Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen shut down Ubuntu 7.10  (gelezen 887 keer)

Gert7

  • Gast
Problemen shut down Ubuntu 7.10
« Gepost op: 2007/10/29, 17:59:27 »
Ik ben ongeveer 2 maanden een tevrede Ubuntu gebruiker. Voor mij is het voorlopig wel nog wat zoeken.

Echter zit ik sinds een dag of 7 met een probleem.

Na de upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 weigert mijn systeem om zich volledig af te sluiten.

Na het kiezen van Shutdown in de GUI, alsook via de terminal, sluit het systeem linux af, scherm gaat uit maar de fan blijft draaien en de leds geven aan dat de pc nog aanstaat en ik vermoed dat deze "hangt"

Ik kan echter niet zeggen of dit probleem zich onmiddellijk na de upgrade voordoet maar ik vermoed van wel.

Na wat google-werk merk ik op dat meerdere gebruikers dit al aan de hand hebben gehad met versie 7.10, het merendeel waren ook Dell-gebruikers, net als ik.

Ik beschik over een Dell Latitude D505.

Kan iemand mij uit de nood helpen aub?

Alvast bedankt!

mickvdv

  • Gast
Problemen shut down Ubuntu 7.10
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/29, 18:04:08 »
Uhm, het kan zijn dat het systeem denkt dat je een oud soort voeding hebt (/ moedernbord). Geen idee hoe deze hetten iets van ATX ofzo... Krijg je wel het afsluit "scherm" met het leeglopende balkje?

Probeer ook eens [ctrl] [alt] [f1] en daar in te loggen en dan af te sluiten?

Gert7

  • Gast
Problemen shut down Ubuntu 7.10
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 18:10:56 »
Het gaat hier om een centrino laptop. Ik vermoed dat dit niet aanzien moet worden als een oudsysteem?

Ik denk eerder aan een bug in de nieuwste versie van ubuntu

<>

edit: ja via CTRL ALT F1 kan ik probleemloos het systeem afsluiten

mickvdv

  • Gast
Problemen shut down Ubuntu 7.10
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/29, 19:35:49 »
Dan licht het denk ik aan GDM, probeer eens kdm te installeren, en als hij dan vraagt welke default display manager je wil kies je voor kdm. (forum leden als ik het fout heb verbeter mij aub) Anders weet ik het ook niet meer

Offline Mario

  • Lid
Problemen shut down Ubuntu 7.10
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/29, 21:08:52 »
Probeer eens het systeem op te starten met de bootoptie acpi=force
als het werkt deze optie toevoegen in boot/grub/menu.lst
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Problemen shut down Ubuntu 7.10
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/29, 23:18:26 »
heb dit ook af en toe en heb ook een dell,nl dell dimension 3100.Fan gaat op volle toeren draaien en scherm sluit niet af(wordt wel zwart,maar lampjes blijven branden)Ik druk gewoon de power button 10 sec in en dan gaat hij gewoon uit.Is een raar probleem,komt vaker voor,maar denk niet dat het schade aan het systeem veroorzaakt,heb tenminste  niks daarvan in de logfiles terug kunnen vinden.
Kubuntu 20.04