit dat met de update snelheid dan? Heeft de Droid 2 al 2.3?