Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz manager onvindbaar  (gelezen 694 keer)

Offline yogiman

  • Lid
compiz manager onvindbaar
« Gepost op: 2012/08/09, 00:01:27 »
ik kan de compiz manager niet vinden, terwijl die bij het software centrum aangevinkt staat.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/09, 00:05:55 »
In de terminal zal deze toverspreuk 'm waarschijnlijk oproepen:
compizconfig-settings-manager
Besef wel, dat deze 3D-tovenaar je systeem danig kan vern**ken. Qua systeemstabiliteit gaat er nog steeds niks boven ouderwetse 2D....


Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/09, 00:55:23 »
Dat is een beetje overdreven. 3D is net zo stabiel zolang je die akelige compizconfig niet installeert.

Overigens heet ie in de Dash "CompizConfig Instellingen"

Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/09, 01:00:26 »
In de terminal zal deze toverspreuk 'm waarschijnlijk oproepen:
compizconfig-settings-manager
Besef wel, dat deze 3D-tovenaar je systeem danig kan vern**ken. Qua systeemstabiliteit gaat er nog steeds niks boven ouderwetse 2D....


Ik moet zeggen dat ik Unity 2d akelig onstabiel vind. Metacity die constant verdwijnt als ik een venster open, werkbladen die soms niet verschijnen, enzovoorts.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/09, 07:33:10 »
Overigens heet ie in de Dash "CompizConfig Instellingen"
Sterker nog: als je alleen al 'compiz' intikt in de dash, dan heb je 'm al.

Offline yogiman

  • Lid
Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/09, 08:30:51 »
zo sterk heb ik 'm dus niet. ik merk dat compiz nogal wat weerstanden oproept, en blijkbaar in z'n kinderschoenen staat. ik heb de instruktievideo over de cube gezien, en die is wel heel aantrekkelijk. als je alleen filmpjes bekijkt, en met bestanden bezig bent, zal het dan zoveel kwaad kunnen? je kunt altijd nog herinstalleren immers.

Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/09, 10:28:47 »
Compiz staat niet echt meer in de kinderschoenen sinds Canonical meehelpt met het ontwikkelen ervan. Maar die plugins in CompizConfig zijn gewoon bijna allemaal al jaren experimenteel en daarom geeft CompizConfig ook een waarschuwing als je hem opent.

Offline yogiman

  • Lid
Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/09, 12:50:00 »
ik doe mee met het experiment. ik heb de aanwijzingen van het youtube filmpje http://www.youtube.com/watch?v=VF0240Eb4lQ opgevolgd, en het werkt. ik krijg alleen niet voor elkaar om de toetscombinatie te veranderen in ctrl->, ipv ctrl alt->

Offline RikRik

  • Lid
Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #8 Gepost op: 2012/08/09, 12:51:20 »
zo sterk heb ik 'm dus niet. ik merk dat compiz nogal wat weerstanden oproept, en blijkbaar in z'n kinderschoenen staat. ik heb de instruktievideo over de cube gezien, en die is wel heel aantrekkelijk. als je alleen filmpjes bekijkt, en met bestanden bezig bent, zal het dan zoveel kwaad kunnen? je kunt altijd nog herinstalleren immers.
Leuk om te zien zo'n cube maar als ik jou was zou ik er niet aan beginnen en al helemaal niet gaan experimenteren met CompizConfig instellingenbeheer. Ik heb hele slechte ervaringen, voor je het weet zit je met een onstabiel  of onbruikbaar systeem.
CompizConfig instellingenbeheer heb ik ook niet geïnstalleerd

Offline yogiman

  • Lid
Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #9 Gepost op: 2012/08/09, 13:55:10 »
het is al te laat, en ik vind 'm leuk. ik heb immers de officiele ubuntu cd-rom. is de kans echt zo groot dat het fout gaat?

Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #10 Gepost op: 2012/08/09, 14:24:56 »
Ja, want de meeste van die plugins zijn experimenteel. Heb ook wel eens gehad dat eentje heel de desktop brak en toen mocht ik fijn Unity opnieuw installeren...

Offline yogiman

  • Lid
Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #11 Gepost op: 2012/08/09, 14:39:25 »
wat is het nadeel als je opnieuw moet installeren. ik gebruik maar weinig van het sofware centrum.

Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #12 Gepost op: 2012/08/09, 14:40:59 »
Dat je tijd kwijt bent met alles opnieuw installeren, backups van je data enzo terugzetten... Het is ook niet zozeer een waarschuwing aan jou want misschien bewaar jij bijv. je data ergens anders, maar het is gewoon even een waarschuwing in het algemeen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: compiz manager onvindbaar
« Reactie #13 Gepost op: 2012/08/09, 14:51:55 »
Dat je tijd kwijt bent met alles opnieuw installeren, backups van je data enzo terugzetten... Het is ook niet zozeer een waarschuwing aan jou want misschien bewaar jij bijv. je data ergens anders, maar het is gewoon even een waarschuwing in het algemeen.
Precies. Spelen met Compiz is leuk (zo'n Cube ziet er flitsend uit!), maar doe dat niet op je productiesysteem, dat is alles. Het kán fout gaan (hoeft niet), en als het gebeurt dan is het vaak desastreus. Maar laat dat je er niet van weerhouden om al dat mooie snoepgoed uit te proberen!