Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Geen draadloos ontvangst sinds hibernate  (gelezen 1543 keer)

Offline Soreto

  • Lid
[OPGELOST] Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Gepost op: 2009/09/20, 12:57:23 »
Ik ben nu een paar maanden ubuntu gebruiker, en ik moet zeggen... 't bevalt me goed! Maar nu  heb ik een probleem met m'n wireless, ik gebuik nooit de 'hibernate' functie op m'n laptop, maar nu heb ik die laatst toch per ongeluk ingeschakeld.
Dat was dus een fout want nu heb ik dus geen draadloos ontvangst meer (hij detecteerd geen punten meer in de network manager), met de draad doet ie het nog wel.
De netwerk kaart is een Broadcom 4311.

Als iemand deze noob can helpen, graag!

p.s. Ik ben dus absoluut nieuw in linux/ubuntu liefst niet te ingewikkeld dus. (als dat uberhaupt mogelijk is)
« Laatst bewerkt op: 2009/09/20, 23:07:10 door Soreto »

Offline ivo

  • Lid
Re: Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/20, 13:42:44 »
Ik vind die hybernate nog steeds niet stabiel. Op meerdere en verschillende machines niet.

Al een reboot uitgevoerd? Niet de netste maar bij een mislukte un-hybernate vaak de enige/snelste oplossing.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Soreto

  • Lid
Re: Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/20, 13:50:55 »
Yep, maar na een reboot blijft de wireless verbinding weg. En de reboot daarna, en daarna... ik heb al een beetje ge-googled en meestal komt het inderdaad na een reboot gewoon weer terug, maar helaas...

Offline ivo

  • Lid
Re: Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/20, 14:40:46 »
Ik lees "network manager", is dat ook echt network manager of gebruik je Wicd?
Als je nog geen Wicd gebruikt, installeer het dan. Network manager wordt hiermee automatisch van je systeem verwijderd.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/20, 14:41:53 »
Had je de driver al opnieuw geïnstalleerd?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Soreto

  • Lid
Re: Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/20, 15:12:10 »
@ivo:
Ik gebruik idd echt network manager, wel van 0.6.6 ge-update naar 0.7.1 omdat ik wat problemen had met de ouwe. Wicd heb ik ook nog even geprobeerd, maar kwam er niet echt uit, en ben toen dus weer terug naar network manager gegaan.

@Gijsbert:
Ik heb wel b43-fwcutter opnieuw geïnstalleerd, maar dat is dacht ik niet daadwerkelijk de driver... maar wat de driver dan wel is, en waar ik deze kan vinden... geen idee.

Nogmaals, excuses voor het ge-noob.

edit: ik heb net even wicd geïnstalleerd, maar ook deze kan geen draadloze connecties vinden.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/20, 15:15:54 door Soreto »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/20, 15:22:42 »
Volg deze handleiding eens opnieuw:
http://sites.google.com/site/computertip/broadcom-1

Schakel ook pauzestand en slaapstand eens uit:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten
(punt 4)

Offline Soreto

  • Lid
Re: Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/20, 16:59:26 »
Thanks, die links waren more or less wat ik zocht.

ok, ik heb nu dus de pauze en slaapstand uitgeschakeld, en de driver inclusief firmware opnieuw geïnstalleerd, ook network manager vervangen door wicd, ge-reboot... maar nog steeds niks.

Re: Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/20, 21:05:31 »
Ik denk niet dat het aan Wicd of een andere NetworkManager ligt. Misschien wordt de firmware niet meer geladen of is de chip gewoon hardwarematig uitgezet? Zit er zo'n knopje op je laptop om WiFi aan/uit te zetten?

Offline Soreto

  • Lid
Re: Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/20, 22:18:34 »
Heb zojuist weer de laptop opgestart, en hij geeft nu opeens weer gewoon alle wi-fi punten weer!

Geen idee wat nou het probleem was, maar het doet 't in iedergeval weer. (and if it ain't broke, don't fix it)

Hartstikke bedankt mensen!  :D

Offline ivo

  • Lid
Re: Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/20, 22:45:20 »
Heb zojuist weer de laptop opgestart, en hij geeft nu opeens weer gewoon alle wi-fi punten weer!

Geen idee wat nou het probleem was, maar het doet 't in iedergeval weer. (and if it ain't broke, don't fix it)

Hartstikke bedankt mensen!  :D

OK, mooi! En nu is een mooi moment om er dan alsnog Wicd op te zetten.
Verander svp je oorspronkelijk bericht ook even door vooraan in Het Onderwerp veld [OPGELOST] te zetten.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Soreto

  • Lid
Re: [OPGELOST] Geen draadloos ontvangst sinds hibernate
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/20, 23:08:35 »
Ik heb er nu inderdaad gewoon wicd op staan, allemaal helemaal goed!